Хочу відрахуватись
Доброго дня. Склалась така ситуація, що через те, що на початку вступної кампанії не знала, ким хочу бути в майбутньому, пішла навчатись в коледж на спеціальність, яка не подобалась. Зараз нарешті зрозуміла чим дійсно хочу займатись, тому в планах було залишити коледж і цього року вступати заново. Але через війну не знаю, що робити. Сил навчатись в коледжі зовсім немає, завдань не виконую, як наслідок не зможу здати сесію. Це все розумію, але не можу заставити себе щось робити. Батьки категорично проти, щоб я залишала коледж, адже вчитись тут ще тільки рік. Не знаю як правильно зробити. З одної сторони навчання тут нестерпне, від спеціальності чуть не нудить, працювати по ній не буду, а з іншої сторони боюсь, що з часом таке відношення буде і до нової спеціальності, не знаю як буде зі вступом, чи зможу скласти зно на хороший бал, чи будуть сили навчатись. Ці думки просто їдять зсередини, мучать вже довгий час. Не можу ні про що інше думати, адже знаю, що є ця не вирішена проблема з навчанням, яка ніби камінь на плечах.
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Добрый день!
Скажите, какой у Вас вопрос к психологам? Какой Вы сами доя себя видите выход в этой ситуации?
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Доброго дня.
Я Вас правильно розумію: Ви не визначились ким хотіли стати й вирішили опанувати професію, яка Вам не подобалась; зараз визначились з професією, та боїтесь, що не вступите до університету?
І тоді, чим мотивувались, коли обирали попередню професію, чому саме її? Що зараз заважає здати сесію? На що витрачаєте сили, що їх немає?
Щодо ВУЗу - дійсно, можете вступити, а можете й не вступити. І що робитимете потім? Який план Б?
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Доброго дня! Перш ніж відраховуватись, було б добре зрозуміти, чим бажаєте зайнятися в житті.
Зараз є дуже багато безкоштовних вебінарів, курсів з різних напрямків. Спробуйте відвідати різні заняття, можливо щось приверне вашу увагу.
Також є багато різних тестів, які допоможуть виявити здібності, інтереси та можуть допомогти з вибіром.
Бажаю вам найскоріше знайте себе!
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Доброго дня. У вас зараз змішані питання про теперішнє і подальше майбутнє. У теперішньому є відраза до тієї спеціальності, на якій навчаєтесь. Але, вона може бути викликана й тим, що цей вибір вам нав'язали. З досвіду скажу, що те місце, в якому ми є саме зараз - це найправильніше місце для нас. Мабуть саме перебування в коледжі допомогло вам зрозуміти, чого саме ви хочете. В той же час- навчання будь-де, це не тільки освоєння професії, а й вміння будувати вертикальні (з викладачами) і горизонтальні (з однокурсниками) стосунки, відповідати за свої дії і вчинки, організовувати самостійно свою життєдіяльність. Як у вас зараз з цими компетенціями? Щодо самого процесу навчання. Окрім спецпредметів є ще предмети загальної підготовки, які будуть повторюватись і в ЗВО. Ви не вчите зараз все, чи тільки спецпредмети? Якщо все, то можливо справа не в неправильно обраній спеціальності, а взагалі відразі до навчання. Тоді місце навчання нічого не змінить. Щодо майбутнього: Хто буде сплачувати за навчання і забезпечувати вас на ньому і хто робить це зараз: проживання, харчування, проїзд...? Мабуть не тільки ви самостійно, або й цілком не ви. Звісно, думку цих "фінансистів" також доведеться-таки врахувати, адже проблема ж не тільки у вступі, а й можливості підтримувати власне існування під час навчання.
психолог онлайн
Здравствуйте, Оксана!
цитата:
що є ця не вирішена проблема
А каким мог бы быть наилучший вариант решения Вашей проблемы?
психолог онлайн
Важно понимать, что Вы хотите и что Вам нравится, а не родителям. Что Вы можете сделать для того, чтобы что-то изменилось
психолог онлайн
Оксано, добрий ранок! Ви тривалий час навчались і зрозуміли, що це на Ваша спеціальність. Який сенс продовжувати навчання? Сподобається інший напрям або ні Ви дізнаєтесь лише , коли спробуєте. Але такі рішення залишати один коледж, вступати в інший важливо приймати зважено. Напишіть - і + кожного варіанту, оцініть кожний по 10 б. Шкалі, в залежності від важливості відповіді, підрахуйте бали. Зробіть висновки. З ким Ви можете порадитись?
