Чи нормальна така реакція на пропозицію вийти заміж?
Доброго дня, шановні спеціалісти і всі хто читає моє питання. Я в стосунках 4 роки і вчора мій хлопець зробив пропозицію стати його дружиною, а я розридалась від відчуття чистого жаху. У нас були важкі стосунки завжди. Багато конфліктів та ревнощів з його боку, багато порушених обіцянок, багато контролю. Але якось це тягнулось і увійшло в звичку. Я не можу сказати, що кохаю його, але відчуваю жалість і ціную його почуття тому завжди боялася зробити боляче. Тепер я дивлюсь на каблучку і плачу бо не розумію, що робити. Відмовити і залишитись вільною? Чи погодитись і звикнути до цього всього? Я сприймаю цю каблучку як свої майбутні наручники. Скажіть я просто налякана бо інфантильна і не готова до цього? Чи можливо моя підсвідомість кричить «не вір його солодким словам»? Вибачте за хаотичність, але не можу зібрати думки в купу. Як мені вдіяти? Звідки такий сильний страх?
Питання від: ; Вік: 22

психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
Якщо Ваша підсвідомість про щось кричить, то як Ви гадаєте, про що саме? Що так довго тримало Вас в стосунках, де хлопець ставився до Вас без належної поваги? Які у Вас відносини з батьками, а у Ваших батьків - між собою?
Як вчинити - це тільки Ваш вибір, і наслідки того чи іншого вибору будуть Вашою відповідальністю, тому треба ретельно все зважувати, перш ніж приймати таке серйозне рішення.
психолог онлайн
Марія Радченко
Тетяна Штапова
Доброго дня! Тут даже часто люди хочуть перекласти свою відповідальність за рішення на психологів і шукають вказівок. Психологи допомагають аналізувати та відчувати своє життя і все!
Єдине що вам потрібно зробити - записатись на консультацію. Ви переповнені почуттями, які дуже амбівалентні і ви розгублені у зв’язку з цим. Це ж рішення серйозне. Потрібно спочатку пережити шок та переляк. Коли води вашого буття вляжуться, то можливо ви почуєте свій внутрішній голос, який знає що хочете саме ви!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360780 для Марія Радченко
Мені здається моя підсвідомість каже, що я не буду щаслива в сімейному житті з цією людиною бо він позбавить мене свободи своїм контролем. Тому що він колись питав чи матиме доступ до всіх моїх соціальних мереж та навіть банківських рахунків після весілля. Так довго мене тримало в стосунках те що при спробах розійтися було дуже велике моральне навантаження: погрози самогубства, сльози, запевнення в тому, що він хороший і завжди мене любив. Я не витримувала думок про те що хтось може звести рахунки з життям через мене, або просто не мала сили відстоювати своє бажання піти. Стосунки з батьками в мене дуже хороші. Я відчуваю, що мене люблять і підтримують. Але у батьків між собою жахливі. Все життя прожили в скандалах та з фізичним насильством. Я виросла в нездоровій атмосфері і тому в голові було декілька думок, що от цей хлопець мене не бʼє, не зраджує, не принижує то мабуть все не так погано. Я не розумію чи настільки погано те що він давить на мене морально скандалами та контролем (іноді якщо я не відповідаю на повідомлення 15 хвилин то починає телефонувати щоб дізнатися де я та чим займаюсь. Я не покидаю будинок без нього, або без попередження його про це. У мене немає друзів бо його дуже бісило це, але прямо не говорив, а просто після кожної зустрічі з друзями тиждень ходив зі злим обличчям та говорив зі мною крізь зуби). І це враховуючи, що ми не живемо разом. Мені страшно, що коли ми почнемо жити разом то я не матиму жодного ковтку свіжого повітря. Дякую за вашу відповідь
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Я сприймаю цю каблучку як свої майбутні наручники. Скажіть я просто налякана бо інфантильна і не готова до цього? Чи можливо моя підсвідомість кричить «не вір його солодким словам»?
Лі, доброго дня. Що б не було причиною Вашого страху, в будь-якому випадку, це привід задати собі питання:
- Чому я знаходжусь в стосунках, в яких мені важко?
