мотивуватись чи "кидатись того ровера"?
Доброго дня дорогі психологи!Помітила я у своєму житті таку дивну закономірність,яка не давала до цього моменту мені розвиватись.Все життя я марила власною справою,власним бізнесом.Не знаю чому. Так мені завжди говорив тато, що власний бізнес-це обуза, це важко і я не зможу це все втримати і вести.І я все рвалась,рвалась, мріяла, обдумувала як це все виглядатиме, чекала поки виросту і зможу доказати собі і йому, зможу сама!!! І тут...виросла я, я - підприємець, але я надаю послуги компаніям і в цьому немає ніякої "власної справи, виробництва, виготовлення, створення". І я все в пориві щось ось-ось почати! І, якщо колись у мене була конкретна мета: я хотіла власну школу для дошкільнят, я аж марила цим з років 7!Але ось тато...йому вдалося мене переконати, що це все може закінчитись фатально. Що можуть статись нещасні випадки, а я буду відповідальною, бо школа моя...І я забула про це,насильно,але забула. Навіть, якщо зараз би повернутись до цього - боюсь я вже не зможу добитися успіху в цьому.Я зрозуміла, що крім цього є безліч занять, якими можна займатись - і почала генерувати ідеї. І ОСЬ вона - злоякісна, або ж доброякісна закономірність: як тільки я придумую ідею, планую хід дій, і вже ось прямо сьогодні ввечері їду закуповувати потрібний інвентар для початку роботи, в моєму житті з*являється ХТОСЬ, хто цим вже займається, при чому успішно!!! Це прокляття?! Це триває вже 6 років! За що б я не взялась чим би не цікавилась!Це просто травмує мою психіку! Я знаю, що я не особлива і не придумаю новизну,яка врятує світ,хоча і такі пориви були! Але все ж!!! Чому власне в той момент, коли я починаю чимось займатись з*являється така людина?!Мені сподобалось фотографувати, коли мені було 17.Займалась, а потім бац:з*явились соц.мережі, всі різко стали професійними фотографами, всі вже мають свої фотостудії.Мені було соромно продовжувати фотографувати, здавалось, що я нездара на їхньому фоні.Потім,я подумала, що декор-це для мене,бо я цим займаюсь в тінях свого дому.І тільки я подумала,що було б непогано спробувати декорувати ресторани,можливо весілля, поцікавилась де курси флористики, щоб мати грунт- зразу ж на другий день в соц.мережі мене запрошує в свою групу давня подруга,яка займається прекрасним декором.Так відбувається зі всім, до чого я не візьмусь. Шановні дорогі психологи, що скаже психологія?Це насправді знаки допомоги і легкі конкуренти,які самі приходять до мене,щоб я швидше вивчила ринок)))?Чи це знак,що ця справа - "не то пальто"? Дякую сердечно!
Вопрос от: ; Возраст: 24
Дополнение от автора
і так... в соц. мережах я заблокувала оновлення і видимість новин своїх друзів для того, щоб мати можливість адекватно оцінювати ситуацію і замість того, щоб дивитися хто і що там добивається - працювати над своїми справами. АЛЕ, до мене просто в друзі додалось сьогодні невеличке творче підприємство, яке виготовляє власне те, що хотіла почати виготовляти я ЗАВТРА.Невже, я настільки сильно притягую це своїм страхом провалитись? :(
Дякую :*)

психолог онлайн
Виталий Васильевич Ребедайло
Доброго вечора, Inia!
Трохи дивне питання до психологів - надати інтерпрітацію до знаків судьби.. Це, може, до астрологів? :)
А питання, які виникають до Вас: що відбувається з Вашими творчими азартом та надхненням, коли наштовхуєтесь на ці "знаки"? Переважує тривога? А про що?
Якось дуже швидко Ви відступаєте, не встигнувши ще протестувати власних "розмірів" та талантів..
