Проблема з самооцінкою та соціалізацією
Здрастуйте!
Вже більше 9-ти років не можу жити повноцінним життям. Мені здається (чи може так і є, не впевнена), що від мене погано пахне (або дуже сильно пахне пральним порошком, парфумами і т.д). Боюсь контактувати з людьми, один період навіть боялась заходити до міського транспорту. Запахів як таких, від себе як правило не відчуваю, але страх постійно є. Розслаблено відчуваю себе тільки вдома (якщо нема гостей, звісно). Дуже загострився нюх, відчуваю запахи сильніше ніж рідні, як правило, вони мене дратують і я починаю нервувати. Перед виходом з дому обов'язково душ, чистий одяг. Але це не допомагає. Постійно здається, що я чимось не тим миюсь, перу, що воно все погано пахне. Парфуми майже не використовую. Коли наважусь використати, таке відчуття, що людям важко біля мене стояти, бо вони пахнуть не дуже приємно. Коли не користуюсь, теж важко, думаю, що чи ось воняю (голова, тіло, одяг з рота, по різному буває). Завжди очікую реакції людей, коли проходжу повз них, деколи мені здається, що їм неприємно знаходиться зі мною в приміщенні, тоді хочеться втекти кудись. Працювала з психологом, стало трохи легше, але часто мені здається, що під мене відходять люди. В таксі відкривають вікно, коли сідаю в машину. Такі ситуації напружують ще більше. Нервую, пітнію, кидає в жар, важко вдихнути спокійно. Не можу зрозуміти є той запах, чи це ігри мого мозку. Як зрозуміти чи є насправді запахи чи ні? Рекомендують антидепресанти, але не дуже хочеться сідати на таблетки
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Доброго вечора, Юліє.
Що трапилось у Вашому житті близько 9 років тому, що Ви почали боятися чимось сильно пахнути на людях?
Який ефект дала робота з психологом, чи є якісь покращення, порівняно з тим, коли Ви не працювали з психологом?
цитата:
Рекомендують антидепресанти, але не дуже хочеться сідати на таблетки
У Вас ключовий стан зараз це зовсім не депресія, а тривога. При тривозі іноді теж виписують антидепресанти, але це має право робити лише лікар-психіатр. До нього і зверніться, в першу чергу, бо у Вас може бути соціальний тривожний розлад (соціофобія) і, можливо, обсесивно-компульсивний розлад (нав'язливі думки). Тут справа не у запаху, а в страху, як Вас сприймуть люди, через який тривожність вже патологічно висока.
Також рекомендую продовжувати працювати з психотерапевтом, щоб позбавитись залежності від суспільної думки. І не хвилюйтесь щодо імовірної залежності від пігулок. СІОЗС (антидепресанти) залежності не викликають, інші препарати теж, якщо їх виписав лікар і контролює те, як Ви їх приймаєте і як вони на Вас діють.
Доповнення від автора
Дякую за відповідь!
Що конкретно сталось, важко сказати. Багато про це думала. Воно наче виникло ні звідки. Були стресові ситуації, і не одна. На рахунок залежності від думки інших, то це ще з дитинства. Часто критикували і не було ніякої підтримки.
Після роботи з психологом я хоч трохи розрізняю свої почуття і бажання, до того жила наче в чорній дірі негативу. Але на даний час продовжити не можу, в силу фінансової можливості.
Одне, що найбільше гризе мене з минулого, це те що, вийшла за свого чоловіка, тепер відчуваю себе обмеженою людиною і фінансово і емоційно, не розумію як вийти з цього кола, але чому саме запахи, так і не зрозуміла.
психолог онлайн
цитата:
Як стосунки з чоловіком впливають на Ваше життя? Чи можна його назвати контролюючою людиною?
Чи є у Вас спільні діти? Чи є можливість працювати, щоб не почувати себе обмеженою фінансово?
Імовірно, під страхом різко пахнути прихований страх бути видимою в суспільстві. Вас засуджували в дитинстві і, можливо, засуджують зараз в подружніх стосунках. І це вже перейшло у звичку самоосуду і самознецінення. Тому є бажання стати невидимкою і злитися з натовпом, щоб Вас не можна були виокремити бодай за запахом.
Доповнення від автора
Стосунки з чоловіком впливають дуже сильно. Контролюючою людиною навряд чи назвеш, а от людиною без цілей точно. Йому завжди все підходить і нема бажання щось змінювати в житті. Комфортно ходити в одязі з дірками і нікуди не виходити. За час подружнього життя ми навіть до друзів перестали ходити, особливо на дні народження і т.п., бо це все затрати ( Нікуди не ходимо, навіть гуляти, нікуди не їздили відпочивати. Води він бачить проблему, чого ми не можемо цього зробити, а не шукає можливість покращити рівень життя. Постійно живемо на страх зйомних квартирах, в одній навіть стіни в туалеті сирпались (соромно сказати, але факт є фактом). Будь які мої спроби чимось займатись критикуються. Наприклад останнім часом я підробляю шиючи на дому. Раніше працювала в дівчинки, шила з нею дитячий одяг для інстаграму, зараз війна все змінила, нема замовлень, тому нема роботи. Побут шити щось інше на дому, бо маю донечку 8 років. На мені школа, шкурки, лікарі. Плюс війна, саму ну ніяк не залишиш.
Так от, до чого я. Всі спроби працювати постійно критикуються. Типу ти працюєш за дарма, плюс багато тратиш на світло і т.п. Але коли я працювала, хоч не багато заробляла, але могла собі хоч щось дозволити купити (я про необхідні речі, а не про те, що просто захотілось, ой то куплю собі). До роботи і зараз в моєму розпорядженні кредитка для покупки найнеобхіднішого, і те неможна закрити вчасно. На 5 тис. Грн, щоб було зрозуміло.
На рахунок працювати, роботи я не боюсь, але важко зрозуміти куди йти і що шукати. Плюс думки про запах дуже сильно обмежують і напружують. Деколи мені здається, що навіть розучилась спілкуватись з людьми. Мені здається, що їм не приємно зі мною говорити.
І звичайно дитина, з якою на роботу не підеш. Покликати на допомогу нікого.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Рекомендують антидепресанти
Вы были у врача?
Что сказал специалист?
Это был психиатр или невролог?
психолог онлайн
цитата:
Співчуваю. Чоловік по натурі пасивний і сам не прагне до чогось, тому не розуміє, нащо хотіти жити краще. Йомвірно, це модель поведінки ще з його батьківської родини, коли активність критикується і знецінюється, тому в нього самого нема бажання нічого робити, від виходів кудись до ремонту квартири.
Проте, це відповідальність Вашого чоловіка та його потенційного психолога (якщо він, звісно, туди звернеться, а це навряд чи). А пошук роботи собі - це Ваша відповідальність. Це дуже непроста справа, тому я не буду давати порад в дусі "візьміть та зробіть", проте ніколи не пізно шукати себе і робити заняття, яке Вам подобається, своєю роботою. Вмієте шити? Чудово. Швачки зараз дуже затребувані, навіть у час війни, тому можна подумати в цьому напрямку. Або в будь-якому іншому, якщо забажаєте.
цитата:
Але на першому місці повинно стояти Ваше здоров'я, як фізичне, так і ментальне. Зверніться, будь ласка, до психіатра та психотерапевта, для діагностики і терапії своєї тривожності, бо це допоможе Вам покращити якість життя загалом.
Доповнення від автора
Дякую велике за відповідь! Дуже цінно почути думку незалежного спеціаліста.