Не можу прийняти ситуацію
Ми в стосунках два роки. Ці два роки були дуже важкі. Мені потрібна в стосунках підтримка, увага, ніжність, а мій партнер говорить , що я енергетичний вампір, який краде його енергію. Я це так не бачу. Ніжність та підтримка, яку я випрошую, це просто мене обняти і поговорити та посміятися зі мною. Він говорить , що я повинна його залишити в спокої і відчувати його настрій. Для мене це якісь качелі. Я не знаю, якою буде ця людина сьогодні і що мене очікує. В цих стосунках дуже багато нюансів, але не зважаючи на це я завагітніла . Моєму партнеру 40 і він говорив, що хоче уже дітей( правда знаки задіаку для нього надзвичайно важливі і не в усі місяці він хотів дітей) .доя мене це омріяна і дуже бажана дитинка. Я думала, що ця радість також і у нього буде. Та ці всі стосунки за мої чотири місяці вагітності просто закінчились. Я сама. Не отримала від нього ніякої підтримки. Тільки ігнор , знужання, багато сліз, самотність. Людина закінчила зі мною стосунки і не хоче цю сімʼю. Він правий , бо такої сімʼї і я не хочу для дитини. Але я все одно не можу відпустити. Мені так боляче, що він не постарався і не хотів іти на контакт. І страшно дуже. Я така не щаслива, хоча я вагітна і про це так давно мріяла. Але прийняти реальність все одно не можу. Не можу відпустити людину, яка не хоче бути зі мною.

Відповіді психологів
Доброго дня. Співчуваю, що вам доводиться проходити такий досвід. Зараз, для прийняття ситуації ще зарано. Ви тільки почали проживати втрату стосунків, і це буде тривати якийсь час. Ви можете відчувати і гнів, і заперечення, і розпач, смуток. Це нормальні етапи проживання. Щоб стабілізовувати свій стан дуже важливо розуміти які саме емоції піднімаються в моменті. З цим може допомогти таблиця емоцій (скачати можна в інтернеті). Передивляйтесь її і відслідковуйте які саме емоції піднялись, як вони відчуваються в тілі. Це допоможе не уникати їх, а прожити. Обов`язково піклуйтесь про себе - сон, прогулянки, харчування - зараз дуже важливо! Якщо є у кого отримати підтримку - робіть це. якщо нема - виписуйте свої думки, емоції і переживання в щоденник. І за потреби приходьте на консультацію до психолога. Турбуйтесь про себе, будь ласка.
Вітаю, LiTa!
цитата:
Не можу прийняти ситуацію
Хочу Вас підтримати і запевнити, що теперішній стан цілком закономірний(!)
Одразу прийняти кардинальні зміни реальності навряд чи можливо навіть в теорії, адже були сподівання, почуття, мрії і плани, які не можна зупинити миттєво, натиснувши на стопкран. Тому варто сприймати заперечення у прийнятті ситуації як природний перший крок у проживанні горя через втрату стосунків.
У Вашому теперішньому стані змішались важкі почуття, пов'язані з колишнім парнером, і радість від омріяної вагітності. За таких умов на тлі гормональної перебудови нервова система реагує потужним стресом.
Як із цим впоратись?
Найголовніше - дати собі час на проживання усіх почуттів(!) При цьому варто розділяти біль від розриву з чоловіком і радість від майбутнього материнства.
Окремо - зняти з себе відповідальність за «неможливість відпустити». Вашої вини в тому нема(!)
Давайте з Вами разом подивимось на очевидні речі:
цитата:
Мені потрібна в стосунках підтримка, увага, ніжність, а мій партнер говорить , що я енергетичний вампір, який краде його енергію.
Хіба увага, ніжність та підтримка в стосунках не норма для взаємин?
А звинувачення у вампірізмі та вимога чоловіка орієнтуватись на його настрій не є психологічним тиском?
Мушу зазначити, що бажання емоційної близькості в парі є здоровим явищем!!!
На жаль, Ваш колишній не був здатний проявитись відповідним чином. І це його особиста проблема.
Що було з його боку -
цитата:
Тільки ігнор , знущання, багато сліз, самотність. Людина закінчила зі мною стосунки і не хоче цю сімʼю.
То чи є за чим занадто сумувати?
Тим більше Ваші думки призвели до висновку -
цитата:
такої сімʼї і я не хочу для дитини
У зв'язку з цим, можливо, всередині Вас з'явилось почуття гніву до чоловіка, який ТАК себе повів? Якщо гнів є, то потрібно дати йому вихід назовні. Наприклад, написавши листа про все, що Ви думаєте. Той лист не треба відправляти, спаліть його або порвіть. Це допоможе виплеснути сильні емоції, що заблоковані самотністю або страхом перед майбутнім.
