Як правильно навчитися підтримувати?
Нещодавно моїй дівчині стало погано. Її кота на якого вона дуже довго чекала, просто купили інші люди
Вона пішла жалітися матері в іншу кімнату, я займався своєю справою створюючи шум, із-за якого я точно поняв вже потім те що кота більше нема. Вирішив перейти до дій, якось підтримати хочаб тим що ти знайдеш, можливо, іншого що я потім і став робити, багато думати, але це і є моя проблема. Тут можна сказати, що кіт це не те що прям критично-погано-смертельне, але для людини, якій він грає ледь не ключову роль у підтримці морального здоров'я. я ще сидів працював за ноутбуком, сіли, обійнялися, глажу і відчуваю що ніби мені нема що сказати.
Є дії які я хотів проробити в голові, є думки які я не міг сказати бо просто здавалося, що це ніяк не вплине на стан людини, старався щось говорити, але всеодно всі слова були на пусту. Людині, коханій людині погано, а ти не можеш нічого зробити!
І тут в контекст має враховуватися і те, що ми вважаємо підтримкою. Вона мені не один раз казала, що її так то підтримати не сильно складно, часто казала що вона, як відкрита книга та і разом ми вже десь 3 рік з хвостиком. З іншого боку я б зняв з себе навіть біль від смерті кращого друга наприклад, якби моя кохана людина просто мене погладила по спині і сказала що все буде добре. Можливо, це тому що я просто зовсім не звик отримувати підтримку, ніколи не ходив до психолога з серйозними проблемами, просто звик до фізичного і морального болю та навіть після смерті дідуся я пам'ятаю що плакав лише 2 рази хоча я його дуже любив. Мені не потрібна підтримка і це напевно сказується на тому, як я підтримую інших
Я відчував себе просто безпомічним. Якісь думки були про те, що: " Ну можливо їй треба побути самою " (найбільша помилка була так і подумати). Вже після ледь не розійшлися адже: "Я не хочу бути з людиною яка проігнорує моє бажання здохнути ". І це мене просто вбило
І вже з часом я почув наступне: "Я була готова тоді віддати все людині яка б дала мені платок і сильно обійняла". ( Я це робив зовсім не сильного) Після цього я просто розумію що треба мені щось робити з рівнем своєї підтримки, адже це зовсім не велике бажання але я і його не зробив. Просто "погладив та і легенько обійняв". Зараз у нас все добре, але я так не хочу усе це залишати так як воно є зараз. Це просто зруйнує стосунки та довіру. Мені це треба? Аж ніяк. Но після такого, я себе почуваюся як лайно, якому пофіг на себе і пофіг на всіх і я хочу над цим працювати
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Доброго дня, Романе!
Здатність до підтримки - це не щось, що в людини або є, або немає з народження, це комунікативна навичка. А значить, її можна в себе розвинути.
До прикладу, коли дівчина засмучена, можна задавати їй питання про те, що їй наразі потрібно:
1) Тобі хочеться, щоб я побув поруч, або дав тобі простір побути самій?
2) Тобі потрібна від мене моральна підтримка або конкретна порада, як щось робити?
3) Які слова допоможуть тобі почуватися краще? (Що я можу сказати, коли тобі погано?)
4) Які дії допоможуть тобі почуватися краще? (Що я можу зробити, коли тобі погано?)
5) Що я можу сказати та зробити для тебе, коли ти думаєш про самогубство?
Питання 1-2 краще задавати в моменті, бо в різних станах дівчині може знадобитися різна підтримка. 3-5 питання можна задавати заздалегідь, коли дівчина емоційно стабільна, щоб якщо вона буде в критичному стані, не губитися і діяти швидко (бо в критичному стані людина не завжди може прямо озвучити свої потреби).
Ви пишете, що в дівчини бувають суїцидальні думки. Чи є в неї якісь ментальні розлади, чи спостерігається вона у психіатра? Чи займається з психологом?
По-хорошому, вам обом варто займатися з психологом. І Вам, і дівчині, і парою. Бо у кожного з вас окремо є свої проблеми, які заважають порозумітися, і є проблема у взаєморозумінні. Я б не стала це називати співзалежністю, бо стосунки з боку виглядають як відносно здорові. Просто коли в кожного у парі є свої психологічні проблеми, вони неминуче впливають на стосунки.
