Тотальний ступір у всьому. Але історія дуже довга і заплутана
Мені 25 років, і я зараз знаходжуся в сильному ступорі. Можливо в мене апатія. Часто прокрастинація. Якось намагаюсь це обхитрити або побороти різними методами, але дуже часто залишається все як і було. В мене батько алкоголік, він п'є кожного дня і напивається до білої гарячки. Він пив завжди, як я його пам'ятаю. Але останніми роками це вже абсолютно тотальний і безжальний рівень. Його батьки живуть у іншій області, і для них він просто святий. На нас батько не реагує, слухає тільки батьків, а ті в свою чергу взвинуваючують мене, матір і сестру у тому, що загубили його сина. Типу це наші проблеми, а вони про це чути не хочуть. Через це усі результати його п'янок ми пропускаємо через себе. Раніше я на це дуже емоційно реагував, але останні роки 2 просто спокійно до цього відношусь - бо він сам обрав на себе цей шлях. Зараз моя роль більше в тому, щоб заспокоювати матір та сестру, і максимум оберігати їх від емоційних зривів. Але після цього я приходжу просто в ступор і не знаю що робити. В сім'ї заробляю лише я, але небагато, як краще розпоряджатися фінансами рекомендую часто теж я, бо за освітою економіст і дуже полюбляю фінансові справи. Але в мене відчуття якогось туману в голові. Не паніки, можливо є трохи відчаю, але таке враження, ніби я сиджу в кімнаті з кам'яними дверима і вони всі наглухо зачинені. Або в глухому тумані. Я хотів би на щось відволіктися, але не маю на що. Вдома я знаходжусь ніби на голках, а де нормально відпочити я не можу собі уявити, бо всі місцини навколо вже переходив і вони вже навіть набридли. Та і не знаю як почати щось, бо сил наче зовсім нема. Фізично ходити гуляти є, а розпочати якусь діяльність - ні. Мрію про якусь власну справу, навіть можливо зараз трохи вже роблю якісь дуже повільні штрихи до розробки, але потім стан туману, відключка свідомості і я знову сиджу і не знаю що і як робити. Є бажання зрушитись з місця, але сил нема. Через це зараз вже страждає моє навчання у аспірантурі - банально не хочеться нічого робити.
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Доброго вечора.
Співчуваю Вашій ситуації з алкоголізмом батька. Справа в тому, що члени родини алкогольно або наркотично залежної людини часто стають співзалежними. Тобто, їх настрій і спосіб життя стає залежним від того, чи в гуморі зараз родич, чи тверезий, як себе поводить, тощо. І це не дає жити власним життям.
Вашому батькові потрібна допомога лікаря-нарколога та психотерапевтичної групи для анонімних алкоголіків, але для того, щоб її отримати, Він сам повинен усвідомити, що проблема є, інакше ефекту від терапії не буде.
А Ви правильно зробили, що звернулись по допомогу до психологів, тому що наразі більша частина Вашого ментального ресурсу йде саме на протидію сімейним обставинам, і це заважає планувати власне майбутнє.
психолог онлайн
Марія Радченко
Вітаю. Дуже шкода, що ви опинилися в такій ситуації. Це схоже на співзалежність, і є шанс, що групи підтримки людей у схожих обставинах, які пройшлий цей шлях - ваш варіант. Або ж індивідуальна терапія, можливо що на якийсь час вам знадобиться фармакотерапія одночазно з психотерапевтичним втручанням. Якщо у вас виникає питання що так не має бути - це вже добре. Якщо зовсім немає сил або довіри - хоча б спробуйте почитати трішки спеціальну літературу про тандем співзалежності та хімічної залежності, і як цей тандем насправді є небезпечним для всіх учасників процесу. Бажаю вам мудності і терпіння.
психолог онлайн
Из-за того что отец -
цитата:
алкоголік
у Вас присутствует созависимое поведение.
Если раньше Вы
цитата:
усі результати його п'янок
пропускали
цитата:
через себе
то теперь переключились на спасение мамы и сестры -
цитата:
заспокоювати матір та сестру, і максимум оберігати їх від емоційних зривів
цитата:
В сім'ї заробляю лише я
цитата:
як краще розпоряджатися фінансами рекомендую часто теж я
Поэтому у Вас и
цитата:
сил нема
что Вы все свое время, энергию и деньги тратите на спасение членов семьи, тем самым инвалидизируя их и не давая себе возможности осуществлять свои желания и идти к своим целям.
