Як навчитись відстоювати свої кордони
Доброї ночі! Склалась така ситуація що я не вмію відмовляти. Зокрема у позичанні подругою грошей. Спочатку мені здавалось що я навіть роблю добру справу, але потім зрозуміла що мені брешуть і використовують. Останнім часом я почала пояснювати що лишніх грошей в мене немає і що я не та людина в якої можна позичати та і нещодавно я витратила велику для мене суму грошей на лікування. Думала що подруга зрозуміє, але ні, вона продовжує. Намагається викликати жалість розповідями про те що у її чоловіка немає на проїзд, або що вона або син або собака захворіли. Для мене це незрозуміло , тим паче у неї є чоловік, а сама вона не працює. Я ж щоб мати на що жити мені і синові працюю. Спокійно пояснила їй що це трохи безсовісно з їх боку. І до того ж у них крім мене є купа людей що у скруті можуть їм допомогти. ( Але мабуть вони не такі піддатливі як я)))) У кінці розмови вже було зрозуміло що вона зла на мене, почала говорити якимись загадками, що щось мені розкаже наодинці, потім що її чоловік вийде у двір і передасть мені якусь їжу, що я повинна вийти, що гроші він мені за декілька днів віддасть. Але ж до того я пояснила що мені нічого не потрібно і грошей я позичити не зможу і не вийду. На тому розмова і закінчилась. Через деякий час вона знов починає телефонувати, я вже не відповідаю ( і , до слова ,ніч уже надворі). Тоді вона починає писати, питати чи я вже вийшла ( але я ж сказала що не вийду). Вона телефонує, пише, я не реагую.
Вдодаток до цього ще хочу розповісти що вона може телефонувати без перестану, писати питання чи я ігнорую її, чому не відповідаю і т п. Мене це дивує, адже зрозуміло що якщо людина не відповідає то не потрібно їй наярювати, це ж нічого не змінить. Людина може бути зайнята і перетелефонує коли зможе.
Ще мене турбує звичка відсилати мені фотки то пораненого пальця, то закривавленого носа, то якоїсь ще недуги, і не тільки свої, а й її сім'ї і собачки у тому числі.
Чим я так притягую подібних людей? Адже у мене навіть були стосунки у яких теж були подібні події .
Вопрос от: ; Возраст: 35

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Доброї ночі! Для того щоб відстоювати власні кордони треба їх мати. Для цього необхідна впевненість і внутрішні опори на яких ця впевненість тримається. Тверді особисті правила і принципи. Наприклад: "Я не позичаю гроші, ніколи (велика крапка)".
Зараз купа банків та інших фінансових організацій, яки саме цим і займаються - надають позики.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Владимир Анатольевич Тарасенко
Наталия Павловна Венглинская
Вітаю, Melany. Ви питаєте: «Чим я так притягую подібних людей?». Ваш лист – є відповіддю на це питання. Ви самі описали: «Спочатку мені здавалось що я навіть роблю добру справу, але потім зрозуміла що мені брешуть і використовують».
З вами все в порядку, ви добра людина і готові прийти друзям на допомогу, коли вони просять, але коли ви відчуваєте, що вами користуються, ви припиняєте допомогу. А от у вашої подруги не має відчуття, де потрібно зупинитися, де вона переходить кордони. Вона веде себе наче ви - її матір, яка повинна годувати та турбуватися без будь-яких умов.
Ви питаєте, чим притягуєте подібних людей. Для цього потрібно досліджувати вашу історію. Можливо, батьки транслювали вам таку думку: насамперед турбуйся про інших, твої бажання і потреби неважливі, любити означає віддати всю себе без залишку. Як в вашій родині будувалися стосунки між рідними? Хто про кого і як турбувався?