Якщо дівчина думає про самогубство або Ви підозрюєте, що думає, не соромтеся і не бійтеся прямо з нею про це говорити, обережно дізнаваючись, чи думає вона зараз про суїцид, чи є у неї конкретний план чи це просто думки від стресу, що вона зараз відчуває і як Ви можете її підтримати. Головне бути поруч, коли у Вас на це є ресурс, а коли нема - порадити звернутися до психолога/психіатра (якщо вона вже працює з цими фахівцями) або навіть дати контакти такого фахівця, якщо вони у Вас є.
Це було про дівчину і ваші стосунки. Про Вас конкретно: видно, що Ви людина, схильна подавляти свої емоції і проживати все у собі. Це розповсюджений в нашому суспільстві паттерн поведінки, особливо в чоловіків. Добре, що Ви усвідомлюєте проблему і хочете вирішити. Тож можете обрати психолога, який Вам сподобається, і звернутися по допомогу. Навчившись підтримувати себе, Ви краще зможете порозумітися з близькими також.
психолог онлайн
Доброго дня Романе!
Насправді, всі проблеми, які пов'язані з підтримкою - зі сфери простої відсутності знань про природу чоловіка та жінки. Адже, ми дуже різні! Тому зовсім по іншому сприймаємо цей світ та реагуємо на нього!
І Ви абсолютно правильно зрозуміли, що зробили фатальну помилку, коли вирішили "дати дівчині спокій", коли їй стало погано. Адже, це суто чоловіча реакція! Найбільша проблема чоловіків та жінок полягає у тому, що ми намагаємося судити про своїх коханих з позиції свого бачення ситуації. Чоловікам, щоб прийти до тями, необхідно здебільшого, побути на самоті. А от жінкам, знову ж таки, здебільшого, необхідна саме емоційна підтримка. Тобто, побути поруч, потримати за руку, подивитися в очі, просто вислухати, при цьому не потрібно нікуди бігти і щось вирішувати... Тоді, як підтримка та допомога "по чоловічому" - це реальна дія з мінімумом сантиментів. Насправді, я б Вам просто порадила декілька консультацій з психологом, щоб розібратися в питаннях правильної поведінки в стосунках. А ще краще, з психологом попрацювати вдвох. (Як на мене, таких знань не має і у Вашої дівчини, на превеликий жаль). і отримати знання, як правильно
реагувати, і в яких ситуаціях...
Та окрім цього, привернули увагу Ваші слова про біль до якого Ви вже звикли...
"...просто звик до фізичного і морального болю та навіть після смерті дідуся я пам'ятаю що плакав лише 2 рази хоча я його дуже любив. Мені не потрібна підтримка і це напевно сказується на тому, як я підтримую інших". Це прекрасно, що Ви змогли "взяти себе в руки" та пережити травматичні події, але... Пережити, не означає, правильно стресові ситуації пройти. Судячи з усього, у вас ' внутрішня, підсвідома заборона на висловлення почуттів. А в таких випадках, якщо ми самі собі поставили "блок" на почуття, нам буде надзвичайно важко вміти правильно реагувати на почуття іншої людини, у Вашому випадку, коханої дівчини. Тобто, те, що Вам здається несуттєвим, насправді, може провокувати серйозні проблеми в стосунках. І Ви самі це вже відчули після того, як ледь не втратили свою дівчину.
Потрібна глибинна трансформаційна робота з Вашими почуттями. Як на мене, є низка непрожитих, можливо, дитячих та підліткових травм, які блокують Ваші почуття... І це, окрім того, що, загалом, існує стереотипна заборона з боку суспільства на почуття у чоловіків з змалечку, такі собі, стереотипні поведінкові установки, що передаються з покоління в покоління...
психолог онлайн
Марія Радченко
Ви завжди можете сказати, що хочете її підтримати і на пряму запитати , як мені тебе підтримати зараз?
Тому що кожен раз потреба в підтримці може бути різною.
Одного разу захочеться , що б просто поруч побув, обійняв. інший раз , щоб взяв на ручки та жалів , як маленьку дитину, а колись просто буде достатньо " все ж чудово, підемо вип'ьємо кави та з'їмо щось смачненького.
Ви не вмієте читати думки, як і ваша дівчина. Чим більше відверто будете казати, що вам потрібно- тим легше буде.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброе Утро!
"Мені не потрібна підтримка і це напевно сказується на тому, як я підтримую інших"
Вот причина вашего состояния и вашей реакции.
Почему вы считаете - что вам не нужна поддержка?
Что плохого в поддержки?
Вы не считаете проблему девушки ( кот) - проблемой.
"Тут можна сказати, що кіт це не те що прям критично-погано-смертельне, але для людини, якій він грає ледь не ключову роль у підтримці морального здоров'я."
