Досягнення цілі
Добрий день. Як зробити, щоб мені не було вигідно бути жертвою обставин? Ставлю ціль, важливу, вона передбачає що я вчиню як треба і відповідально, аналізую що буде в результаті. Виходить що коли я досягну цілі, то крім приємного я ще й розізлюся на кількох людей, а також буду відчувати сильну тривогу і розгубленість щодо майбутнього. Якщо не досягну, то близька людина розізлиться на мене, буде тиснути і я буду ображатися на багатьох людей, а також мої можливості будуть обмежені і мені не треба буде приймати рішення що робити. І от ця версія де я ображена і обмежена по відчуттях мені набагато простіше, легше, ніби як є розуміння, що таку версію я простіше витримаю. Але я не хочу щоб так було, розумієте? Я хочу пройти цю ситуацію і рухатися далі. Просто розумію що є ризик піти шляхом що приведе в стан ображеної жертви бо це суперпросто і ніби дуже природно. А варіант досягти цілі і дозволити собі сердитися – в цьому варіанті я здаюся собі поганою, + незрозуміло що робити з тою тривогою щодо наступних кроків, а винагорода дуже слабка для мене буде. Але я розумію разом з тим що добре, правильно, шляхетно і відповідно буде таки досягти цілі... Що б ви порекомендували щодо моєї ситуації?
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Марія Радченко
цитата:
ця версія де я ображена і обмежена по відчуттях мені набагато простіше, легше, ніби як є розуміння, що таку версію я простіше витримаю. Але я не хочу щоб так було, розумієте? Я хочу пройти цю ситуацію і рухатися далі.
Ганна, доброго дня. Ви хочете вийти із зони комфорту в зону розвитку. Це непросто і потребує від Вас певних ресурсів. Вам вирішувати, чи є вони у Вас.
цитата:
Виходить що коли я досягну цілі, то крім приємного я ще й розізлюся на кількох людей, а також буду відчувати сильну тривогу і розгубленість щодо майбутнього.
Злитись - природньо, але важливо знати, як обходитись з цим почуттям. Ви можете звернутись до психолога, щоб навчитись витримувати як свою злість, так і тривогу. Можливо, в результаті проведеної роботи Ви будете відчувати щось інше, а також будете більш впевнені щодо свого майбутнього.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Доброго дня, Ганно!
Ви задаєте дуже цікаві та глибокі питання. Мені збоку не видається, що Вам вигідно бути жертвою обставин. Скоріше виглядає як те, що Ви наразі сприймаєте життя як марафон, де за кожне досягнення є певна винагорода. Також бачу, що на Вас впливає соціальне оточення, на яке Ви сердитесь час від часу. Це, на мою думку, про жагу до дій та зовнішню мотивацію одночасно.
Це добре, що Ви хочете розвиватися і досягати своєї мети, але коли мотивація суто зовнішня (схвалення оточуючих, винагорода) або компенсація певних внутрішніх комплексів (вважати самого себе успішною людиною, тоді як за відсутності досягнень нема такого відчуття) - вона швидко закінчується. І якщо кількість вкладених у справу зусиль пропорційно значно більша, ніж отримане в процесі задоволення або почуття осмисленості власної праці, то успіх закономірно не радуватиме.
Розкажіть, будь-ласка, якої мети Ви хочете досягти? Чому саме її? Який вплив на Вас мають близькі люди, знайомі та родичі, чи боїтеся Ви когось розчарувати?
психолог онлайн
цитата:
Если достижение цели будет заставлять вас злиться и тревожиться, то психика конечно же будет сопротивляться этому . И у вас просто не получится прийти к результату.
цитата:
Якщо не досягну, то близька людина розізлиться на мене, буде тиснути і я буду ображатися на багатьох людей, а також мої можливості будуть обмежені і мені не треба буде приймати рішення що робити.
И поэтому логично, что эта
цитата:
версія
цитата:
набагато простіше, легше
Потому что гораздо легче не брать на себя ответственность и обижаться на других, чем что-то делать.
цитата:
А варіант досягти цілі і дозволити собі сердитися – в цьому варіанті я здаюся собі поганою, + незрозуміло що робити з тою тривогою щодо наступних кроків, а винагорода дуже слабка для мене буде.
А у вас нет варианта достижения цели и получения удовольствия от этого?
Почему обязательно надо как-то страдать - сердиться, злиться, тревожиться?
цитата:
Що б ви порекомендували щодо моєї ситуації?
Может имеет смысл уменьшить тревожность и убрать злость и раздражение?
А заодно научиться брать на себя ответственность и не перекладывать ее на других, чтобы потом не обижаться?
цитата:
добре, правильно, шляхетно і відповідно буде таки досягти цілі...
И вообще, разобраться с тем, чего вы для себя хотите и зачем вам нужно достигать цели?
