Після подавлення їжею дитина 3р боїться їсти
4 дні тому син 3роки подавився куском їжі. Але проковтнув і запив водою. Наступного ранку захотів поїсти, взяв кусок хліба, пережував і виплюнув.... І отак щоразу. Лише морозиво і дитячий Сирок (консистенції йогурта) їв, трішки пив... А було, що й від йогурта відмовлявся. Зверталися до педіатра, ЛОРа, стоматолога, робили ендоскопію (щоби впевнитися, що нічого не застрягло у стравоході, адже часто показував на горло)... Їжу, видно, хоче з'їсти, але не може... Це викликає в нього розпач, він нервує, кидає їжу... І так і не їсть((( будь-яка інша їжа (каша через блендер, чи суп перетертий) викликає одразу бажання його виплюнути. Навіть слину часто в роті тримає і не ковтає. Я боюся вже, що він просто від безсилля впаде... Як допомогти дитині знову почати їсти??? Усі показники добрі, з горлом все гаразд... Бувало, що так нервував при вигляді їжі, що рвав тією ж слиною... Допоможіть! Як побороти йому цей страх... Адже, як я зрозуміла, йому страшно їсти, бо зможе знову подавитися .... Але ж їжа - це наше існування.... Я в розпачі... Важко дивитися на нього. Допоможіть, будь ласка!!!
Вопрос от: ; Возраст: 29
нравится: 1 из 1

психолог онлайн
Те, що ви описуєте, - просто якась катастрофа!
Давайте спробуємо спокійніше поміркувати над вашим питанням.
Три роки - це саме час для виникнення чисельних страхів у дитини (це відбувається не обов'язково, проте, якщо випадає якась слушна нагода, страхи формуються на раз-два).
У дитини, яка подавилася їжею, утворився зв'язок: їсти небезпечно, можна задохнутися! (наприклад, коли шматок їжи перекрив стравохід, то дитина відчула задуху, та в неї промайнули думки про можливість втрати життя через це). Дитина як здорова істота вирішила унебезпечити себе від такої можливості та прийняла довольно радикальне рішення - не їсти взагалі, щоб не загинути!!!
ОК. У дитини у три роки вже є свідомість і вона може виявляти причинно-наслідкові зв'язки, робити висовки, приймати рішення, які треба поважати.
Тут вже питання на довіру: чи довіряє дитина вам настільки, що ви зможете її переконати, що їсти - це не безпека, а необхідність для життя?
По-перше, цілком можливо, що можна було зробити паузу після подібного травматичного досвіду і не їсти протягом якогось часу. У вас так і сталося.
По-друге, для того, щоб не подражнювати стравохід, пропонувати дитині ну дуже м'яку їжу чи рідкі відвари.
Будь-ласка, існує безліч Лікарських дієт, коли можна насититися рідкою поживною їжею (як після оперативного втручання у ШКТ).
По-третє, поступово переконувати дитину, що людський організм так влаштовано, що якщо не використовувати якісь органи, то вони спочатку будуть функціонувати не наповну силу, а потім їхня фізіологічна активність буде скорочуватися: спочатку ти відмовляєшся від їжи, бо неприємно, - потім ти не зможешь використовувати такий спосіб живлення, бо апарат перетравлювання їжі вже не буде працювати.
По-четверте, зараз перед вами має стояти квест №1 - зробити процедуру прийому їжі захопливим актом. Із закритими очіма на дотик відгадати, які фрукти - овочі дитина тримає у руках (не їсти!). Потім із зачиненими очіма відгадати за ароматикою, що знаходиться у дитини перед носом. І врешті решт, можна пропонувати дитині їжу мікроскопічними частинками (із закритими очіма!!!; це може бути - сир, м'який хлібчик, відварена картопля, часточка абрикосу - тобто що завгодно, але щоб цей кусочок тримався купи. Цукерки краще не пропонувати,;за своєю щільністю це мають бути не дуже тверді продукти), щоб вона за смаком змогла визначити - що саме вона самкує.
