Переживання за минуле
Добрий день! Дуже турбуюся через минуле, невдачі які були, негативні ситуації, особливо турбувати те чого я не зміг досягти/зробити. Часто повертаюся думками, це викликає тривогу. Не хочеться вже нічого робити в теперішньому, бо знов думаю що щось не так зроблю, кудись вляпаюсь... і т.п. Хоча розумію, що невдачі це тільки частина життя, а не вона цілком. Як прийняти і відпустити минуле яким би вона не було?

Ответы психологов
Марта Калина психолог
м Івано-Франківськ ·
Добрий день! Відпустити минуле і почати жити - це глибоко особистий процес. Для кожної людини він виглядає інакше, бо ми маємо різний досвід та виховання; різні типи прив'язаності та життєві обставини; наявність ресурсу. Універсальної таблетки не існує, але є кілька підходів, які допомагають адаптувати цей процес під вас.
Минуле відпускає тоді, коли ви перестаєте з ним боротися і визнаєте, що це частина вашої історії, яка більше не буде керувати вашим сьогоденням. Психолог допоможе розібратися в собі та підібрати конкретні психологічні техніки саме для вашого випадку.
Алла Веленко психолог
Київ ·
Доброго дня.
Так, Ви праві, неможливо чогось досягти в житті, якщо постійно живеш минулим. Це як якорь, який не дає кораблю рухатися далі. Адже, так ми влаштовані, що життєві сили ідуть туди, в який бік рухаються наші думки. Тобто, чим сильніше ми. застрягаємо на тому, що вже не можемо змінити, тим менше у нас сил на те, щоб бути успішним ВВ теперішньому.
А тепер по порядку.
Щоб відпустити минуле, потрібно спершу прийняти себе та своє життя таким, як воно є: з усіма недоліками, промахами, помилками та невдачами. І, здавалося б, просто припини згадувати, прокручуватт в голові, переживати, але. .
Виявляється - це не так просто. Бо все залежить від того, як ми звикли до себе ставитися з дитинства, як це не дивно. От Ви пишете "Дуже турбуюся через минуле, невдачі які були, негативні ситуації, особливо турбувати те чого я не зміг досягти/зробити".
Підкажіть, будь ласка, як реагували батьки у Вашому дитинсиві, коли Ви помилялися, коли не вдавалося досягти намічених планів? На скільки відвертими та довірливими були стосунки з ними? Ви могли поділитися з батьками своїми переживаннями, невдачами, проблемами?
Чи були в минулому значимі люди, які критикували Вас постійно, робили зауваження? На скільки батьки критично ставляться самі до себе?
Edited by author 16.08.2026 13:33
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 391511 для Алла Григорівна Веленко
Добрий день!
За помилки в основному сварили, і дуже сильно. Не пам'ятаю щоб ділився своїми пережеваннями/проблеми, мені здавалося що батькам не до мене, я їм сильно не довіряв. Мати ще часто зрівнювала досягнення інших дітей з моїми, певно це також вплинуло.
Вітаю!
цитата:
Хоча розумію, що невдачі це тільки частина життя, а не вона цілком.
Цілком з Вами згоден: невдачі - це лише частина життя, яка знаходиться позаду, в минулому.
цитата:
Як прийняти і відпустити минуле яким би вона не було?
Пройти шлях прийняття. І це не про силу волі, що може дати ефект в моменті. Це про певний процес, що має свою послідовність і свої закономірності. Краще пройти цей шлях у супроводі психолога.
Треба знайти укорінений глибоко мотив, ЧОМУ повертаєтесь думками до негативних ситуацій та невдач в минулому
цитата:
Часто повертаюся думками, це викликає тривогу.
?
Причина або навіть причини точно є. Напевно, йдеться про укорінену звичку сварити себе за помилки, до формування якої доклав руки хтось з рідних та близьких. Було таке?
Власне, цю звичку, вірогідно, використовує такий собі Внутрішній критик. Він не лише критикує, а ще й соромить, мовляв, мав би робити все одразу правильно, без помилок. Помічаєте в собі його голос і вплив?
Наступне. Раніше допущені помилки та ситуації невдачі мали б бути розібрані детально. А після розбору - зроблені висновки. Тобто винесені корисні уроки. Ви таким займались колись?
цитата:
Не хочеться вже нічого робити в теперішньому, бо знов думаю що щось не так зроблю, кудись вляпаюсь... і т.п.
Окремий напрямок - робота зі страхом вляпатись в майбутньому. Цей страх почасти блокує активність в теперішньому часі.
Отже, як бачите, кавалерійським наскоком проблему не вирішити. Тому рекомендую - оберіть психолога тут на сайті і зверніться особисто. Очно чи онлайн - не має принцопової різниці. Вам обов'язково допоможуть(!)