- Що я отримаю, якщо погоджусь вийти заміж? Яким буде моє життя?
- Що відбудеться, якщо відмовлюсь? Чого я боюсь в цьому випадку?
цитата:
Я не можу сказати, що кохаю його, але відчуваю жалість і ціную його почуття тому завжди боялася зробити боляче.
А Вам не боляче знаходитись в таких стосунках?
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Але у батьків між собою жахливі. Все життя прожили в скандалах та з фізичним насильством
В цього може бути причина Вашої високої толерантності до емоційного аб'юзу зараз.
цитата:
Я виросла в нездоровій атмосфері і тому в голові було декілька думок, що от цей хлопець мене не бʼє, не зраджує, не принижує то мабуть все не так погано. Я не розумію чи настільки погано те що він давить на мене морально скандалами та контролем (іноді якщо я не відповідаю на повідомлення 15 хвилин то починає телефонувати щоб дізнатися де я та чим займаюсь.
Проте "не б'є і добре" - це дуже низькі критерії до партнера, чесно кажучи. І за статистикою сімейного насильства, багато чоловіків показують своє справжнє обличчя вже після шлюбу, або навіть після народження дитини, коли жінка знаходиться в найбільш вразливому становищі.
І аб'юз настає не одразу, а поступово. Починаючи з емоційного насильства, маніпуляцій та контролю, і закінчуючи забороною жертві спілкуватися з близькими, позбавлення її матеріальних і моральних ресурсів, щоб вона почувала себе повністю залежною. Я не екстрасенс, щоб казати, що буде далі, але якщо про це думати, то сценарій вимальовується не надто файний.
Тому Вам, по-перше, треба в терапію, перш ніж приймати таке важливе рішення. І по-друге, позадавайте собі питання. Чи потрібен мені шлюб з цією людиною? Чи потрібен мені шлюб в принципі? Якщо так, то які у мене очікування від партнера? Спробуйте побути "ідеалістом" і доповнити список з "не п'є не б'є" ще якимись вимогами, які для Вас бажані, щоб почувати себе в стосунках добре? І наскільки мій партнер відповідає цим критеріям, чи все мене влаштовує?
психолог онлайн
Марія Радченко
Алла Володимирівна Романенко
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Лі!
Ви описуєте стосунки з людиною яка схожа на тирана і ви в них приносите себе у жертву.
цитата:
Я не витримувала думок про те що хтось може звести рахунки з життям через мене
З одного боку Ви боїтеся, а з іншого можете замислитись , що така маніпуляція теж Вам може подобатись і тішить, що хтось настільки сильно вас любить,
але Ви далі кажете ось це
цитата:
іноді якщо я не відповідаю на повідомлення 15 хвилин то починає телефонувати щоб дізнатися де я та чим займаюсь. Я не покидаю будинок без нього, або без попередження його про це. У мене немає друзів бо його дуже бісило це, але прямо не говорив, а просто після кожної зустрічі з друзями тиждень ходив зі злим обличчям та говорив зі мною крізь зуби
У цього занадто висока ціна, як Ви на це реагуєте?
Як довго Ви спроможні підлаштовуватись ? Як Ви бачите своє майбутнє ?
Схоже у Вас не було досвіду і прикладу хороших стосунків між чоловіком і жінкою, та Ваш опис дає здогадку, що якась Ваша частина особистості розуміє, що це не є добре для Вас і це може Вам допомогти вирішити проблему за допомогою спеціаліста.
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Я не витримувала думок про те що хтось може звести рахунки з життям через мене, або просто не мала сили відстоювати своє бажання піти.
Ви берете на себе відповідальність за вибір іншої людини, продовжувати жити чи ні. Ви ж не збирались позбавляти його життя, але не витримували, коли Вами маніпулювали. Вам варто звернутись до психолога, щоб почати позбавлятись від психологічної залежності у стосунках, навчитись опиратись на себе.
цитата:
Я виросла в нездоровій атмосфері і тому в голові було декілька думок, що от цей хлопець мене не бʼє, не зраджує, не принижує то мабуть все не так погано. Я не розумію чи настільки погано те що він давить на мене морально скандалами та контролем
Ви розглядаєте варіант залишатись в стосунках, в яких Вам страшно думати про майбутнє, в яких Ви будете позбавлені свободи. Це погано чи ні?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Лі!
