Невпевненість у собі
Здається, у мене проблеми із самооцінкою, і це стосується навчання. Я дуже невпевнена у своїх знаннях. Почну здалеку. У школі наш клас був слабким, і можна сказати, що я була найкращою за оцінками (хоча вони були звичайними, середніми). "Найкраща серед найгірших".
Коли я вступила до університету, мене наче розчавили. Розумні, цілеспрямовані дівчата — ті самі, у яких лише п'ятірки, які встигають займатися спортом, мають купу хобі, начитані, впевнені, звикли завжди бути першими. І я одразу зрозуміла, що я – "другого сорту". Виявилося, що я зовсім не крута, а звичайна дівчина, яка ні на що не здатна.
Я намагалася прийняти себе, зрозуміти, що я – інша людина, що в мене багато хороших якостей, що я молодець, бо прагну до кращого, що у всіх свій шлях і всі з чогось починали. Але інколи мене накриває дуже сильно.
Найбільше мене хвилює те, що через це я наче загнала себе в глухий кут і не можу з нього вибратися. Стало важко готуватися до завдань, а навіть якщо готуюся, то не можу відповідати на парах. Перед семінарами я вся тремчу, у голові чітко можу уявити свою відповідь, але щойно відкриваю рот — усе плутається, голос жахливо тремтить. Після невдалої відповіді — почуття провини, сльози, що я ні на що не здатна(а ось дівчата молодці, такі розгорнуті і впевнені відповіді завжди мають), а потім відраза до себе, бо я слабка. (Хочу наголосити, що викладачі адекватні, добре викладають матеріал і проводять практичні. Не реагують гостро на помилки, а навпаки, раді пояснити)
Думаю, що треба бути сильною, що не можна плакати, а треба просто ще більше старатися. Обіцяю собі, що до наступного завдання підготуюся краще, подолаю страх. Але нічого не змінюється, і так по колу.
Я навіть думала, що, можливо, просто себе накручую. Не можу зрозуміти: я справді не така розумна і треба ще більше вчитися, чи проблема в моїй голові? Це дивно, бо на деяких парах я відповідаю без проблем, мені подобається. Але на двох дисциплінах у мене паніка.
На одній дисципліні семінари мають складний матеріал, а запитань усього п'ять на дванадцять людей (тобто треба ще встигнути першою підняти руку), і часто буває так, що я не встигаю, а після інших мені вже нічого додати. На іншій дисципліні страх узявся нізвідки: на першій практиці я все провалила, і після цього більше туди не ходила, відкладаю "до тих пір, поки вилікуюся"
Питання від: ; Вік: 17
Тест на самооценку.

психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
цитата:
Я дуже невпевнена у своїх знаннях
Добрый день! В чем проявляется неуверенность? Ведь все знать невозможно.
цитата:
я одразу зрозуміла, що я – "другого сорту". Виявилося, що я зовсім не крута, а звичайна дівчина, яка ні на що не здатна.
Предположу, вы сделали такой вывод когда сравнили себя с другими девочками?
цитата:
Розумні, цілеспрямовані дівчата — ті самі, у яких лише п'ятірки, які встигають займатися спортом, мають купу хобі, начитані, впевнені, звикли завжди бути першими.
А вы какая? Сможете ли себя описать?
цитата:
інша людина, що в мене багато хороших якостей,
Какая? Каких хороших? Какой вы себя видите?
цитата:
інколи мене накриває дуже сильно.
Что это за чувства?
цитата:
почуття провини, сльози, що я ні на що не здатна
цитата:
а потім відраза до себе
С чувствами вины и отвращения к себе я работаю индивидуально. Обращайтесь. Похоже, что они вам и мешают увидеть себя с другой стороны. На проживание этих чувств уходит очень много энергии. Из-за этого у вас не хватает энергии на переживание других чувств.
цитата:
треба бути сильною, що не можна плакати, а треба просто ще більше старатися.
