Складні відносини з батьком
Деколи мені кажуть, що мені не повезло із батьком, але сам факт, що я маю з цим жити все життя мене засмучує і подавлює в собі.
Я із дитинства памʼятаю свого батька агресивного, холодного, який грубіянив всій родині, бив матір, зривав всю злість на неї, згодом дійшло до мене, постійні вказівки, що я товста, що я безтолоч і т.д, вже не пам’ятаю його слова, але я завжди плакала. Він ніколи не проявляв адекватну любов до мене, тільки через холод, тільки через критику, бо він бажає кращого. Він завжди був до всіх вимогливий, а коли щось не так, як він хоче, то всі повинні страждати і принижуватися, починаючи з мене, закінчуючи колегами. Я завжди ніби повинна була заслужити любов своїми досягненням, оцінками, хорошою поведінкою, він ніколи мною не цікавився, поки в мене щось хороше не вийшло. Він не хотів ніколи дітей, та й мені завжди каже, щоб я рано не заводила дітей і думала про себе, як він й робив, він був наче дорослою дитиною, який як розізлиться, то вдарить когось, розібʼє речі об стіну, бувало я з мамою в 4 ранку втікала на верхній поверх поки він заспокоївся, бо в нього була гарячка від алкоголю, він розбивав речі і техніку, бувало міг розбити все в хаті, навіть коли матір була вдруге вагітною, або штовхав маму, коли вона була мною вагітна, згодом казав, що я нагуляна. Я ніколи не відчувала щирої та доброї любові, і в мене постійна подавленність, недовіра до людей, бажання жити з абʼюзерами або нестабільні відносини. В нас дуже натягнуті відносини, і я себе дуже відчуваю винною, що я не хочу вступати у звʼязок з татом, що я його уникаю та не сприймаю його думку та пропозиції, що я не розмовляю з ним, і він завжди мені каже, що я ніколи його не поважала, і мені за це соромно, бо коли я намагаюсь з ним говорити, я одного разу посміхнулася, а він каже в тебе зуби жовті йди відбіли їх, або схудни ти поправилась. Я маю хлопця, ми на відстані, він закордоном, це єдина людина, з якою добре, але я не можу все кинути і з ним жити, та й батьки цього проти, кажуть що він мене зробить нереалізованою, він знецінює мої плани та потреби батько, каже що все що я хочу, це херня, роби у житті так, як я сказав, і я не зробила так, і тепер він не розмовляє зі мною, не дивиться і одразу йде мова типу я хочу тільки заміж та дітей, хоча до чого це, я просто хочу побути з людиною хоть на трохи, бо був скандал, що я до нього їду на місяць і що я досі роботу не знайшла, і не хочу так як він хоче.
Питання від: ; Вік: 22

психолог онлайн
Марія Радченко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Алла Володимирівна Романенко
Вітаю, Софіє. Дуже сумно читати ваш пост, співчуваю що ви зіштовхнулися з таким відношенням. Ви пишете, що батько не проявляв любові, а натомість зневагу і жорстокість.. І тут же зазначаєте, що батьки проти вашого переїзду до іншої країни. Але якщо ви повнолітня - то теоретично ви можете самі вирішувати вашу долю? Ніхто не заслуговує на знущання і жорстоке ставлення, особливо коли джерелом цієї жорстокості є сім'я... Хіба ж ви винні що ви не хочете підтримувати спілкування з тим, хто робить ті речі, про які ви розказали?.. Можливо, має сенс звернутися за порадою до спеціаліста, щоб покращити свій емоційний і моральний стан, або до груп підтримки? Чи є у вас окрім хлопця який закордоном якісь ще друзі або знайомі, які розуміють ситуацію і які на вашому боці?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
цитата:
Я ніколи не відчувала щирої та доброї любові, і в мене постійна подавленність, недовіра до людей, бажання жити з абʼюзерами або нестабільні відносини.
Софія, доброго ранку. На жаль, жорстокість батька впливає і буде впливати на Ваше життя, сприйняття світу, відносини з людьми. Вам варто звернутись до психолога, щоб хоч частково звільнитись від того внутрішнього напруження, яке Ви маєте із-за агресивного та холодного батька.
цитата:
В нас дуже натягнуті відносини, і я себе дуже відчуваю винною, що я не хочу вступати у звʼязок з татом, що я його уникаю та не сприймаю його думку та пропозиції, що я не розмовляю з ним, і він завжди мені каже, що я ніколи його не поважала
А він Вас поважає?
Батьки закладають фундамент відносин з дитиною. Вони отримують згодом те, що вкладали в дитину. Вам потрібно попрацювати з почуттям провини, адже насправді Ви ні в чому не винні. Життя з таким батьком - це Ваша особиста трагедія. Вам варто хоча б почати жити окремо від нього, якщо ще живете разом.
