Як позбутися нав‛язливих думок?
Мені здається я божеволію. Я постійно про щось думаю, те, що сталося, відбувається чи станеться. Це зводить мене з розуму, я не можу і на мить побути в тиші, якщо я спеціально не заповнюю тишу, приходять нав'язливі думки і мені тоді важко знову сконцентруватися. Навіть коли вип'ю і лягаю спати я все одно не можу заснути, якщо не почну мріяти. Або коли я дуже втомилася, Я приходжу додому і дуже хочу спати, але все рівно починаю про щось думати, щоб не параноїти. Я не можу нікому розповісти, оскільки це переходить межу параної. Я їхала автобусом та на жаль у мене сіли навушники, та я просто місця не могла собі знайти, було почуття що я привертаю увагу всіх та що кожний хоче дізнатися як я живу. Хоча швидше це я намагалася підслухати чи почути що вони кажуть чи роблять.
Також в моїй голові постійно змагаються два голоси, які зовсім різні між собою та через них я постійно пропрацьовую два варіанти. Зараз один дуже радий що я це пишу, а інший кардинально проти публікації цього, так як ми ще не відійшли від минулих.
Я хочу вибачитись, що це вийшло так не детально, але я не знаю як зробити краще.
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Вітаю, Адель.
"Як позбутися нав‛язливих думок?"
Бажано не тільки думок, а й отіх двох голосів, які " постійно змагаються". Тому, з початку треба звернутися до лікаря- психіатра ( Ви можете це зробити самостійно), а потім- до психотерапевта ( необхідно отримати дозвіл батьків, бо Вам не має 18 років).
Само не пройде, треба обов'язково звертатися до лікаря. Чим скоріше, тим краще.
психолог онлайн
Ваш стан звучить дуже важко, і я хочу, щоб ви знали, що ваші почуття та переживання абсолютно прийнятні. Відчуття постійної тривоги, перебування у кругообігу нав'язливих думок та внутрішні конфлікти можуть бути дуже виснажливими. Дозвольте мені запропонувати кілька стратегій, які можуть допомогти вам впоратися із цим станом.
- Практика усвідомленості: ляжте на підлогу, розслабтеся, подумки проскануйте кожну частину свого тіла, кожен пальчик, а потім переходьте до перегляду своїх думок ніби по телевізору, нічого з ними не робіть, не намагайтесь ні зупинити, ні контролювати. Через 10 хв ви можете помітити, що ваші думки - це просто думки, це не вся ви, вони самі зявляються і самі зникають, і вам нема необхідності приділяти їм надважливе значення. Виконуйте таку практику щодня по 2 рази.
- Ведення щоденника теж може стати чудовим способом звільнити голову від надмірної кількості думок. Це може допомогти вам прояснити свої почуття та знизити рівень тривоги.
- З вашого повідомлення не зрозуміло, якого характеру ваші думки. Якщо вони про щось погане, що може статися, ви можете скласти план дій на кожну ситуацію, яка ваш турбує, і це теж знизить рівень тривоги.
- Якщо ви відчуваєте, що вам потрібна допомога і ви самі не справляєтесь, ви можете звернутися за допомогою до когось із близьких, кому ви довіряєте, або до психолога.
психолог онлайн
Ваш стан схожий на сильне емоційне і когнітивне перенапруження. Постійний потік думок, нав’язливі ідеї, і внутрішня боротьба між "голосами" можуть бути ознаками тривожного розладу або надмірного стресу. Це не означає, що ви божеволієте, але це сигнал, що ваш розум і тіло потребують підтримки.
Насамперед, спробуйте техніки заземлення: концентруйтеся на тому, що бачите, чуєте чи відчуваєте в моменті. Наприклад, опишіть 5 предметів навколо вас або спробуйте повільно контролювати своє дихання. Такі вправи допомагають зменшити наплив тривожних думок. Також корисно спробувати вести щоденник думок: записуйте все, що турбує, щоб звільнити розум і перенести напругу на папір.
Ваші думки і переживання важливі, і шукати допомоги – це правильно. Зверніться до фахівця, якщо це можливо, адже терапія може значно полегшити ваш стан. Ви зробили важливий крок, поділившись цим. Ви не самі, і є шляхи, які допоможуть вам почуватися краще.