Кто вам такое сказал? Сильная - это не запрет на эмоции и чувства, а наоборот разрешение себе чувствовать и ощущать жизнь , быть честной с собой. А это значит, когда хочется плакать - это правда момента и важно разрешать себе плакать. Также важно плакать кому-то. У вас есть такой близкий человек?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 379623 для Анна Борисовна
-Починаючи з карантину, ще в школі знизилася концентрація. Щоб зробити завдання, мені треба багато часу на подумати. Зараз вдома мені важко опановувати матеріал, пам'ять погіршилася. Намагаюсь "запустити" мозок, шукаю способи як все покращити( Ось, що мене бентежить, мені і не обов'язково знати ті всі терміни, скоріш за все хочу вільно розмовляти на парах, а не сидіти по 5хв та думати які слова краще підійдуть у реченні. (усвідомила, що й у житті складно спілкуватися, бо важко підібрати слова)
-Так, звичайно.
А вы какая? Сможете ли себя описать?
Какая? Каких хороших? Какой вы себя видите?
- Написавши "інша людина", в мала на увазі окрема людина( що не маю я бути копією. Що в мене не найголовніший пріоритет це навчання, як у дівчат). Думаю я добра та дбайлива. Я обожнюю це життя, навіть романтизую. Намагаюсь бачити та сприймати світ позитивно. Можливо я теж хотіла бути такою ж продуктивною (в плані оцінок), як мої одногрупниці. Але розумію, що це мені нагадує "синдром відмінниці". Хотілось би просто чудово володіти словами і влучно описувати всі свої думки, думаю тут допоможе тільки поповнення словарного запасу.
Із хоббі я займаюся спортом, слідкую за харчуванням, буває читаю, але не часто. Вчу англійську мову, подобається готувати різні страви. Обожнюю танцювати, ніколи не була на МК, але хочу спробувати піти.(У глибині душі, думаю, що танці моє покликання).
Думаю моя сильна сторона - це навіть через невдачі пробую далі і далі. У приклад хочу привести досвід з харчуванням. Я худну з 7-8 класу. У меня було багато зривів, багато помилок. Але зараз я намагаюся шукати нові способи і не збираюсь забивати.
::cool::
інколи мене накриває дуже сильно.
Что это за чувства?
- Почуття тривоги. Якщо я боюся відповідати на парах і так реагую на провали, то і в житті мені буде складно. В житті буває гірше, а мене лякає простий дід(викладач) на екрані мого ноутбука.
а потім відраза до себе
-Саме цікаве, що такий стан в мене триває не довго. Через 10 хвилин я спокійна і наче забуваються емоції. А буває і цілий день погано, десь далеко далеко в голові прокрадуються ці думки і заважають. Писала те повідомлення зранку, а зараз почуваюся набагато краще, міркую, як чинити далі.
- У мене є близька людина - мій хлопець. Тільки йому можу поплакатися і завжди це роблю. Я з вами згодна, що сильний той - хто не боїться показувати своїх емоцій. І так дивно дивитися, що коли я у розпачі, забуваю це, і диктую собі такі жорстокі правила. Думаю це мені передалося від мами, вона дуже сильна і любить усе брати у свої руки, доказуючи татові, яка вона могутня. Я намагаюся триматися подалі від такої поведінки, але буває проскакує. Дякую
психолог онлайн
цитата:
Щоб зробити завдання, мені треба багато часу на подумати
цитата:
(усвідомила, що й у житті складно спілкуватися, бо важко підібрати слова)
Это никак не характеризует неуверенность, а говорит о вашей такой особенности "свой" темп, возможно вы будущий мыслитель и рассудительный размышляющий человек. И болтовня из пустого в порожнее не ваш конек. Поэтому и подбираете слова. Присмотритесь, например к разным ведущим, у каждого разный темп речи. Кто-то медленно говорит, кто-то чересчур быстро.
цитата:
Що в мене не найголовніший пріоритет це навчання
Да и это нормально отличаться в приоритетах
цитата:
влучно описувати всі свої думки, думаю тут допоможе тільки поповнення словарного запасу.
Возможно ваш приоритет - вот этот, вы сами прекрасно его обнаруживаете. Для вас важнее качество передаваемого смысла, а не оценка.
цитата:
диктую собі такі жорстокі правила. Думаю це мені передалося від мами
Внутри вас мамин голос. Отделяйте от своего. Замечайте свой голос, как вы лично к себе бы отнеслись, каким голосом, тоном и что себе бы сказали, посоветовали. Проделывайте эту практику каждый раз как будете замечать свое отчаяние.