цитата:
я просто хочу побути з людиною хоть на трохи, бо був скандал, що я до нього їду на місяць і що я досі роботу не знайшла, і не хочу так як він хоче.
Щоб жити так, як хочете, потрібно стати фінансово незалежною від батьків. Це Вам допоможе стати більш впевненою у собі, надасть можливість самостійно приймати рішення.
психолог онлайн
Добрый день!
Вы не написали, в чем заключается ваша проблема.
Вы хотите поехать к своему парню -
цитата:
побути з людиною хоть на трохи,
?
А отец не отпускает вас, ругается,
цитата:
не розмовляє, не дивиться
?
Вы материально зависимы от отца или зачем вам просить у него разрешение на поездку к парню?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360353 для Нора Маркман
Друзів я втратила, там взагалі окрема ситуація, багато підставили та припинили спілкування, так як я все життя була зручною людям, і до мене зверталися лише тоді, коли я чимось могла допомогти і мовчала, а коли я говорила правду в лице і в мене щось краще, то всі раптово зникли, та й багато аб’юзивних подруг було, які насміхалися, якщо я чимось відрізнялася, дуже багато в мене образ і болі в цьому. Гадаю справді треба зайнятися колективною психотерапією, як ви радите. Так я повнолітня, і розумію що я маю право бути незалежною від думки і рішення інших.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360358 для Тетяна Штапова
Так, я старатимусь у пошуках роботи, тому що я недавно завершила навчання, було складно, не дуже могла працювати на роботі, але розумію, що це буде тривати до тих пір, поки я залежна від них.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку, Софіє!
цитата:
Я із дитинства памʼятаю свого батька агресивного, холодного, який грубіянив всій родині, бив матір, зривав всю злість на неї, згодом дійшло до мене
Співчуваю Вам і добре розумію Ваш стан і Вашу історію, адже мій батько за деяким виключенням був подібний до Вашого. Але ж була і мама, яка любила і підтримувала. До речі не стерпіла його ганебної поведінки і в моєму ще дитинстві подала на розлучення.
Розкажіть про свою маму? Як вона ставиться до Вас? Що від неї Ви успадкували в характері?
цитата:
Я завжди ніби повинна була заслужити любов своїми досягненням, оцінками, хорошою поведінкою
Тут треба визнати - Вашого батька навряд чи можна вважати психологічно здоровою людиною. В нього самого багато внутрішніх проблем, які він, скоріше за все, не визнає. Натомість поводить себе агресивно, стверджуючи тим свою владу над близькими. Але він, наскільки мені здається, навітьв принципі не міг вчиняти інакше, бо він ТАКИЙ. І очікувати від нього теплого щирого ставлення, мабуть, не варто. Не може. Не здатний.
цитата:
він ніколи мною не цікавився, поки в мене щось хороше не вийшло.
Про що "хороше" йдеться - поділіться?
цитата:
В нас дуже натягнуті відносини, і я себе дуже відчуваю винною, що я не хочу вступати у звʼязок з татом, що я його уникаю та не сприймаю його думку та пропозиції, що я не розмовляю з ним,
А хіба зобов'язані мати бажання спілкуватись з тим, хто не поважає і не любить?! Де це таке написане?
цитата:
Я маю хлопця, ми на відстані, він закордоном, це єдина людина, з якою добре
У Вас є право МАТИ СВОЄ ЖИТТЯ. І в ньому ПРИРОДНЬО може бути все, чого БАЖАЄТЕ Ви(!) Хіба не так?
цитата:
але я не можу все кинути і з ним жити, та й батьки цього проти,
Окрім супротиву батьків, які ще перешкоди існують - Ваші, власні?
цитата:
він мене зробить нереалізованою
А яке особисто у Вас бачення самореалізації?
цитата:
я досі роботу не знайшла
От, справді, що у Вас з роботою? Де шукали? Що вмієте робити?
психолог онлайн
Доброго ранку, Софіє! Ви розповіли про складні стосунки з батьком, але не написали, що ви хочете отримати від спілкування тут. Я щиро співчуваю вам, розумію як складно було в дитинстві, складно зараз. Ви хочете щось зрозуміти для себе? знайти відповідь на питання? навчитися чомусь? отримати підтримку?
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Софія! Співчуваю вашій історії. Ви зараз перебуваєте в стані психологічної залежності від батька. Він досі має вплив та силу над вами як зовні так і всередині (якась частина його стала вже внутрішньою фігурою).
З цим треба працювати. Треба прожити образи, біль, оплакати всю несправедливість і вчитись опиратись на свої думки, бажання, які можуть бути такими якими ви вирішити. Зараз ви більше в стані жертви, а вам треба перейти до стану героя, де ви подолаєте всіх внутрішніх демонів, пройдете через хащі знецінення та відродити свою силу!