Чтобы выйти из этого, Вам надо проработать в психотерапии свою созависимость.
Правда, это будет долго и дорого.
Бесплатно Вы можете посещать группы ВДА (взрослых детей алкоголиков) и читать соответствующую литературу.
Например, книги Москаленко - в частности такую как "Зависимость. Семейная болезнь".
психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Віта Баковська
Доброго ранку, apatman!
цитата:
В мене батько алкоголік, він п'є кожного дня і напивається до білої гарячки. Він пив завжди, як я його пам'ятаю. Але останніми роками це вже абсолютно тотальний і безжальний рівень.
Сумна історія, чесно кажучи. Співчуваю, бо сам в дитинстві переживав подібне із власним батьком. Але, коли мені було років 7, мама з ним розлучилась. Ваша ситуація більш критична, проте не безвихідна. Про що я зараз?
Насамперед, про те, що Ваш нинішній стан можна сприймати як Вашу індивідуальну реакцію на події в родині. Ви така людина, так вихована. Тобто на сьогодні можете саме ТАК сприймати реальність.
В сім'ї велика проблема - батько страждає на алкоголізм. Є ще інша складова - на всю родину тиснуть і звинувачують у пияцтві батька Ваші дід і баба. І це ще не все. Ви особисто взали на себе надмірну, як на мене, відповідальність - і моральну, і матеріальну тощо.
Оцей тягар виявися Вам не під силу. Психіка, рятуючи себе, включила механізми блокування напруження. І тому маємо те, що маємо -
цитата:
в мене відчуття якогось туману в голові. Не паніки, можливо є трохи відчаю, але таке враження, ніби я сиджу в кімнаті з кам'яними дверима і вони всі наглухо зачинені. Або в глухому тумані. Я хотів би на щось відволіктися, але не маю на що. Вдома я знаходжусь ніби на голках, а де нормально відпочити я не можу собі уявити, бо всі місцини навколо вже переходив і вони вже навіть набридли.
Тобто Ви спалюєте свою енергію у переживаннях, сумнівах і пошуках виходу, який, на жаль, знайти не можете. Нібито безвихідь. Проте я не зголошуся з таким висновком.
Вихід є.
Він містить в собі рішення відповідно до об'єктивних умов. Перш за все, Вам варто усвідомити міру своєї особистої відповідальності і відокремити її від сфер відповідальності інших членів сім'ї.
Ось дивіться, якщо батько не йде лікуватись, то Ваша мама може з ним розлучитись, щоби остаточно не загубити своє життя. Для цього їй необхідно позбавитись емоційної співзалежності.
Друге. Напевно, в сім'ї заробляти гроші на життя можете не лише Ви(!) Бо нормальна ситуація, коли в родині кожен її член несе свій вантаж, не перекладаючи його на плечі інших.
Я б ще міг навести кілька важливих аспектів, але не буду обтяжувати Вашої уваги через те, що всі вони - і названі, і не вказані - так чи інакше торкаються Вашого характеру і властивостей особистості в цілому. Тому їх варто підіймати в ході індивідуального спілкування з психологом. Без цього, імхо, навряд чи вдасться зрушитись з місця.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
" Є бажання зрушитись з місця, але сил нема. Через це зараз вже страждає моє навчання у аспірантурі - банально не хочеться нічого робити."
Ваша історія дуже сумна і трагічна.
Колеги вже описали ваш стан, ви є співзалежним та ДДА(доросла дитина алкоголіка). Цей стан потребує лікування в психотерапії, бо він буде шкодити ваше майбутньому життю.
З часом ви будете мати все менше сил та ресурсів , щоб задовольнити свох потреби. На жаль у вашому випадку на цьому етапі є лише один дієвий спосіб - віддалитися фізично з місця, в якому ви страждаєте. Це називається здорова турбота про себе та своє життя.
В цьому вам потрібна підтримка психолога. Якщо є бажання допомогти собі, напишіть у приватні повідомлення, я додам вас у групу для співзалежних, де ви зможете читати інші історії та отримати більше інформації про свій стан.