Труднощі у стосунках з оточуючими
Доброго дня. Хочу обговорити стосунки з оточуючими, отримати поради, підтримку, погляд зі сторони від психологів сайту.
Мене турбують водночас стосунки з кількома людьми, зокрема зі свекрухою та чоловіком.
Спробую коротко описати ситуацію.
Після одруження з чоловіком ми жили зі свекрухою в їхньому будинку, що дістався в спадок від свекрухиної мами.
При знайомстві з свекрухою та узгодженні питання нашого проживання з нею вона мені здалась доброю та приязною і була не проти щоб ми тут жили. Так було до першої вагітності - тоді я почала відчувати надмірне втручання і тиск з її боку.
З якоїсь сторони мені як недосвідченій жінці, людині, господині, матері, що вступила в шлюб в 18 і народила першу дитину в 19 вона дійсно передала деякі корисні знання, навички, досвід. Проте неприємним і нестерпним для мене було відчуття регулярної критики, тиску: вона говорила зі мною у вигляді критики, що я роблю не так і не те, а також вказівок що я повинна робити і тд. Згодом додалося присоромлення, звинувачення, які боляче вдаряли, хоч і були безглуздими.
Була спроба окремого проживання, коли ми з чоловіком та дітьми кілька років проживали на квартирі окремо від свекрухи. На той період мене турбувало те, що чоловік не припинив регулярно проводити час в свекрухи вдома та продовжував з нею господарювати. Власне, він ніколи не хотів орендувати житло і був досить категоричним в цьому плані, погодився на переїзд з тою умовою, що я тоді знайшла і домовилась за дешеву квартиру і була готова взяти квартплату і комуналку на себе. Та моє фінансове становище змінилося з часом в гіршу сторону. Хоча за весь період шлюбу на постійній основі я регулярно вкладала гроші в сім'ю, чи це були зароблені мною гроші, чи подарунки чи допомога від моєї родини, тим не менш в мене завжди були комплекси щодо фінансів, в тому плані, що наче якщо чоловік мене утримує фінансово, я не можу відстоювати свої права, потреби, бажання, і наче погане ставлення можна виправдати, якщо він платить - хоч з іншої сторони я з цим не згодна.
На зараз я працюю з дому в фріланс проекті, який передбачає можливість згодом вийти на хороший рівень, з якого я все ж зможу орендувати житло та забезпечити життя, але зараз такої можливості нема, мої доходи зараз мізер.
Я не чіпаю свекруху взагалі, нічого їй не кажу і після декількох образ, які вона продовжувала сипати на мене, я звела спілкування до мінімуму, по суті я тільки відповідаю на питання і не включаюсь. Чому вона продовжує? Що я роблю не так? Дуже важко.

Ответы психологов
м Кременчук ·
Вітаю. Знаєте, поки я читаю вашу історію, у мене складається враження, що ви дуже багато зробили для сім'ї. Водночас виникає відчуття певного перекосу в балансі, ви багато вкладаєте, але не зовсім зрозуміло, чи отримуєте у відповідь стільки ж підтримки, турботи та уваги до ваших потреб
Ви вийшли заміж у 18 років, ви були молодими та недосвідченими. Але минуло вже 13 років.Тому мені хотілося б повернути вас до кількох запитань.
Які зараз ваші уявлення про сім'ю та партнерство?
Яких стосунків ви хочете сьогодні, а не 13 років тому?
Що для вас є нормою у шлюбі, а що вже ні?
І такі ж запитання варто поставити чоловікові, тому що сім'я це завжди відповідальність двох людей.
Які його цілі та бачення сім'ї?Що він робить для розвитку вашої сім'ї як окремої системи?
Чи прагне він покращити фінансове становище родини? Які конкретні кроки для цього робить?
Які його плани та перспективи на майбутнє?
Які кроки він робить для покращення житлових умов, фінансової стабільності та добробуту сім'ї?
З вашої розповіді мені не до кінця зрозуміло, яку роль він займає в сімейній системі та яку відповідальність бере на себе як чоловік і партнер.
Часто жінка настільки зосереджується на конфлікті зі свекрухою, що перестає дивитися на головну фігуру в цій історії чоловіка. Але саме він є вашим партнером.
Тому я б менше шукала відповіді в поведінці свекрухи, а більше звернула увагу на те, як побудовані ваші стосунки з чоловіком.
Складається враження, що багато важливих сімейних питань або не обговорюються, або ви не відчуваєте достатньої підтримки з його боку. А це вже тема для відкритого діалогу між подружжям.
Адже головне питання тут не чому свекруха така?, а чи будуємо ми з чоловіком ту сім'ю, в якій нам обом добре жити?
Edited by author 16.06.2026 10:37