Допоможіть, будь ласка, поведінка племінниці 10 років.
Здрастуйте. Моїй племінниці 10 років. Допоможіть, будь ласка, прояснити ситуацію тому що вже не знаємо що робити. А проблема в наступному: зараз дівчинці 10 років, вона найстарша в сім'ї, є молодші брат ( 8 років) та сестра (3 роки). Відносини між її батьком та матір'ю, моєю сестрою, м'яко кажучи не зовсім гарні. Чоловік не виконує того, що має виконувати батько, тобто не приділяє належного часу дітям, в сім'ї крики, алкоголь з боку чоловіка, матюки. Так, бувають і спокійні дні, але в основному діти ростуть в напруженій ситуації, вони не бачать тієї моделі поведінки яка має бути в нормальних сім'ях, без скандалів, обзивань і тому подібне. Я думаю, що така ситуація в сім'ї і стала приводом того, як зараз веде себе найстарша племінниця, адже за ці роки було різне. Дівчинка грубіянить, вчитись не хоче, не слухається, агресивна, особливо по відношенню до брата та сестри. Тікає від цього в інтернет, впадає в крайнощі, типу ;не хочу жити, ви мені ніхто, мені ніхто не потрібен; і таке інше. Декілька раз я пробувала говорити з нею, пояснювати не нав'язливо та все марно. Дівчинка як той їжачок, закрилась в собі і не хоче нічого чути. Ми не знаємо що робити, як допомогти їй, боляче дивитись, тому що насправді вона дуже хороша. Здається, що вона весь час носить маску, тому що бувають моменти коли вона стає зовсім іншою, мені здається, що саме тоді вона справжня, проте ненадовго, далі знову те саме. Ми пробували по різному говорити, пояснювати, все марно. Підкажіть, будь ласка, що потрібно в такому випадку робити? Боляче на це дивитись, адже я розумію, що якщо і надалі буде те ж саме, ні до чого доброго це не приведе, дуже шкода дівчинки. Буду дуже Вам вдячна!
Вопрос от: ; Возраст: 26

психолог онлайн
Оксана Сенченко
Наталия Горская
Добрый день.
По-перше, чому звертаєсь ви, а не її мама?
По-друге, ви самі чітко описали ситуацію, в якій росла племінниця, і звідки у неї її маски.
По-третє, чому ваша сестра вибирає своє життя і життя своїх дітей у лайках і алкоголі?
По-четверте, ваша яка роль у відносинах між членами тієї їхньої родини?
Звісно, що дівчинці необхідно працювати індивідуально з психологом за запитом мами. Але ж якщо в сім'ї працювати над собою буде лише десятирічна дівчинка, то і результат буде відповідний.
Тобто і батькам до психолога.
психолог онлайн
Добрый день!
Скажите, почему это беспокоит Вас? Где Вы проживаете? У Вашей сестры своя семья и это её обязанность позаботится о своих детях
психолог онлайн
Наталия Горская
Татьяна Ивановна Смирнова
Вам нужно не с девочкой беседовать и как-то пытаться донести ее свое видение, каким должно быть ее поведение, а с ее мамой. Это она гробит психическое здоровье детям. Но судя по тому, что в семье уже трое детей, то видимо мама этого не понимает. Девочку и других детей очень жаль. Лучшим вариантом это жить без такого отца плюс работа с психологом.
А девочка лишь зеркало того, что происходит в семье.
психолог онлайн
Доброго дня, NIK637.
Розумію Ваше хвилювання, дуже співчуваю дівчинці. Погоджуюся з колегами, що важко якось "відкрити їжачка", якщо він постійно перебуває в небезпеці (сварки, алкоголь тощо). Щасливі діти - це щасливі батьки. Ваш максимум, який Ви можете зробити у цій ситуації - поговорити із мамою дівчинки, запропонувати їй та доньці звернутися до психолога. Якщо мама і тато не хочуть співпрацювати, то попередження щодо звернення у соц. службу. Вони ніяк не працюють над цією проблемою - звернення у соціальну службу.
Скажіть, будь ласка, а яке у Вас було дитинство?
психолог онлайн
Погоджуюсь з тим, що вже колеги сказали щодо мами дівчинки та її відповідальності за те, в якому напрямку йде формування її доньки (потім будуть і інші діти йти тим шляхом).
Щодо самої дівчинки – тут роз’яснювати їй нічого не треба.
Якщо Ви вже хочете щось робити для неї, то варто діяти, а не розмовляти.
Не «виховувати» її, а дарувати тепло та розуміння.
Ви можете показати їй іншу модель родини, де є повага, немає матів та криків – беріть її до себе в гості, виїжджайте на природу, ходіть на прогулянки, грайте з нею в цікаві ігри, обговорюйте фільми чи мультики, які передивляйтеся разом, можете разом готувати щось смачне та запрошувати її подружок, або організовувати якісь спільні «вилазки».
При цьому важливо слухати її, поважати її право висловлювати свої думки, всіма способами демонструвати їй, що вона особистість, підвищувати її самооцінку, і іноді просто бути поруч, мовчки, за чаєм …
Можете почитати про активне слухання та застосовувати його в розмовах.
А ще краще скористатися книгою Гіппенрейтер «Общаться с ребенком. Как?», там і про активнее слухання є, і про багато чого ще корисного для встановлення контакту з дитиною.
Багато чого можна робити разом з дитиною, щоб дати їй інший досвід, її власний досвід проживання гарних емоцій, які можуть стати опорою, щоб вона мала приклад інших стосунків, і можливо в майбутньому саме це стане основою її вибору для своєї власної родини.