Ну і звісно, краще, якщо дитина не сама бере участь у таких експериментах - кілька дітей, або посадити за стіл із зав'язаними очима усіх домочадців.
Правило одне - добровільність, переконання, дуже м'яке втручання. Не через силу. Може, спочатку переговорити із сином, чи хотів би він взяти участь у такій грі
Яке завдання може бути в подібних ігрових занять - пробудити у дитини знов цікавість до їжі, харчових продуктів, щоб хотілося їсти.
Ну і знов таки: "Голод - не тітка!" . Голод - це базова потреба усіх живих організмів. Якщо дитина зголодніла, вона із більшим бажанням буде щось їсти. А для цього треба добре погуляти, наприклад (якщо ви переконані, що через виснаження дитина не буде гратися в активні види ігор - рухливі ігри: побігати, позайматися силовими вправами).
PS: раптом в мене виникла фантазія - може тато у цьому питанні буде більш переконливим? (особливо, якщо він любить попоїсти)
психолог онлайн
цитата:
Допоможіть
Вашему ребёнку нужна, в первую очередь, помощь врача и возможно, медикаментозное лечение.
Профильный специалист - это невролог и/или психиатр.
Во-вторых, с ребёнком должна проводиться психотерапия. В таком возрасте это происходит в игровом виде в специально оборудованных для этого помещения. К сожалению, такое есть только в Европе и США, а в Украине отсутствует (именно для таких маленьких детей).
Выполнить же самостоятельно роль психотерапевта у Вас не получится, как бы Вы не старались.
Поэтому игры в Вашем исполнении не сработают.
Как и не помогут сыну Ваши убеждения и уговоры.
У трёхлетнего ребёнка основной вид деятельности это игра и любые объяснения дети такого возраста еще не понимают.
И вообще, в работе со страхами любые логические приёмы не работают, так как страхи иррациональны.
Поэтому самым реальным вариантом пока что остается только Ваша индивидуальная работа с психологом на тему устранения Ваших страхов.
Так как обычно у тревожной мамы - тревожный ребёнок.
В результате такой работы Вы уменьшите свои страхи и научитесь вести себя с ребёнком уверенно. Он будет чувствовать Ваше спокойствие и его страхи также будут уменьшаться.
Дополнение от автора
Дякую за такі детальні відповіді та поради!!!
Ми зараз у Варшаві. Не в Україні.
Розумію, що випадок складний. Унікальний...
Знайшли тут людей у приватних закладах, котрі готові допомогти...
Маю надію, що це допоможе сину побороти страх!
психолог онлайн
цитата:
Розумію, що випадок складний. Унікальний...
Ваш случай не уникален.
Сложность заключается только в возрасте ребёнка. Если бы ему было хотя бы 5 лет, то с ним вполне можно было бы работать
детскому психологу.
цитата:
С психологом Вы можете работать онлайн. Поэтому специалист может быть из Украины.
Врач примет Вас без проблем в любой государственной больнице, даже если у Вас еще нет песеля.
Там же могут предоставить клинического психолога для ребёнка бесплатно.
Поэтому непонятно, зачем Вам нужно какое-то частное заведение.
психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Катерино, ви, нажаль, не вказували це у своєму першому пості (про перебування вас не вдома).
Це вже не просто страхи. Це - поєднане травмування (переляк від задухи їжею наклався на загальний тривожний стан дитини і, швидше за все, ваш).
Психолог може працювати із дитиною. Погоджуюсь зі Світлагою Володимирівною у тому, що стан дитини дуже сильно буде залежати від вашого самопочуття.
У Варшаві є Інститут консонанс-терапії. Зверніться до Світлани Ліпінські
Дополнение от автора
Щиро Вам дякую за відповідь та інформацію! Я це все візьму до уваги!