В будь якій ситуації людина отримує щось корисне. Бути сильною, мати можливість позичити гроші, допомогти у скруті друзям – це приємне переживання своєї цінності, важливості для людей, це про гідність і повагу до себе. Ви потрібні людям – це нагальна потреба кожної людини. Додайте те, що ви відчуваєте, коли допомагаєте людям. Це ваші цінності. Потрібно шукати інші шляхи отримувати повагу та вдячність від людей без того, щоб відігравати сценарій: хтось поряд з вами слабкий, а ви сильна. Поміркуйте, як це бути в рівноправних стосунках, коли люди не залежні один від одного, а взаємозалежні, тобто вони можуть жити один без одного, у них достатньо ресурсів справитися самім, але разом легше і приємніше?
Відредаговано автором 31-03-2023 00:35:48
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня.
Рекомендую почитати про модель соціальних відносин "Трикутник Карпмана"- знайдете багато цікавих думок з приводу вашого питання.
Варто зрозуміти які особисто ваші кордони, ваші правила, - які будуть діяти для,всіх.
І безумовно змінювати укладену модель поведінки.
Бути рятівником для інших і жертвою по відношенню до себе.
Гарним рішенням буде обрати спеціаліста та індивідуально це пропрацювати.
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Доброї, Melany!
Ви прекрасно знаєте чим притягуєте, а також як відстоювати кордони.
Бо самі ж і описали в питанні))
Але недостатньо та непослідовно це робите. Щось наче заважає...щось таємниче...)))
І звісно, можна надавати Вам багато порад (може хтось це і зробить), але власне я вважаю це даремним.
БО! Причина глибша ніж здається і вирішити її можна лише в індивідуальній психотерапії.
Для підказки у напрямку роботи в терапії запитаю: навіщо Вам бути з усіма "гарною дівчинкою"? Що отримуєте від цього в якості бонуса?
психолог онлайн
Доброго дня, Melany!
Ви питаєте
цитата:
Як навчитись відстоювати свої кордони
Є кілька порад, які можуть допомогти вам навчитися самостійно відстоювати свої кордони:
1. Визначте їх.
Перш за все, вам потрібно зрозуміти, які кордони ви хочете встановити (фізичні, емоційні, соціальні або інші).
2. Навчіться говорити "ні".
Коли вам пропонують щось, що не відповідає вашим кордонам, спробуйте культурно і ввічливо відмовляти.
3. Використовуйте "Я-повідомлення".
Коли ви щось пояснюєте, використовуйте формулювання: "Я відчуваю...", "Я бажаю...", "Для мене важливо...". Це допоможе зрозуміти ваш погляд на ситуацію.
4. Не бійтеся висловлювати свої потреби.
Коли ви чуєте, що вам пропонують щось, що не відповідає вашим потребам, не бійтеся говорити про свої бажання та пропонувати альтернативні варіанти.
5. Відстоюйте свої кордони на постійній основі.
Навчіться це робити, навіть якщо це важко. Така навичка допоможе вам зберегти самоповагу та здоров'я.
Якщо ви не зможете самостійно впоратися з цією проблемою, то для вирішення питання потрібна буде індивідуальна консультація. Можете звернутися до мене, я працюю з такими запитами.
психолог онлайн
Доброго ранку, Melany!
цитата:
От чим притягує світло ліхтаря метелика? Мабуть тим, що ліхтар віддає світло і зігріває.
А що Ви віддаєте? Причому аж занадто віддаєте настільки, що потім почуваєтесь використаною.
Інші людини, не всі, звичайно, тягнуться до Вас, бо в них є потреба - щось у Вас узяти. На обмінятись рівноцінно, а узяти і не повертати. А у Вас відчувається потреба віддавати, віддавати і віддавати. Це щедрість? Або щось інше?
Вважаю, до певної межі щедрість. А за нею - невиправдана жертовність.
На щастя, в наведеній ситуації Ви змогли зупинитись і не піддатись на маніпуляції іншої людини. До речі, на мої переконання і принципи, до подруг її віднести не міг би. То моє питання ось у чому - які емоції відчули в момент відмови? Що змусило Вас обрати свої погляди і цінності, замість дозволу використовувати Вас і надалі?
Пропоную Вам переглянути відео як раз на Вашу тему.
УМЕНИЕ СКАЗАТЬ «НЕТ»
https://upsihologa.com.ua/audio-video-557