Син не хоче навчатися у ВУЗі
Син вступив до державного університету Польщі на факультет подібний до його мрії, провчився рік(безкоштовно) і приблизно з другого півріччя закинув майже навчання.Каже що дурний університет та дуже важко вчитись. Після першого курсу покину університет на наші уговори не підддався, хоча вмовила написати академ.відпустку. Вступив до приватного університету знову на перший курс, спеціальність вибрав на якій, на його думку буде легко вчитись. Вся проблема в тому що вчитись він не хоче, сказав що втупив лише для того щоб ми з батьком відчепилися і цього хочемо ми, а не він. У нього багато друзів які не вчаться і майже не працюють в Польщі, а просто пережидають війну. Працювати пробував влітку - місяць, після чого звільнили за погану роботу. Син переконаний, що можна працювати на не кваліфікованій роботі, отримувати мінімальну зар.плату і нормано жити, або відкрити якийсь бізнес. Не знаю як його переконати у потрібності здобуття освіти, що з освітою отримаєш кращу і більш оплачувану роботу, а для бізнесу потрібні також знання і начальний капітал. Підкажіть який вихід з цієї ситуації? Дякую
Вопрос от: ; Возраст: 43

психолог онлайн
Ірина Миколенко
Доброго дня!
У Вашій родині склалась непроста ситуація. Конфлікт між бажаннями батьків та дітей має місце в усі часи, а в часи війни набуває особливого забарвлення.
Ваш син зараз дорослішає і вчиться приймати відповідальність за себе і своє життя. Ви, як мати, бажаєте йому кращого, але також важливо вміти дослухатись і до його бажань. Якщо син не бачить необхідності у вищій освіті, то можете не нав'язливо і без осуду спитати його, чим він би хотів займатись по життю. Якщо не кваліфікована робота - то яка? Якщо бізнес - то чи є в нього якийсь план і стартовий капітал для відкриття власної справи? Може він дійсно буде почуватися щасливішим, якщо замість виконання амбіцій батьків спробує щось своє.
Але в будь-якому разі, Ви правильно зробили, що звернулися за порадою на психологічний форум, адже тут Ви зможете отримати неупереджений погляд зі сторони на те, що відбувається у Вашому житті, і зробити для себе певні висновки.
Дополнение от автора
Яка некваліфікована робота - він не знає. З розповідей друзів говорить про роботу охоронника чи простого робітника десь на заводі, але це просто розмови з такими ж друзями які ніде не працюють і не вчаться. Для бізнесу немає стартового капіталу, а який він каже: може відкрити кафе або вкласти гроші (яких немає) в акції. Я так розумію на нього мають вплив друзі, яких забезпечують всім необхідним їх батьки, які можуть собі позволити більше ніж він. Як його відволікти від тих друзів і переконати слухатись батьків?
психолог онлайн
Если вы хотите
цитата:
його переконати у потрібності здобуття освіти
и
цитата:
переконати слухатись батьків
то следовательно, вы хотите изменить сына (потому что он не имеет желания учиться и хочет слушать своих друзей).
Для этого вам придется менять себя, свое отношение и поведение.
Изменитесь вы - будет меняться и ваш сын, так как семья - это система.
Поэтому если вы готовы к работе над собой, то добро пожаловать на индивидуальную психотерапию.
Иначе вам останется только принять все решения сына.
Или же надавить на него (но это будет плохой вариант, так как вы рискуете потерять ребенка).
Відредаговано автором 11-10-2023 13:47:57
психолог онлайн
цитата:
Як його відволікти від тих друзів і переконати слухатись батьків?
Відволікти від друзів, на жаль, ніяк, бо син завжди матиме своє коло спілкування, яке матиме на нього вплив. Особливо зараз, коли він знаходиться в юнацькому віці. Але Ви можете власним прикладом показати синові, які можуть бути варіанти заробити на життя, показати зразок якоїсь життєвої стратегії, яка дійсно працює і є реалістичною для Вашого сина, а приймати Ваші поради чи ні - це вже відповідальність сина.
Наприклад, ким працюєте Ви та його батько? Які у Вас відносини з чоловіком і у батька - з сином? Чи є у Вас самої якісь нереалізовані мрії, які Ви б хотіли втілити в життя? Якщо так, то можна спробувати зайнятись своїм життям вже зараз, заодно і стати для сина взірцем того, як можна жити якісно і розсудливо. Приклад батька також важливий, бо якщо в родині є цілеспрямована чоловіча фігура, то в сина буде хороша модель для наслідування.
Відредаговано автором 11-10-2023 14:57:22
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня!
Лучший наверное тут вариант - будет принять выбор сына... да тяжело... и да тревожно.
Но если он так сопротивляется учится и работать особо не хочет.
Ну это его выбор.
Пусть тогда делает, что хочет. Пусть сам решает свои проблемы. И пусть сам устраивает свою Судьбу.
Иногда и такой опыт нужен - может пройдя сам свои ошибки. Он с годами по мудреет.
А может - ему и правда не нужно, это все, (что вы ему советуете... )
Разные бывают Судьбы! И у каждого свой путь!
В любом случае - только ему решать как ему жить!
Он уже Совершеннолетний.
И это его Жизнь!
Відредаговано автором 11-10-2023 17:32:34
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Если речь про университет, значит сын несовершеннолетний.
Вы вполне можете предоставить право вашему сыну столкнуться с реальной жизнью, дав ему выбор - либо он учится и вы его содержите, либо он не учится и содержит себя сам. Вполне может быть, что поработав годик, он решит, что лучше учиться. А может поработает какое-то время и выберет то, что ему интересно и будет учиться с удовольствием.
Вы чисто по матерински хотите подстелить соломки, но увы, наступает момент, когда это сделать уже невозможно. И стоит потихоньку отпускать сына во взрослую жизнь