Як позбутися тошноти коли я стараюся робити все акуратно?
Мені дуже важливо робити щось, ну, скажімо так, "рівно".
Коли я скажімо в Canva роблю собі резюме і вирівнюю якісь іконки то я прям придивляюся щоб все було під лінієчку то інколи... Коли я багато уваги цьому приділяю і дуже зосереджуюся то у мене чогось з'являється ком в горлі ніби тошнить і трохи дихання важким стає і доводиться глибоко дихати щоб зберігати цю концентрацію. І то коли я так глибоко дихаю не дуже відчуваю що повітря вистачає
І десь на відсотків 7-8 це буває скажімо на навчанні в університеті коли трохи наче і нудно але я розумію що тут важлива інформація для життя дається тож там це не те що сильно проявляється. Часто все нормально але варто щось робити рівно і дуже зосередитися... При тому зазвичай коли я в інших випадках напрягаюся і роблю такий собі мозковий штурм то все окей
Хоч і таке відчуття не те щоб часто але я ну як от вчора в тій же канві робив гарненько рівненько для дівчини CV і от оце почуття прийшло.
Воно швидко проходить якщо відсторонитися від цього і не те щоб дуже сильно заважає проте воно є і мене трохи бентежить що коли я концентруюсь на чомусь мій організм думає: "О, тобі різко стане важче думати і у тебе буде якийсь ком в горлі бо... Я не знаю. Просто буде".
Звісно, я не думаю що мій організм і весь світ проти мене і все таке, проте я не знаю чи дійсно це не пов'язано з якимось захворюванням в моральному плані чи щось таке. Розкажіть чи були у вас клієнти з таким запитом? Дякую за поради
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Доброго дня.
Власне, дати однозначну відповідь по описаному Вами фрагменту доволі складно. Перше, зокрема, треба розуміти як давно з'явився такий симптом? Коли помітили його вперше?
Другий момент, ця нудота відчувається коли Ви сильно зосереджуєтесь, але не завжди, з Ваших слів. Яка різниця між тими випадками коли є це відчуття і коли його немає? Більш важливі справи, чи більш складні, чи щось інше? І добре, що Ви знайшли для себе спосіб вгамувати це відчуття, і що воно працює. Та, чи приводило колись це відчуття саме до блювання, чи тільки на нудоті завершується?
Третє, певне, як у Вас із виснаженням взагалі? Фізичним та психологічним. Наскільки добре відпочиваєте? Буваєте на свіжому повітрі? Чи є якісь проблеми зі сном?
Тому що, можливо, нудота прив*язана не тільки до зосередження, а є наслідком перевантаження на різних рівнях, чи наслідком сильного морального хвилювання. Як перед дуже важливим виступом чи іспитом.
психолог онлайн
Доброго дня. Нажаль, по Вашому опису точно сказати важко. Але, загалом, схоже на зростання рівня тривоги в певних ситуаціях. Точніше сказати та з'ясувати причини можна лише після бесіди.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня Roman.
Як на мене, у випадках "Коли я багато уваги цьому приділяю і дуже зосереджуюся то у мене чогось з'являється ком в горлі ніби тошнить і трохи дихання важким стає і доводиться глибоко дихати щоб зберігати цю концентрацію..." це може бути певний внутрішній блок, включається психо-соматика. Тобто, могла бути якась ситуація, подія, яка колись дуже сильно вплинула на Вас, можливо, дитяча травма, про яку Ви вже забули, або яку несвідомо "витіснили". Але про яку "не забула " Ваша підсвідомість. І кожного разу, коли Ви робите певні дії або потрапляєте в певні обставини, "застряглий стрес" проявляє себе через певні Ваші реакції бажання та дії. І так буде до тих пір, поки не буде з'ясована глибинна причина Вашого стану та сама давнішня подія чи ситуація не буде "перезавантажена" на рівні підсвідомості у щось більш конструктивне для Вас. А це однозначно потребує індивідуальної роботи.
Як варіант, згадайте, хто від Вас міг вимагати бути дуже уважним та скурпульозним, до педантизму, під час виконання Вами певних дій, наприклад, в дитинстві?
Відредаговано автором 14-04-2025 15:50:16
психолог онлайн
Добрий день! Погоджуюсь з колегами, що тут одразу не можна визначити чим зумовлена ваша тривожність.
Іноді допомагає думка виконувати роботу не на 10/10, а, наприклад, на 8/10. Що ви про це думаєте? Коли ви вперше помітили за собою таку надмірну тривожність і нудоту?
Відредаговано автором 14-04-2025 16:11:33
психолог онлайн
Ваш организм, Роман, воспринимает Ваш перфекционизм, Вашу ДОТОШНОСТЬ в буквальном, в прямом смысле - и Вас начинает тошнить от собственной дотошности. И если данную склонность к подробизму и болезненную тягу к совершенству не откорректировать, то ком в горле будет все появляться и появляться - заставляя Вас уже разобраться с невротичным перфекционизмом.
Данная проблема - это запрос на психотерапию с психологом.
психолог онлайн
Доброго дня, Roman!
цитата:
Звісно, я не думаю що мій організм і весь світ проти мене і все таке, проте я не знаю чи дійсно це не пов'язано з якимось захворюванням в моральному плані чи щось таке.
Скоріше за все такі думки майорять на горизонті вашої свідомості. Інакше б, взагалі, про це не згадували. І тому цікаво прояснити. звідки вони приходять? З якого дива і на яких підставах весь світ в змові з вашим організмом постав проти вас?
Ці питання, як бачите, підіймаються вище рівня тілесності, на якому виникає турбуючий вас феномен. Однак вони не менш, а, ймовірно, більш важливі як для розуміння проблеми, так і для її вирішення. Адже вони стосуються символічного рівня, на якому ви функціонуєте. А також вашої ідентичності на тому ж символічному рівні.
Якщо вже організм і весь світ проти вас, то це свідчить про наявність конфлікту, наочним проявом чого є нудота. Вам може бути нудно від того, яким ви себе звично сприймаєте і що з собою робите, намагаючись досягти ідеалу -
цитата:
коли я концентруюсь на чомусь мій організм думає: "О, тобі різко стане важче думати і у тебе буде якийсь ком в горлі бо... Я не знаю. Просто буде".
Від мене пропозиція - дайти 10 визначень того, ХТО ви?
Запишіть відповідь у стовпчик по мірі того, як з'являтимуться у свідомості, тобто не роздумуючи над послідовністю.
Щодо моральних захворювань. Напевно, мали на увазі психічні захворювання/розлади, бо моральних не буває.
психолог онлайн
Добрий день.
Дякую, що поділилися так детально — те, що ви описуєте, справді заслуговує на увагу.
Фізичні відчуття, як-от ком у горлі, утруднене дихання чи внутрішнє напруження, можуть бути тілесним відгуком нервової системи на концентрацію, перфекціонізм або внутрішній тиск. Особливо якщо є установка «треба зробити ідеально», «все має бути рівно». Це не обов’язково говорить про хворобу — радше про перевантаження чи перенапругу під час зосередженості.
Цікаво, що ви помічаєте полегшення, щойно змінюєте фокус — це гарна ознака того, що організм швидко відновлюється, тобто стан не є небезпечним. Але він все одно заслуговує на увагу.
Можна попрацювати з навичками саморегуляції, м’яким зниженням напруги, з дозволом на «достатньо добре», а не ідеально.