цитата:
Відмовити і залишитись вільною?
Майже "бути чи не бути?" Дійсно, складний вибір перед Вами, враховуючи усі обставини.
Поміркуйте і відчуйте серцем, що втратите відмовою? І що отримаєте відмовою?
цитата:
Чи погодитись і звикнути до цього всього?
Хіба до цього
цитата:
погрози самогубства, сльози, запевнення в тому, що він хороший і завжди мене любив.
цитата:
Багато конфліктів та ревнощів з його боку, багато порушених обіцянок, багато контролю.
цитата:
він давить на мене морально скандалами та контролем (іноді якщо я не відповідаю на повідомлення 15 хвилин то починає телефонувати щоб дізнатися де я та чим займаюсь. Я не покидаю будинок без нього, або без попередження його про це. У мене немає друзів бо його дуже бісило це, але прямо не говорив, а просто після кожної зустрічі з друзями тиждень ходив зі злим обличчям та говорив зі мною крізь зуби). І це враховуючи, що ми не живемо разом.
можна звикнути, тримаючись здорового глузду?
А якщо і розглядати таку перспективу, то поясніть собі і психологам заодно, яким чином це можна здійснити?
цитата:
Я сприймаю цю каблучку як свої майбутні наручники.
Життя в кайданках - воно яке? Чи є там радість? Кохання? Задоволення? Розвиток взаємин?
А діти?..
цитата:
Скажіть я просто налякана бо інфантильна і не готова до цього?
Ви маєте на увазі життя в кайданках?
цитата:
Чи можливо моя підсвідомість кричить «не вір його солодким словам»?
Підсвідомість, інтуіція, голос тіла - наскільки Ви це враховуєте?
Відредаговано автором 15-02-2024 14:10:06
психолог онлайн
Доброго ранку, Лі!
Цікаво, питаєте:
цитата:
Звідки такий сильний страх?
і зразу ж самі відповідаєте:
цитата:
Мені здається моя підсвідомість каже, що я не буду щаслива в сімейному житті з цією людиною бо він позбавить мене свободи своїм контролем. Тому що він колись питав чи матиме доступ до всіх моїх соціальних мереж та навіть банківських рахунків після весілля. Так довго мене тримало в стосунках те що при спробах розійтися було дуже велике моральне навантаження: погрози самогубства, сльози, запевнення в тому, що він хороший і завжди мене любив
Тож звідкіля сумніви в адекватності своїх страхів?
Чи Ви хочете жити в цьому усьому? Така Ваша мрія?
І чи варто порівнювати стосунки між вами зараз зі стосунками між батьками:
цитата:
Все життя прожили в скандалах та з фізичним насильством. Я виросла в нездоровій атмосфері
?
Нащо порівнювати з гіршим? Може треба з кращим? Тим більше, якщо хлопець такий патологічний ревнивець та диктатор, то фізичне насильство - тільки справа часу. І він запросто може почати Вас бити через ревнощі та спротив його диктатурі.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Мені страшно
Страхи мешают вам не только принять правильное для вас решение, но и адкватно реагировать на происходящее.
Замужество - это не конец света.
Вы можете не выходить замуж.
Или развестись в любой момент, если что-то не будет устраивать.
цитата:
Вы просто напуганы и к инфантильности это не имеет никакого отношения.
Наоборот, чаще всего страхи (в большом количестве) присутствуют у обязательных и ответственных людей.
цитата:
Вы слышите голос страхов, а не вашего бессознательного.
Оно (бессознательное) даже не может и пробиться к вам сейчас.
цитата:
Як мені вдіяти?
Вам нужны индивидуальные консультации для того, чтобы убрать страхи.
А также определиться с истинными желаниями и отделить их от долгов.
После этого вы сможете принять решение.
С этим вы можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими запросами и могу вам помочь.
На первой встрече можно будет сделать выбор с помощью подсказок вашего бессознательного (это специальная проективная методика). И вы сможете почувствовать, чем это отличается от голоса страха.