Дополнение от автора
Я подавала заявку на цю спеціальність, але не пішла туди вчитись тому, що не змогла вступити на бюджет. Через це пішла в коледж (я вступала після 11 класу, тому вчитись тільки 2 роки). Всі наполягають, щоб я довчилась ще рік, щоб була хоч якась спеціальність. З одного боку я прекрасно розумію, що залишився ще рік, що у житті не завжди буває, що все подобається. Але з іншого боку, чому не можна жити так, як подобається, займатись тою справою, яка приносить задоволення? Або ж це мої дитячі наївні думки.
Це все особливо важко через війну, адже не зрозуміло, що буде завтра і чи варто щось планувати. Все оточення твердить, що мої думки і переживання зовсім не важливі, адже зараз є важливіші проблеми, тому що в країні війна, а я думаю про навчання, хоч і вчусь зараз. Через це моментами і задумуюсь, чи дійсно це зараз має сенс.
Щиро дякую вам всім, шановні психологи! Читаючи всі ваші відповіді і рекомендації на цьому сайті, я ще більше загоряюсь бажанням виконати задумане і зайнятись справою, яка подобається. Ви надихаєте)
психолог онлайн
Дякую за зворотній за»язок! То що ж вирішили робити?
психолог онлайн
Инна Витальевна Гречко
цитата:
Всі наполягають, щоб я довчилась ще рік, щоб була хоч якась спеціальність. З одного боку я прекрасно розумію, що залишився ще рік, що у житті не завжди буває, що все подобається. Але з іншого боку, чому не можна жити так, як подобається, займатись тою справою, яка приносить задоволення? Або ж це мої дитячі наївні думки.
ВАша задача сейчас прислушаться к себе, что Вы хотите. Вы пишите, что пошли учиться только потому, что не могли определиться сразу и, поэтому отнеситесь к этом, как к своему опыту, да, Вы попробовали и убедились, что не Ваше, нужно двигаться дальше.
Война это не повод, чтобы не учиться и не делать то, что Вы хотите. Много учебных заведений сейчас перешли в онлайн и продолжают работать. Попробуйте отнестись к этому ни как к тому, что Вам мешает, а как к новым возможностям, которые для Вас открываются и подсвечивают Ваши ценности в жизни, что не стоит тратить свою жизнь на то, что Вам не нравится, чтобы угодить кому-то. Родители этого хотят, потому что они тогда себя чувствуют спокойнее, что Вы при деле, но совершенно забывают о том, что Вы чувствуете.
психолог онлайн
Доброго дня. Дякую за зворотній зв'язок.
цитата:
Ваші бажання важливі. І ще важливо бачити можливості у тій ситуації, в якій ви зараз. Що з навчання тій спеціальності, по якій ви поки що навчаєтесь можна взяти корисного? Щоб той час, який вже ви провели і проводите, навчаючись в коледжі не минав марно.
цитата:
Це все особливо важко через війну, адже не зрозуміло, що буде завтра і чи варто щось планувати.
Наявність планів на майбутнє у цей нелегкий час навпаки допомагає долати труднощі сьогодення, пов'язувати себе з мирним життям і тим самим наближатися його настання.
цитата:
я ще більше загоряюсь бажанням виконати задумане і зайнятись справою, яка подобається. Ви надихаєте)
Успіхів вам у досягненні своїх цілей!
психолог онлайн
цитата:
З одного боку я прекрасно розумію, що залишився ще рік, що у житті не завжди буває, що все подобається. Але з іншого боку, чому не можна жити так, як подобається, займатись тою справою, яка приносить задоволення?
А что мешает вначале сделать так как надо (закончить обучение), а уже потом делать так как Вы хотите (получить образование в новой сфере, которая будет приносить удовольствие)?
психолог онлайн
цитата:
Не можу ні про що інше думати, адже знаю, що є ця не вирішена проблема з навчанням, яка ніби камінь на плечах.
Я думаю, что здесь больше на Вас еще оказывает влияние родителей, которые не поддерживают Вас в этом решении