І наостанок. Чоловік пішов, але Ви не повинні залишатись самотньою.
Хто ще є у Вашому оточенні? Мама, подруги, родичі, лікар, психолог?
Важливо згадати людей, до яких можна звернутись по допомогу - від «просто вислухати і поділитись» до «привезти продукти чи допомогти у побуті».
Доброго дня. Ви самі сказали дуже важливу фразу: "Такої сім'ї я теж не хочу для дитини". У цій фразі багато сили, здорового погляду на ситуацію і турботи про майбутню дитину.
Найміцніше в болючих стосунках нас часто утримує не любов, а надія, яка змушує роками чекати змін, терпіти те, що завдає болю. Ці внутрішні діалоги можуть ще довго тримати людину в минулому, хоча самі стосунки вже фактично закінчилися. Важливо перестати підживлювати фантазії про те, яким усе могло б бути, і чесно подивитися на те, що є насправді.
Страждання в житті неминучі. Завдання не в тому, щоб навчитися ніколи не страждати, а в тому, щоб навчитися правильно працювати зі своїм болем. Будь-яку біль можна перетворити на енергію для змін, руху до власних цілей.
Можливо, через цю ситуацію ви зможете краще зрозуміти себе, що для вас важливо у стосунках, яких людей ви хочете бачити поруч, де проходять ваші кордони, у чому ваша цінність. Дуже часто біль підсвічує саме ті місця, де нам потрібно повернути собі себе, усвідомити, що ваш внутрішній стан не повинен повністю залежати від стосунків. Важливо мати інструменти, які допоможуть вам із цим справлятися: щоденники спостережень, медитації, техніки роботи з думками, пошук нових сенсів, психотерапію.
Що зараз допоможе вам пережити цей період з більшою підтримкою та турботою про себе?
Вітаю!
З того, що Ви описуєте, складається враження, що протягом тривалого часу Вам доводилося боротися за те, що в близьких стосунках зазвичай дається добровільно: увагу, теплоту, зацікавленість, бажання бути поруч. І коли людина час від часу віддаляється, а потім наближається, дуже легко опинитися в очікуванні, що ось-ось усе зміниться. Саме тому відпустити буває так важко.
Мені хочеться сказати Вам важливу річ: те, що Ви не можете зараз прийняти реальність, не означає, що з Вами щось не так. Прийняття не приходить за наказом. Воно часто приходить після того, як людина дозволяє собі прожити розчарування, гнів, сум і страх.
Можливо, зараз Вас мучить не лише питання: «Чому він пішов?», а й інше, ще болючіше: «Чому він не захотів залишитися, коли я так цього потребувала?». Це питання торкається дуже глибоких почуттів власної цінності. Але рішення іншої людини не визначає Вашу цінність як жінки, партнерки чи майбутньої мами.
Також я чую багато страху. Ви вагітні, і замість підтримки опинилися наодинці з невизначеністю. Будь-хто на Вашому місці почувався б розгубленим і наляканим. І водночас поруч із цим болем живе інша правда: Ваша дитинка бажана. Ваше материнство не зникло через те, що чоловік відмовився від стосунків.
Спробуйте поки не змушувати себе відпускати його. Іноді корисніше поставити інше запитання: «Що я втрачаю саме зараз?» Не людину загалом, а конкретно. Можливо, надію, що він зміниться. Можливо, мрію про сім'ю. Можливо, відчуття захищеності. Коли втрату вдається назвати, її стає трохи легше проживати.
І ще. З Ваших слів не звучить так, ніби Ви втратили людину, яка багато років була поруч із Вами в теплі та турботі. Більше схоже на те, що Ви втратили можливість отримати від нього те, чого дуже потребували. Це різні речі. Іноді ми сумуємо не лише за людиною, а й за тим, ким вона могла б бути для нас, але так і не стала.
Зараз найважливіше — не залишатися наодинці з цим болем. Шукайте тих, хто може бути поруч із Вами по-справжньому: близьких людей, друзів, фахівця. Вам не потрібно проходити через цю вагітність самій.
Я дуже хочу, щоб Ви пам'ятали: те, що сьогодні Ви відчуваєте самотність і розпач, не означає, що так буде завжди. Іноді найважче прийняти не те, що людина пішла, а те, що вона так і не змогла дати нам того, на що ми сподівалися. Саме цей біль зараз заслуговує на Вашу увагу і турботу. 💛
Edited by author 19.06.2026 09:08