Як побороти насилля в сім`ї?
Мої батьки все життя живуть зі скандалами. З самого дитинства тато ображав маму,виганяв з дому,міг вдарити. На жаль,розвестись з ним мама не мала можливості,бо не мала куди піти.Вони досі живуть разом і переводи но повторюються скандали з рукоприкладством. Мені шкода маму,але я не можу її нічк захистити,бо тато ніяк не реагує на мої слова. Як їй допомогти? Я живу окремо,але до себе на жаль нема можливості її забрати.Єдиний варіант-переїхати до бабусі в інше місто,але при тому вона втратить роботу і всіх знайомих. Чи маю я моральне право перестати спілкуватись з татом через таке його ставлення?Бо фактично через це з самого дитинства я отримувала психологічні травми.
Вопрос от: ; Возраст: 27

психолог онлайн
цитата:
Мені шкода маму,але я не можу її нічк захистити,бо тато ніяк не реагує на мої слова. Як їй допомогти? Я живу окремо,але до себе на жаль нема можливості її забрати.
Анна, здравствуйте. Очень Вам сочувствую, что у Вас в семье такое происходит. Вы пишите, что не можете защитить маму. Что некуда ее забрать. Такое ощущение, что Вы относитесь к маме, как к ребенку, который не способен о себе позаботиться. Ваша мама не работает? Почему у нее нет возможности жить отдельно, развестись? А Вы где живете, как нашли возможность жить отдельно?
цитата:
Чи маю я моральне право перестати спілкуватись з татом через таке його ставлення?
Похоже Вы сами себе не даете этого права. Как Вы считаете, Вы имеете такое право?
Дополнение от автора
Мама працює,але на низькооплачуваній роботі,тому орендувати квартиру вона не може.Я думаю,що вона просто боїться розвестись,бо не впевнена,що потягне фінансово жити сама. Можливо вона боїться,що залишиться одинокою до кінця життя.Кожна людина хоче мати сім’ю.Але вона хороша людина,добра працьовита і мені здається краще бути одній і почати все з початку,ніж коли над тобою знущаються.
Я вийшла заміж і живу окремо. Але чоловік не погодиться,щоб вона жила з нами завжди.
психолог онлайн
цитата:
мені здається краще бути одній і почати все з початку,ніж коли над тобою знущаються
Я с Вами абсолютно согласна. А Ваша мама согласна на это? Она сама хочет что-то менять? Вы не в силах принять такое решение за нее.
Дополнение от автора
Думаю я маю таке право,просто дійсно не дозволяю собі це. Просто з іншого боку, є хороші речі які побив для мене тато.Але зараз я думаю що нічого з тих речей не може перекрити таке відношення до мами і до мене-його дитини.Ніхто не заслуговує щоб його принижували просто так.Крім того тепер він дозволяє собі це робити перед моїм чоловіком і дитиною.
Просто коли живеш все життя в такій ситуації воно стає частиною тебе і я напевно проосто перестала розуміти,що це не нормально.
Дополнение от автора
Напевно,що хоче,але боїться що її ніхто не підтримає.
Я знаю,що вона має перше саме все вирішити,а я просто маю показати що підтримаю її. Але я просто відчуваю провину,бо колись я її питала чого вона раніше не розвелась,а вона сказала що думала що в неї буде нормальна сім’я,і запивала на багато речей очі. Можливо вона думала що буде гірше коли я не буду мати тата,але вийшло навпаки.
психолог онлайн
Анна, добрий ранок! Ви маєте право не розмовляти з батьком. Нажаль допомогти мамі Ви можете тільки тим, що двері Вашої домівки будуть для неї завжди відчинені, і мама буде пам"ятати і знати, що Ви її у будь-який час прийметиме і чекатиме. Мама має право жити так, як її влаштовує. Можливо, вона не готова поки що розірвати стосунки з чоловіком. Тримайтесь! Усього доброго Вам!
Дополнение от автора
А як мені справитись з відчуттям провини,через то,що я не можу нічого зробити?
психолог онлайн
У чому Ваша провина? Чи хотіли чи хочете чогось поганого? Чи можете і чи могли раніше вплинути на ситуацію?
Дополнение от автора
Можливо я могла якось вступитись за маму або повпливати на тата,поговорити з ним. Він по темпераменту холерик і я так розумію,що він при сварках так веде себе через запальних характер.Але це не є виправданням для нього.
Просто оскільки це тривало з самого дитинства,то я боялась йому суперечити і завжди радила мамі його не рухати і не провокувати.Хоча це і не є вирішенням проблеми.
психолог онлайн
Якщо б Ви намагались дитиною заступитися за маму, це б Допомогло? Чи повинні діти вирішувати проблеми дорослих? Чи це відповідальність батьків потурбуватися про безпеку і здорові стосунки у родині? Ви зараз вже зробили, що могли, допомогло? Є ситуації, в яких ми без сильні. І кращий спосіб допомогти - не допомагати.
психолог онлайн
цитата:
Просто коли живеш все життя в такій ситуації воно стає частиною тебе і я напевно проосто перестала розуміти,що це не нормально
Это правда сложно заметить изнутри ситуации. Но Вы уже сделали шаг в этом направлении.
цитата:
я просто відчуваю провину,бо колись я її питала чого вона раніше не розвелась,а вона сказала що думала що в неї буде нормальна сім’я
Вы знаете, Вашей вины в ее решении точно не может быть. Она приняла такое решение исходя из обстоятельств. Часто люди думают и говорят, что делают что-то со своей жизнью "ради кого-то". Но это не так. Человек всегда в первую очередь ориентируется на себя. Если исходить из Вашей ситуации, она боялась уходить потому что некуда, и еще она осталась бы сама с ребенком. Подумайте о ее мотивах со стороны взрослой женщины, а не ребенка, который услышал такую мамину версию событий. Дело в том, что некоторые люди предпочитают не нести ответственность за то состояние, в котором они оказались. И тогда в сложившейся ситуации должен быть виноват кто-то другой.
Уверенна, что Ваша мама могла бы уйти от Вашего отца. Если бы взяла ответственность за свою жизнь на себя. Но пока ответственность за ее жизнь берете Вы.
Дополнение от автора
Дякую за консультації
Ви допомогли мені розібратись зі всім остаточно.
Дополнение от автора
Дякую за консультації
Ви допомогли мені розібратись зі всім остаточно.
психолог онлайн
цитата:
Ви допомогли мені розібратись зі всім остаточно.
Я рада, что Вам пригодились консультации. Если будет нужно - обращайтесь!