Для вас это не совсем, чтоб прям мега проблема или катастрофа.
( что гдето объективно верно - есть проблемы и масштабнее)
А для нее как раз таки проблема. Почему для нее это проблема? Нужно уже с ней отдельно разбирать.
Несбыточные мечты и ожидания. Хотела получить этого котика себе и не получила. Сильно расстроилась.
Сильное желание, мечта не сбылись - это досадно. Ну и котик это же - друг - родное.
Потеря близкого и родного. Потому для нее так это важно. ( возможно)
Плюс ее ожидания от вас - что вы почувствуете ее состояние - и поддержите именно с такой же силой - как ее разочарование от ситуации и досады. Компенсация - поддержка компенсация.
Но вы просто одну и туже проблему - ситуацию видите и воспринимаете по разному.
Она ее сильно близко восприняла. Вы же отстранено.
Отсюда и разное понимание - и как следствие не понимание друг друга и разочарование в друг друге.
И дальше у вас уже пошло ощущение -
"Но після такого, я себе почуваюся як лайно, якому пофіг на себе і пофіг на всіх і я хочу над цим працювати"
Если хотите работать над этой темой - чувств и эмпатии.
То не ради девушки, или отношений надо работать над собой.
А ради себя!
Чтоб лучше понять себя.
Хотя девушка - тут больше как стимул для вас.
Лучше углубиться в себя - и понять как вы функционируете и почему.
Это уже на проработку к психологу.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 361549 для Марія Радченко
Стосовно питання про дівчину:
Так, у неї бувало і таке, але частіше вона каже що нічого не відчуває, не бачить радості від буття. В той момент я і старався її підтримати довжелезними текстами про те що може ми знайдемо тобі от курси з малювання (часто малює і про деякі дитячі малюнки каже що вони були кращі ніж зараз. Я так не думаю, а вона це бачить по іншому). Як от вона казала що хоче малювати а Аніме стилі. Я найшов ці курси, пропонував, пропонував і їй сходити до психолога і виділяв на це гроші (але далі розмови про це не зайшло). Я знаходив різних спеціалістів для неї і мені було всеодно на ціну. Гроші ь я то і десь дістався але вона казала що їй складно дається спілкуватися з новими людьми і по цій причині далі розмови про "Я можу хоч зараз тобі замовити психолога" не зайшло на жаль, хоч і я стараюся як найкраще. Мій головний "психолог" в голові каже що якщо ти не можеш самостійно допомогти коханій людині ти повинен знайти когось хто точно зможе як от психолога, але і над собою справді треба якось працювати але я навіть не знаю як я можу. Це ж з одного боку так просто але чомусь мені це важко. Вже потім вона сказала що і деякі люди знайшли можливість з нею поговорити і розділитися на пару розмов хоч і це були не сильно знайомі люди а тут ми 3 роки разом і до сих пір з підтримкою складно. В такі моменти просто соромно навіть за своє буття поруч з нею, почуття без корисності та і все, ну і тому я і тут пишу усі ці питання. Як би це по дитячому не звучало, але я тільки хочу бути їй опорою і часто це обіцяю, вичитую про підтримку статті, будь які можливі ресурси, але чомусь толку 0, а сорому перед дівчиною все більше адже у неї на порядок більше проблем ніж в мене як я думаю
психолог онлайн
цитата:
Так, у неї бувало і таке, але частіше вона каже що нічого не відчуває, не бачить радості від буття.
Це депресія. Дівчині треба до психіатра за антидепресантами, бо коли порушена біохімія мозку, людина не бачить сенсу ні в чому, навіть у психотарапії.
Добре, що Ви підтримуєте бажання дівчини малювати і пропонуєте свою допомогу у пошуку психолога. Ви вже робите достатньо. При цьому, їй також треба усвідомити, що вона потребує професійної допомоги, бо коли клієнт не хоче працювати з психологом, то користі від такої співпраці не буде.
цитата:
Вже потім вона сказала що і деякі люди знайшли можливість з нею поговорити і розділитися на пару розмов хоч і це були не сильно знайомі люди а тут ми 3 роки разом і до сих пір з підтримкою складно.
Можна спитати дівчину, чим були особливі ті розмови, що вони запам'ятались і допомогли їй не зважаючи на те, що люди були не близькі? Імовірно, мова саме про словесну підтримку. Ви можете цього поступово навчитись, попросивши дівчину не судити Вас строго, бо Ви ще вчитеся.
Але до психіатра і психолога дівчині обов'язково треба, коли вона до цього буде готова, бо однією підтримкою близьких депресія не лікується.