Межі у вихованні дітей
Добрий день. Допоможіть, будь ласка, розібратися як реагувати в такій ситуації і чи можливо домовитися без конфлікту та погіршення родинних стосунків.
Ми зараз живемо дуже далеко від школи. Автобусів в місті немає і з таксі теж проблематично. Водійських прав та авто в мене зараз ще нема. Щоб мені з дітьми було легше дістатись до школи чоловік підвозить нас до дому своєї сестри коли він їде на роботу — до початку навчання в дітей ще десь 1,5 години часу. Ми за цей час вдома в чоловікової сестри снідаємо (беру підготовлені сніданки з дому), причісуємось, чистимо зуби, наносимо крем, тощо. І звісно спілкуємося з чоловіковою сестрою. З практичної сторони мені це зручно, тому що інакше іти пішки з дітьми довго і важко, вони перевтомлюються і я теж, винайняти житло ближче до школи поки що немає грошей. Але з психологічної сторони мені це важко. Я помічаю що чоловікова сестра чим далі більше мене критикує, ніби в жартівливому чи дбайливому тоні, але суть та ж. Також ще більше мене турбує що вона почала прискіпуватися до дітей. На місці дітей я б від такого її ставлення відчувала себе не такою, ненормальною, недостатньою. Суть її претензій полягає в тому що на її думку мої діти недостатньо самостійні для їхнього віку і що я занадто піклуюся про них. З якогось боку я з цим згодна — було б непогано розвивати навички більшої самостійності у дітей. Над цим я працюю, проте я не ідеальна і обставини не ідеальні, для того щоб чомусь новому навчати дітей потрібен також ресурс і не завжди він є. Але в цілому від сторонньої людини, хоч це і родичка дітей та чоловіка, мені б не хотілося чути такі зауваження, тому що вони ставлять мене в підпорядковане становище, я почуваюся приниженою, змушеною виправдовуватися, тощо.
Питання від: ; Вік: 34
Доповнення від автора
Загалом я могла б з дітьми цей час також перечикувати в машині, там теж можна перекусити і причесатися, або зробити це вдома вставши раніше, а чекання скоротити за читанням, переглядом відео, тощо. Власне, так ми й робили коли виникли такі обставини. Але сестра наполегливо-гостинно запропонувала щоб заходили до неї по ранках, щоб нам було зручніше... Проте ці тенденції в спілкуванні мені не подобаються. Діти не проти заходити до чоловікової сестри, проте я розумію що для дітей з їхньої дитячої позиції цінна будь-яка увага і присутність значимих дорослих, і вони не усвідомлюють токсичний вплив зауважень чоловікової сестри. Я не знаю як з нею це обговорити бо передбачаю агресивну реакцію. Хоча я і не проти якщо не порозуміємося вирішувати питання щодо наших ранків іншим шляхом (шукати хто б нас возив в потрібний час, позичати гроші на оренду зручнішого житла, перечикувати в машині, тощо), разом з тим розумію що чоловік захоче продовжувати спілкування з сестрою в будь-якому випадку, і діти ймовірно теж... Як мені бути в цій ситуації — чи можливо припинити її зазіхання на оцінку мого виховання дітей без конфлікту? З свого боку розумію що в мене не все складається так як би хотіла у вихованні дітей, але разом з тим стараюся робити все можливе для їхнього блага. І хотіла б насправді поваги до свого вкладу в піклування про дітей, це щоденні зусилля, буває навіть дуже нелегко але хочу для дітей кращого, стараюся, і розумію що це моя відповідальність забезпечити їхнє благополуччя. Може дійсно краще б навчила їх більшої самостійності. Поки що не вдалося але вважаю працювати над цим слід делікатно. Вторгнення чоловікової сестри для мене дедалі більше болючі... Не хочу створювати конфлікт, разом з тим не можу допустити щоб ця ситуація продовжувалась. Буду вдячна за допомогу, рекомендації як можна з цим впоратися.
Доповнення від автора
Для мене ця ситуація виглядає так, ніби чоловікова сестра запросила нас, наче надаючи допомогу та підтримку у складній ситуації, і разом з тим наче в переносному сенсі у вигляді нашої сім'ї взяла собі грушу для биття. І потрібно проявити силу щоб відстояти себе і дітей, але на 99,9% впевнена що це не буде прийнято з повагою і розумінням, ні чоловіком, ні його родиною.

психолог онлайн
Тут тема границ. А это то, что всегда вызывает неприятные моменты, ощущения и конфликты.
Ваши границы нарушаются - даются советы без спросу, вас критикуют, лезут в те вопросы, которые сестры не касаются.
И я предположу, что в плане сестры тут могут быть два варианта - как вы заметили правильно, вы выступаете грушей для битья. Либо сестра, чтобы быть "хорошей" делает то, что на самом деле не хочет - принимает вас и детей у себя.
Поскольку узнать, что на уме у сестры мужа вы вряд ли сможете, то остается вопрос отстаивания ваших границ. Продумайте варианты, как вы можете обойтись без помощи сестры (и так, чтобы детям было комфортно тоже, потому что перед школой и правда не ок уставать), и пробуйте озвучивать сестре, что вам неприятны ее слова, вы просите не критиковать воспитание ваших детей и тп. Вопрос сможете ли, готовы ли к такому разговору?
А какой возраст детей?
Как далеко от дома сестры до школы детей?
Могут ли они без вас сами от тети дойти до школы? Тогда муж бы завез их к сестре и дальше уже они сами
психолог онлайн
Доброго вечора!
Це справді неприємно, коли Ваші межі не поважають. Ви хочете залишитися в гарних відносинах з родичами а з іншої сторони потрібно подбати про своє емоцйне здоровя. І тут постає вибір.
Чи говорили Ви з чоловіком на цю тему?
Чи відчуваєте підтримку чоловіка?
Цитата: "Я не знаю як з нею це обговорити бо передбачаю агресивну реакцію".
Що спонукає Вас думати що буде саме така реакція, коли Ви поговорите з родичкою про ті незручності , які ви відчуваєте?
Чи були уже якісь інші події, повязані з цією родичкою, що наводять Вас на думку про саме таке завершення вашої з нею розмови?
Цитата: "Вторгнення чоловікової сестри для мене дедалі більше болючі.".Накопичений негатив має властивість колись "вибухнути", думаю Ви це розумієте.
До якого варіанту Ви більше схиляєтеся?
Цитата: " І потрібно проявити силу щоб відстояти себе і дітей, але на 99,9% впевнена що це не буде прийнято з повагою і розумінням, ні чоловіком, ні його родиною".
Що спонукає Вас думаити що чоловіік Вас не зрозуміє і не підтримає?
Чи відчуваєте що зможете конструктивно порозмовляти з чоловіком , так щоб він Вас зрозумів та підтримав, а також захистити свої кордони та залишитися в добрих відносинах з родичкою?
психолог онлайн
Здравствуйте!
К сожалению Вы имеете дело с нарциссической семьей. И, вероятно, Ваш муж до сих пор принимает "правила игры" своей семьи.
Возможно и сам нарциссичен. А потому, конечно, будет защищать токсичную сестру.
Но это не мешает Вам защищать своих детей, и себя лично. Да, при отсутствии защиты и поддержки со стороны мужа это будет делать сложнее, но сделать это можно. Особенно соблюдая рамки приличия и держа дистанцию. Вежливо отказываясь от "услуг" и комфорта. Кто бы и что ни говорил.