психолог онлайн
Вітаю, Ганна.
"Ставлю ціль, важливу, вона передбачає що я вчиню як треба і відповідально, аналізую що буде в результаті"
---
Настільки все " вітієвато":
- Ви завжди така " продумана"? Всі свої дії так ретельно обмірковуєте?
- " ціль" чия? Ваша або близької людини? Бо таке враження, що не Ваша. Якщо це Ваша " ціль", то чому близька людина повинна розізлитися у випадку її не досягнення та ще почати тиснути?
- якщо в результаті досягнення Ви будете відчувати "крім приємного я ще й розізлюся на кількох людей, а також буду відчувати сильну тривогу і розгубленість щодо майбутнього"
Може з ціллю щось не те?
-"Але я розумію разом з тим що добре, правильно, шляхетно і відповідно буде таки досягти цілі"
Все ж таки, ціль не Ваша. Для кого це все робити? А якщо відмовитися? Сказати:" Ні. Я не хочу це робити?"
---
На мою думку, Ви стаєте " жертвою обставин", бо не вмієте отстоювати власні кордони та говорити " ні", також є питання з тривожністю.
Доповнення від автора
Так, ви все правильно кажете. Справа в тому, що я взялася за проект, який не хотіла, бо розуміла що не можу його потягнути і не бачу сенсу для себе, але таки взяла на себе зобов'язання, тому що на мене тиснули, і я не відстояла свої кордони, не хотіла стати поганою для цих людей. Ну в результаті я вже довгий час погана, бо не можу довести до кінця. Ціль – завершити проект і поставити точку. Але я дуже туплю. Моє нутро шалено бунтує і чинить опір цьому процесу. Напевно саме через те що я не прислухалась до себе і прогнулась під інших, зробила як їм зручно, а не мені. І я вже добре розумію, що маю виконати обіцяне, винести уроки та більше так не робити. Та напевно я собі ж не довіряю, напевно мало просто сказати собі що я так не дозволю з собою вчиняти наступного разу. І просто нема сил це завершити
психолог онлайн
Це все дуже сумно. Але маємо що маємо. Тому пропоную з цим запитом звернутися на індивідуальну консультацію, що значно прискорить рішення цієї проблеми: або Ви все ж завершите проект, або з чистою совістю кинете цю справу.
психолог онлайн
Це все дуже сумно. Але маємо що маємо. Тому пропоную з цим запитом звернутися на індивідуальну консультацію, що значно прискорить рішення цієї проблеми: або Ви все ж завершите проект, або з чистою совістю кинете цю справу.::laugh::
психолог онлайн
цитата:
Як зробити, щоб мені не було вигідно бути жертвою обставин?
Або ви управляєте собою в обставинах, або вами управляють обставини!
Подумайте ЩО вам більш Вигідно і більш конструктивно!
Велике мистецтво життя полягаєв тому, щоб навчитися пливти по течіїї, АЛЕ ДО СВОЇХ ЦІЛЕЙ!
А бути удобною, це бути сєдобною!))))))
психолог онлайн
Галлий Порфирьевич Кравчук
Зовсім не бачу тут "жертви ".
Ви берете на себе відповідальність за свої рішення і дії.
Жертва перекидує відповідальність на обставини і людей.
Більше того, бачу досить відверті ваші зізнання, аналіз вчинку, розуміння багатьох складових.
Це більше про свідому особистість, ніж про жертву. Ну, хіба що "мене вмовили" трохи заважає, хоча тут же Ви розумієте, що рішення все ж було ваше.
Те, що Ви бунтуєте і чините опір зрозуміло, бо Ви не хотіли робити цей проект.
Щоб наступний раз був іншим, важливо пропрацювати цю тему, коли Ви не хочете бути поганою в чиїхось очах. Це можна зробити індивідуально з фахівцем.
"Тренуватись" можна не тільки на великих справах (цей проект, або потім новий), а в повсякденному житті.
І не варто себе критикувати.
Кожна людина в кожний момент часу вчиняє ТІЛЬКИ ТАК, ЯК УМІЄ.
Якби уміла інакше-вчинила б інакше.
Відчути себе Собою, відчути своє право відмовити- не так вже й просто.
Ваша історія формування особистості була такою, що Ви не маєте "опції " відстоювання своїх кордонів. Так буває. Коріння тут частіше за все в дитинстві.
Але НЕ це важливо.
А те, що Ви побачили цей момент і те, що готові його змінити.
Вірте в Себе.
Щодо проекту, можна пошукати різні способи вирішення проблеми, не тільки виконати його. Можна "делегувати " комусь, або знайти причину, щоб відмовитись.
Важливо розуміти, що це не ловушка, бо відчуття несвободи також сильно додає дискомфорту.