Як реагувати на шантаж/маніпуляції в сімї?
Доброго дня!
У моєї мами пунктик на релігійну тему - вона сама весь час досліджує якісь релігійні питання, намагається знайти якісь "правильні" шляхи, і весь час намагається нас (своїх родичів) долучити до своїх вірувань. Я в Бога вірю, але не ходжу ні до церкви, ні в які інші установи. Вона ж весь час маніпулює нами і шантажує своїм здоровям. Як мені тактовно їй пояснити, що ми її любимо, турбуємось про її здоровя, але не хочемо приймати участь в її релігійних віруваннях і дослідженнях. Вона каже, "от мені був знак, що якщо я не передам вам свої знання, то я захворію і помру".... Як мені реагувати на такі маніпуляції?
Питання від: ; Вік: 39

психолог онлайн
Манипуляции работают тогда, когда на них ведутся. По сути, манипуляция это игра. Не будете играть - игры не будет. Ведь будет не интересно и цель достигаться не будет.
Важно понимать, из каких соображений, чувств вы ведетесь на манипуляции?
Как эти манипуляции выглядят, можете пример привести?
цитата:
Як мені тактовно їй пояснити, що ми її любимо, турбуємось про її здоровя, але не хочемо приймати участь в її релігійних віруваннях і дослідженнях.
К сожалению, объяснить никак. Только действиями - не вестись на манипуляции, держать границы.
Есть ли у мамы муж?
Есть ли у вас семья?
С кем живет мама?
Кроме вас, есть ли братья, сестры?
психолог онлайн
Олександра, добрий день!
Хочеться допомогти вашим відносинам з мамою. Я теж вивчаю Біблійську Мудрість, читаю Біблію і розмірковую над її Словом зі знатоками Біблії.
Треба розуміти, що релігія і Віра в Бога мають відмінності.
Віра в Бога дуже не проста та «сварлива» тема в плані легкості посваритись тим, хто її обговорює, не розуміючись на Біблії.
Релігійність, якщо коротко – це обряди, застарілі стереотипи, догми про віру, наприклад «стращання Богом» або в Церкву не можна заходити в брюках чи без платка, молитись треба тільки на колінах. А віра не має перешкод у відносинах з Богом, Бог любить всіх і чекає на всіх у молитві чи то вдома, чи то в Церкві і людина сама вибирає, як їй молитись чи стоя, чи сидячі чи на колінах. Бог сторонник Церкви – як соборності людей, щоб збиратись разом і нагадувати про заповіді Бога, молитись та допомагати один одному та в першу чергу тим, хто в біді.
Якщо ви та мама вірите в Бога, то повинні розуміти, що Бог – це Любов, це цілюще Світло. Бог не наказує людей, та ще й хворобами, за те що в нього не вірять чи мало вірять або не ходять до Церкви. Бог дає людині свободу вибору на Землі та відповідальність за свої діяння: «що сієж то і жнеш».
Щоб ваша мама заспокоїлась, та перестала маніпулювати вами, я б вам порадила все ж таки сходити до Церкви чи до тієї церковної громади, куди ходить ваша мама та про все що ви нам написали розповісти віч-на-віч священнику чи то пастору громади.
Тому що ваша мама помиляється, а ви не зможете їй пояснити саме в чому, бо треба дуже гарно знати Біблію. Ви можете отримати від священика чи пастора Церкви важливі знання та рекомендації, як себе вести з мамою.
Доведіть мамі, щови її любите своїми діями :дома в якісь часи, можливо, можна молитися разом з мамою за здоров*я всіх та за ваші життєві потреби, щоб ваша мама відчувала єдність з вами та Богом.
Відредаговано автором 27-11-2024 12:55:53
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Доброго дня Олександро!
Насправді, Ваша мама не віруюча людина, а релігійно-забобонна. Бо людина, яка дійсно віруюча ніколи і нікому свої релігійні вподобання нав'язувати не стане. Окрім того, мама ще й використовує в стосунках, м'яко кажучи, не дуже гарні методи, які швидше за все, використовувала завжди. Просто, можливо, Ви не звертали уваги на це.
Тому для того, щоб допомогти Вам дійсно знайти результативний метод, потрібно розуміти на скільки глибоко в маму "вирощені" саме такі поведінкові моделі. Як мама поводить себе в інших, не релігійних, ситуаціях? Згадайте, будь ласка, себе та маму в дитинстві, в підлітковому віці...
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Доброго дня!
цитата:
Як мені реагувати на такі маніпуляції?
А ЯК Ви зазвичай на них реагуєте?
Розумієте, доки не пропрацюєте власні емоційні реакції в ці моменти, Ви НЕ зможете виконати хай навіть СУПЕР ефективні рекомендації. Повірте, точно не зможете. Бо коли людина зростає в родині з батьками, які часто нею маніпулюють, вона звикає ВЕСТИСЯ на ці маніпуляції та її емоційні реакції стають АВТОМАТИЧНИМИ.
Єдине, що вирішує проблему - робота з психологом на УСВІДОМЛЕННЯ своїх автоматичних емоцій.
психолог онлайн
Марія Радченко
"Як мені тактовно їй пояснити, що ми її любимо, турбуємось про її здоровя, але не хочемо приймати участь в її релігійних віруваннях і дослідженнях."
Ось так і сказати: мама, ми тебе любимо, турбуємось про твоє здоровя, але не хочемо приймати участь в твоїх релігійних віруваннях і дослідженнях.
Звучить ДУЖЕ тактовно, Ви можете спробувати це сказати, але я думаю, що мама Вас не почує. В неї є навʼязлива ідея ( пунктік), яка до віри не має ніякого відношення. І я дуже раджу звернути на це більш пристальну увагу, бо коли вже йдеться про жорстке нав'язування своїх поглядів та маніпулювання, може вже йтися про психічне нездоров'я. Бачити знаки, прагнути передавати знання,вчити- то вже дуже великий привід замислитися. Тому, потокання в цьому питанні можуть допомогти Вам на деякий час зберігти" добрі" стосунки з мамою, але загальна картина наврядчи покращиться.
Інше питання- це Ваша позиція. Як мені здалося, вона дуже невпевнена. Ви дійсно вірите в те,що "якщо я не передам вам свої знання, то я захворію і помру"? Чи не хочете сварок?