Дитина ображає тварин
Доброго дня, ситуація така - дитина, 4р, систематично почав ображати тварин. Живемо в селі, живності достатньо, і постійно бачу - то схопить курку і почне по дворі носити, то підніме кошеня за хвоста, то кине його у відро, і так далі. Кожного разу пояснюєш, що так не можна робити, що тварині боляче/неприємно, що тобі теж би було страшно чи боляче, якби я таке ж з тобою зробила - погоджується, що так не можна, повторює за мною, пару днів - і знову когось ображає. Недавно переїхали в село, до цього з народження жили з дорослою кішкою - ні разу не зачепив її, а тут не встигаєш за ним. Сім'я благополучна, руку ніхто ні на кого не піднімав і тварин не ображав, якщо з чоловіком щось висказуємо, то подалі від дитини. Ідемо по дорозі, побачить равлика - то забере з дороги, ''щоб машина не роздавила і він прийшов цілим до діток'', а в дворі мерва. Порадьте, будь ласка, як можна це питання вирішити, бо вже опускаються руки.

Відповіді психологів
Доброго дня Germana!
Як на мене, може бути декілька причин.
Одна з яких - це якісь моменти в стосунках між Вами з чоловіком, на які Ви просто не звертаєте уваги. Або ж в стосунках з сином. Інколи, те, що нам здається неважливим, може виявитися тим самим тригером, що провокує в дитині таку поведінку. Чи були якісь ситуації, коли хтось з батьків по відношенню до сина поводив себе достатньо суворо, або ж просто неуважно? Як часто Ви маєте можливість мати душевні розмови з дитиною, відчути його почуття? Дитині конче потрібна увага батьків. І якщо уваги не вистачає, бо батьки дуже зайняті своїми дорослими справами, дитина може їх увагу привертати у такий, досить жорсткий спосіб, як з тваринами. Окрім того, величезна омана думати, що дитина не чує і не бачить, як батьки сваряться між собою. Дитина ВІДЧУВАЄ абсолютно все, хоча і неусвідомлено. Я знаю з практики випадок, коли чудова добра маленька дівчинка образила кошеня лише тому, що її батько жорстко повів себе з дочкою. І у такий спосіб, через ображання тваринки, вона проявила свій біль
та образу на батька.
Друга. Насправді, маленька дитина, найчастіше, починає відчувати біль іншої живої істоти лише через власний біль. Особливо, якщо це хлопчик. Бо чоловіки всьому вчаться лише через реальні дії, а не слова та пояснення як дівчатка. Тобто, повинні бути не лише вмовляння і пояснення, але і якісь конкретні обмеження кожного разу, коли дитина поводить себе неправильно. Наприклад, як тільки він образив тварину, берете мовчки та спокійно його за руку, і ведете в кімнату, де залишаєте його самого на деякий час, який визначаєте самі. А коли він питає чому? Пояснюєте. При чому, якщо син починає говорити, що він все зрозумів і так більше не буде, тільки дозвольте вийти йому з кімнати, не ведіться. Якщо сказали, що п'ять хвилин він там побуде, то повинен побути там всі п'ять хвилин. При чому попередьте спокійно та з любов'ю, що Ви його любите, але поведінка у нього неправильна. Тому він пробуде рівно стільки в кімнаті, скільки Ви і сказалиІ А у разі, якщо він знову когось образить, в кімнаті буде знаходитися вже довше.
Третє. Де ще дитина і від кого могла бачити приклади жорстокості до тварин? Сусіди, кіно, інтернет?
Обмежити контакти з цим подразником.
А загалом, щоб дати точні поради, одних моїх припущень замало. Адже це дитина і дуже важливо точно знайти причину такої поведінки. Тому я б Вам порадила звернутися індивідуально до психолога, щоб у всьому остаточно розібратися.
Відредаговано автором 12-07-2024 16:27:35
Полтава ·
Доброго вечера!
Лучше всего найдите детского психолога или психиатра - и сходите с ребенком на консультацию.
Потому что ситуация не есть нормальной.
Ваш сын не усвоил, что другим живым существам может быть тоже больно.
Там пробел в этом понимании... либо же он все понимает, и делает все специально... тогда ситуация еще сложнее.
У него явно накоплена внутренняя агрессия, которую он не умеет правильно вымещать.
А вот откуда у него столько агрессии - которую он вымещает на животных - вот это вопрос.
Были ли вы с ним ласковой когда он был младше?
Достаточно ли ему ласки и от родных и близких людей? ( ласковые слова, похвала, объятия)
Возможно, он еще так когото копирует - ( взрослых или детей, или кино или сериал)
А как он реагирует когда падает, или ранит себя - когда чувствует собственную физическую боль?
Нужен специалист - и не ждите долго - до 5 лет у ребенка формируется базовый характер и патерны поведения.
Поэтому скорректировать ситуацию уже надо сейчас!