Якісь сумні думки та асоціації виникають про сценарій судьби Сизифа..
Можу поділитися власним досвідом про відносини у професійному колі: так, є конкуренція, таким чином і отримується признаніє (вибачте, не можу згадати аналога українською), є і співпраця, і сумісни проекти. Таким чином й розвиваємося. :)
Чи питання не про потенційних колег та конкурентів?
психолог онлайн
Inia,здається що Ви й доці намагаєтеся довести своєму батькові, що власний бізнес-це не обуза, що Ви у змозі подолати будь-які труднощі, повязані з власною справою, та самостійно утримувати бізнес. Довести так, щоб у батька не лишилося жодних сумнівів! Вам просто необхідно стати найуспішнішою в цьому бізнесі. Тому Ви в постійному пошуку.
Можливо, варто трохи змінити мотивацію? Чим саме ВАМ хотілося б займатися над усе? Чи зможете Ви це зробити самостійно? Чи потрібні Вам партнери? Хто їми може стати і чому? Чому б не почати це прямо сьогодні?
Дополнение от автора
Дякую Анастасіє Вікторівно за відповідь:). Питання власне до психологів,і питання - що скаже психологія на таку закономірність?Можливо, це пов*язано з певними психологічними станами?Це характерно для певних ситуацій чи станів?Мій азарт зникає,кажу ж,я одразу перестаю бачити в цьому суть, бо мені здається, що на фоні вже досягнутого іншими людьми,це буде просто нікчемна імітація.Та і сама справа починає видаватись мені тратою часу. Інтерес до справи пропадає.Навіть,якщо хтось виконує це гірше, або взагалі нездало. Є факт: з*являється інтерес до чогось, починаю робити, з*являються люди,які це вже роблять, пропадає інтерес, пропадає суть. Питання:що з цим робити і чому є така закономірність?Чи можливо, що щось у моїй поведінці, щось у поглядах, спричиняє появу таких людей у найнепотрібніший момент?Якщо психологія не може дати інтерпретацію цьому, не може пояснити цього, тоді так - мені варто подумати про глибший варіант розв*язки.
психолог онлайн
Доброго дня Inia. З вашого листа відчутна природжена жилка по підприємницької діяльності. Але, щоб зробити повноційній висновок, потрібно провести тестування, вияснити подробиці кожного випадку. Чого бракує, так це інформації про вашу освіту - я маю на увазі не стільки наявність диплому, скільки обізнанність в бізнес-процессах, конкурентній насиченості ринку, оцінки своїх ресурсів та здібностей. Непогано була б зустріч з психологом, який займається Менеджментом Персоналу. В профессійній психології це називається профОрієнтація. Якщо Ваші данні співпадають з напрямком підприємницької діяльності, тоді Вам потрібен Коучинг. Якщо говорити просто, то у кожного чемпіона є свій тренер. І у кожного більш-менш успішного бізнесмена був свій "бізнес-тренер". Таким тренером міг бути батько, мама. учитель в школі, або спортивний тренер. Стратегії успіху - універсальні. У Вас є такий тренер? У Вас є Коуч? Якщо немає, то Вам буде важко вижити і досягнути успіху. Найти Коуча можливо і тут і в "реалі". Успіху Вам.
