Син постійно ліниться
Як реагувати на підлітка який постійно ліниться. Синові 12 років, у такому віці він вже має без питань себе обслуговувати. Він може може щось просте приготувати, прибрати за собою і таке інше. Але стається так що йому все лінь. Дійшло до того що йому краще цілий день не їсти тільки б нічого не робити. Не п'є воду аби тільки не ходити за нею. Три дні прошу принести бутиль води . ( не важкий , він запросто таких два приносив по власній волі). Коли зранку готую сніданок-їсть. Коли рано іду на роботу кажу щоб поїв зранку . Ввечері повертаюсь- все як було в холодильнику так і є. Йому лінь, хоча там така їжа що можна просто покласти собі на тарілку і розігріти, або бутерброд з чаєм зробити. Носить головний убір білого кольору, кажу що він білий і його потрібно вручну випрати бо все інше темне і прати разом не можна. Як лежав він брудний, так і лежить . Хоча його прання займе 2 хвилини . Я пояснювала що не може так бути щоб людина нічого не робила, лежала лежнем і її обслуговували. Його так напрягає що він має щось робити для себе що він готовий нічого не мати аби тільки нічого не робити. Що ж буде далі? Що робити. Чи забити на все і не обслуговувати його, хай зрозуміє що це його відповідальність. Я не збираюсь знущатись. Він одітий, їжа у холодильнику є-бери і їж, немає чистих штанів на завтра-закинь прання у машинку, немає що пити-вода у трьох хвилинах від будинку. Гроші на вкусняшки даю. Зараз трохи прихворіла, але потрібно піти купити куртку синові. Кажу щоб сніданок собі сам зробив і мені чаю, а я поки буду намагатись зібратись. Лежить...
Вопрос от: ; Возраст: 36

психолог онлайн
Доброго дня.
цитата:
постійно ліниться.
- власне по ситуації, можлив Ви сприймаєте це як лінь, але для ного - це нормальний порядок речей, адже з описаного - якщо йому не потрібно щось, він це робити не буде, бо Ви все одно це зробите.
Ви праві, що в 12 років дитина вже може обслуговувати себе, виконкувати багато домашній обов*язків, забепечити свої базові потреби в дома. Але що важливо, він МОЖЕ але не мусить робити це постійно.
З приводу харчуання - навряд він буде голодувати, а невпорядкованй прийом іжі може бути пов*язаний як з відсутність сформованої харчової поведінки, так і просто з небажанням, чи збитим режимом.
А щодо речей чи порядку - не знаю, чи є сформоване у сина розуміння того, навіщо щось робити по дому, навіщо тримати речі в чистоті, і навіщо там прати ту білу річ вручну і прати взагалі. Якщо немає цінності і внутрішньої потреби до виконання цих речей, вони для нього можуть бути просто безкорисними і відповідно навіщо тоді їх робити.
На цю тему можна говорити з ним і запитувати, чому він хоче і робить так, чи йому це нормально і т.д.
Крім того, якщо до нього часто є вимога щось виконати, але при цьому за її невиконання немає жодних санкцій і більше того, вона виконається кимось іншим - дуже логічно задуматись а навіщо взагалі старатись?
Тому в певній мірі, по трохи(не одразу у всьому) але можете спробувати відмовляти йому у "обслуговуванні". Дозвольте йому стикнутись із наслідками того, що буває, коли він не слідкує за чистотою своїх речей і т.д.
Але тут важлива міра, і не забувати, що більша частина обов*язків і відповідальноті все таки не Вас(в плані забезпечння дому , їжі, взагалі і т.д.)
А вже по реакції сина, можна буде далі вести розмову.
психолог онлайн
Доброго Дня
"у такому віці він вже має без питань себе обслуговувати."
Без вопросов - это, чтоб вас не напрягал или как?
"( не важкий , він запросто таких два приносив по власній волі)."
Ключевое по собственной воли!
Ваша проблема не вчера началась...
Видимо сыну надоело, что вы все от него только требуете и требуете...
Вот он так и протестует!
Вообще отказывается, чтото делать.
Вы с одной стороны - все для него делаете... он к этому привык - что все вы и вы.
Видимо инициативу вы в нем погасили еще в детстве...
"Типа не трогай... я сделаю все сама. Или ты плохо сделаешь, лучше я..."
И вот ему теперь, вообще делать нечего не хочется... а смысл?
Если все мои попытки себя проявить - обрубали... ( ну это так версия)
Если так было ранее - то вопрос зачем вы сыну все запрещали?
Зачем, сами же его тормозили - и почему не верили в его самостоятельность?
( Гиперопека) А теперь последствия...
А с другой стороны требуете - прям указания... давай давай, надо же...
Не хочешь! А надо! Вот он и протестует.
Спросите у сына - чего он хочет, какие у него интересы и желания?
Или у вас все общение сводиться только к надо и должен? ( и бытовым вопросам)
А отец ребенка где? Занимается ли он воспитанием сына?
Плюс ваш сын входит в подростковый возраст - а это возраст протеста против родителей. И поиск себя.
психолог онлайн
цитата:
і не обслуговувати його
Ваш сын привык, что вы обслуживаете его.
А что вам мешает не делать этого, чтобы он понял
цитата:
що це його відповідальність
?
Чего вы боитесь?
психолог онлайн
Доброго дня.
Як давно син почав " постійно лінитись"? Як раніше він себе поводив?
Його " лінь" стосується тільки побутових справ чи й особисих ? В нього є якісь захоплення, власні справи де він не ліниться?
Як він пояснює своє небажання щось робити?
Можливо, поведінка Вашого сина пов'язана з " перехідним" періодом і це пройде. Якщо Вас це хвилює, можете звернутися на індивідуальну консультацію, щоб пропрацювати з психологом стратегію поведінки з сином.
Але, можливі також, інші причини: проблеми із здоров'ям ( астенія), депресія, проблеми в школі, з друзями та ін.. Зверніть на це також увагу.
Відредаговано автором 08-10-2023 12:50:15