Агресія сина
Син, 4 роки. Віднедавна почав бити мене, бабусю..робить боляче сестричці(8 місяців). Якщо хоч трошки щось не подобається — б'є. Я ухиляюсь, пояснюю, що коли він сердиться, треба говорити, а не бити. Безрезультатно.
Вопрос от: ; Возраст: 35

психолог онлайн
Тут важливо встановити причини такої поведінки. Вам варто було б поспілкуватися з психологом у вашому місті (без сина, просто Вам), щоб розібратися в усіх деталях (як було раніше, коли змінилося, як син реагував на появу сестрички і як змінилося його життя в зв’язку з цією подією, чи не пішов нещодавно в садочок, чи не було ще якихось важливих подій в його житті тощо).
Так може проявлятися і зміна правил, наприклад, якщо раніше в сина не було багато обмежень, і він особливо не мав дотримуватися певних правил, а тепер вони з’явилися, і він так висловлює свій протест.
Враховуючи вік молодшої сестри (8 місяців) і вашу фразу «віднедавна», можна припустити, що так син проявляє свої ревнощі щодо неї.
В такому випадку важливо переглянути і кількість часу, яких Ви проводите з сином, і його якість. Дитина може дуже важко переживати появу молодшої сестри/брата, відчувати свою непотрібність, бути невпевненою в тому, що його люблять і постійно «перевіряти» батьків на цю любов своїми негативними діями.
Загалом важливо пам’ятати, що складна поведінка дитини – це ЗАВЖДИ лише та мова, якою дитина намагається сказати дорослим про свої почуття. Важливо побачити за складностями поведінки той зміст, яких хоче донести дитина, та змінити щось в стосунках, а ще навчити дитину іншому способу поведінки. Бо казати «так не можна / погано» - це тільки пів діла, важливо показати «як можна/гарно».
психолог онлайн
Наталия Горская
Добрый день. Агрессия это сила присущая любому человеку, она важна, чтобы мочь отстаивать свои желания и уметь защищать себя. Потому не пугайтесь агрессии сына и не пытайтесь подавить её. Ваша родительская задача помочь малышу правильно прожить агрессию
- Выставив запрет "бить людей и животных нельзя", расскажите что можно топать ногами , ударить подушку, покричать порычать, порвать бумагу и тп. При этом не ругайте малыша, а просто будьте рядом и скажите "Ты сейчас злишься, я тебя понимаю. Мне жаль, что вышло не так как ты хотел" То, что его расстраивает и злит это ведь от внутренней его боли и беспомощности, он встречается с ограничениями в своей жизни и если вы не будете ругать за злость, то очень скоро агрессия смениться на грусть и слёзы.
Также обратите внимание как в семье выражается злость, возможно он копирует чьё-то поведение. И давайте ребёнку больше физических игр, где надо охотиться, догонять или убегать. В таких играх агрессия скорее отыграется и отпустит. Ну и конечно, чтобы он говорил про свою злость просто интересуйтесь "расскажи, что именно тебя так разозлило?"
психолог онлайн
Добрий вечір! Агресію зупиняйте відразу так, зоб дитина бачила наслідки своїх дій - позбавляйте відразу того, що він дуже любить - мультфільми, гратися на дитячому майданчику тощо. Ні в якому випадку не дозволяйте себе бити! З чим Ви пов» язуєте таку поведінку дитини?
психолог онлайн
Добрый вечер! Необходимо обучить ребенка, показать е у приемлемые способы выражения агрессии, важно помогать называть чувство и давать ему выход.
психолог онлайн
Здравствуйте! Установите правила, что сестричку бить точно нельзя. Тогда что делать с агрессией? Она ведь есть и надо дать ей выход. Предложите ребёнку подраться подушками, порвать бумагу, подраться по игре. Это поможет выражению агрессии. Но и конечно стоит разобраться в причинах ее появления. Что происходит в семье, что ребёнок агрессивен? Может злиться на появление сестрички, ведь она забирает внимание мамы. Попробуйте уделять мальчику достаточно внимания. Возможно Вы сами на что-то злитесь, а ребёнок это проявляет.
Как в Вашей семье принято обращаться с агрессией?
психолог онлайн
Агрессию к Вам, бабушке или ребёнку нужно однозначно останавливать. Не объяснять, а останавливать, хватая за руку или ногу и не давая ударить сопровождая словами "так делать нельзя!"
Но параллельно дать сыну возможность выражать свою агрессию словами или действиями, которые не приносят окружающим вред - рисунки, действия с игрушками или подушками и т.п.