Дополнение от автора
Віталій Васильович:) Чесно, дякую!!! Мій наречений постійно каже. що заведе мене до психолога, бо я стала неадекватною через це все. Але я пручалась, не так через факт походу до психолога особисто для мене. ДЛя мене це нормальна практика! Боюсь, це може якось недобре відбитись на наших стосунках у майбутньому, якщо він знатиме. Якщо я таки проламаюсь і піду під його керівництвом до психолога:) АЛЕ ОСЬ КОУЧЧЧ, Профорієнтатор!!! Це те, що мені зараз потрібно!!! А яка ринкова ціна таких послуг в Києві? ))
психолог онлайн
На запитання, щодо ціни роботи в Києві відповісти не можу. Але в середньому - 200 - 300 гривень прийом. Але це психолог-психотерапевт. Якщо Ви запитуєте про Коуча - там інша справа. Ціна суто договірна. По перше ви з ним договорюєтеся за час зустрічі. Це може буті 30-хвилинна зустріч, тоді і ціна буде нижча. А ще, коуч (на відміну від психотерапевта) орієнтується на Ваш запрос. Наприклад Ваш запрос буде таким :"Хочу мати прибуток 100000 долларів на місяць. Тоді і оплата буде вищою. Наприклад 1000 долларів на час. Це як у спорті (Кличко оплачує час свого тренера високо, тому і результати має). Можливо має сенс попробувати з мало-досвідченим коучем. Це буде зовсім доступно по ціні. Але результат все одно буде. До речі - платити потрібно обов"язково. Грошові відносили - це фундамент Вашого розуміння себе та бізнес-процессів. Головна умова - ВСЮ відповідальність (ну майже всю) Ві берете на себе. Ось такий парадокс. Спорт є спорт, бізнес - теж. Успіхів Вам.
психолог онлайн
Виталий Васильевич Ребедайло
Алла Юрьевна Лыкова
Inia, мені здається, що всі ваші «ідеї» щодо бізнесу мали, насправді, одну мету – досягти «певної вершини» (це можуть бути і успіх, і гроші, і визнання оточуючих, а особливо батька…і багато чого іншого)
При цьому діяльність, по суті, не мала значення, оскільки ця діяльність, в якій Ви хотіли реалізувати себе, тільки «використовувалася» Вами як «спосіб дії». Сама діяльність не була для Вас цікавою, не приносила позитивних емоцій. Можливо саме тому і цікавість до неї зникала, коли Ви розуміли, що цей « спосіб діі» просто не здатен допомогти Вам в досягненні вашої мети.
Таким чином, існує ніби два аспекти діяльності – «результат» і «процес».
В вашому випадку – спостерігається «орієнтація на результат», до того ж Вам потрібен такий досконалий результат, щоб вже «кращих не бувало». Така спрямованість може призвести до того, що людина буде постійно намагатись досягати, і досягати, і досягати… Відчуття задоволення буде отримувати тільки в певних «точках», і тільки за умови відсутності самокритики (особливо таких завищених вимог, як ваші).
При «орієнтації на процес» людина намагається відшукати для себе діяльність, яка може приносити задоволення сама по собі, не стаючи «способом дії», способом досягнення чогось іншого.
Людина, яка малює, отримує насолоду від того, як в неї виникає ідея картини, як фарби, змішуючись, змінюють кольори, як м’яко «пливе» пензлик, створюючи те, чого ще декілька хвилин тому не існувало на світі…
Річард Бах в своєму оповіданні «Авиация или полет? Выбирайте» порівнює людей, які насолоджуються просто станом перебування в польоті, та людей, які «досягають» завдяки літакам (швидко та зручно опиняються в інших містах).
Можливо, ваш «пошук себе» варто переорієнтувати на пошук справи, яка приносить радість. Адже кажуть, що саме в таких справах людина може розкритись якомога краще, що потім може привести і до певних досягнень ( але мені здається, тоді вони вже не будуть мати такого гострого значення…)
А стосовно роботи з фахівцем , можливо варто все ж почати з психолога, щоб розібратися с собою. Оскільки коуч потрібен тому, хто вже знає, чому хоче вчитися.
Дополнение от автора
Дякую Наталіє!Це надзвичайно суттєва відповідь! Ви праві,я женуся за результатом.Щоб вгодити татові,якому це непотрібно!Ця погоня обмежила мене, моє розуміння, і мої відчуття. Я щаслива, що завдяки вам, дорогі психологи, і Вам Наталіє, мені пощастило це розпізнати! Це усвідомлення! Це суттєвий крок!
Я щиро дякую Вам!