Рекомендую не зволікати з роботою з психологом!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360366 для Володимир Анатолійович
Моя мати теж далеко не подарунок, хоча більш адекватніша і лояльна, але все хоче, як вона собі спланувала. Контроль, маніпуляції що вона нещасна, пасивна агресія, типу вона вища за мене, а я нічого не тямлю в цьому житті, і так було завжди, я навіть підсвідомо обирала людей, які є домінантними та високомірні, які знають краще, аніж я, а я маленька дівчинка, яка беззахисна і вона не знає, як собі дати раду. Гіперопіка, хоча вона впринципі мене підтримує.
На рахунок роботи, я у пошуках її, я майбутній дизайнер, і мені потрібне портфоліо, тому я зараз над цим займаюсь, оскільки без цього не візьмуть, навіть університет по цій спеціальності не дає мені гарантії пройти співбесіду, потрібен досвід та навики. Я від сили закінчила навчання, хоча не бачила в цьому потреби, і було дуже складно, тому я поки не маю роботи, але над тим працюю.
Якось так завжди було, що батько вважає, що матір на мене впливає, що вона робить так як вона хоче, і що ніхто не сприймає його думку, бо мати теж так ставиться до нього як до нижчого, хоча повністю не знаю з чого усе почалося. Вони мучать один одного, але з віком стає шкода себе, бо я не обирала батьків і життя, і коли я маю свою думку і вибір, то я погана людина і мене не треба поважати я так зрозуміла, що усі винні, усі погано на мене впливають, психолог, хлопець, друзі, тільки не вони.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360374 для Алла Володимирівна
Дуже дякую за поради та підтримку, я обовʼязково пройду психотерапію, адже закинула, раніше проводила вже, але згодом буду фінансово стабільніша і зможу позволити якісні сеанси.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360366 для Володимир Анатолійович
Коли у мене щось хороше стається, це коли всі заздрять, бо в мене хороший хлопець, також що я фінансово завдяки батькам можу позволити собі усе, що я доглядаю за собою, і що в мене зі сторони усе чудово, хоча я намагаюся так показувати. Оскільки я зараз маю наче синдром хорошої дівчинки або перфекціонізм, я по звичці почала просто так без взаємності допомагати людям, щоб мати повагу до себе і інтерес, щоб я була потрібна, коли я не допоможу, я вже не цікава. Я слідкую за своїм тілом, відчуття провини, коли зʼїм щось не те, занадто багато емоцій проявляти не можна, плакати лише в закритій кімнаті, догляд за всім та контроль, максимально ідеально виконувати роботу, старатися по повній, бо треба ж отримати похвалу і підтримку, а якщо не буде цього, то кому я потрібна. Хлопець єдиний, який мене любить просто що я є, того я його ціную не дивлячись на відстань. І в мене почався невроз, панічні атаки від цього перфекціонізму.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Наталия Горская
цитата:
Так, батьки будуть впливати на Ваші рішення, поки Ви будете жити з ними і залежати від них фінансово. Але навіть після того, як Ви знайдете роботу, Ви будете відчувати їх вплив. Потрібно буде докласти немало зусиль, щоб не доволяти їм керувати Вашим життям і поступово відділятись від батьків не тільки матеріально і фізично, але й психологічно.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Те, що робив батька називається психологіче і фізичне (коли бив) насильство.
Психологічне насильство продовжується й досі.
Абсолютно нормально, що Ви не хочете з ним спілкуватись.
Почуття провини тут виникає, бо його вкладали в Вас батьки, довго і старанно.
Хіба може виникнути щира повага чи теплі почуття до людини з такою поведінкою?
Але Ви примушуєте себе хоч якось спілкуватись, бо залежите від батька матеріально.
Свою неповагу до себе (за те, що примушуєте себе робити те, що не викликає поваги - спілкуватись з батьком та виконувати те, що він хоче) Ви компенсуєте "добрими справами".
Насправді це руйнує Вас ще більше.
Адже догоджати іншим тільки заради краплини уваги не дадає Вам самоповаги, і Ви це відчуваєте.
Щоб розв'язати всі ці вузли найперше варто вирішити- чи готові Ви і надалі "платити собою" за можливість користуватись батьківськими грошима?
Якщо ні, то треба якнайшвидше знайти можливість заробітку, який дозволить жити за власний рахунок.
Можливо навіть в тій країні, де ваш хлопець, якщо Вам самій подобається та країна.
Хоча щодо хлопця - важливо також уважно розібратися, що Вам дають ці стосунки, щоб це не виявилось повторенням стосунків з батьком, або ж втечею від них.
Матеріально незалежна людина обирає в житті те, що хочеться саме їй.
Хоча Вам ще доведеться пройти шлях до психологічної незалежності, навіть коли матеріально будете себе забезпечувати.
Але все це можливо, якщо Ви вирішите будувати СВОЄ ВЛАСНЕ щасливе життя.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360383 для Наталия Горская
Так ви абсолютно праві у цьому, що потрібно матеріально поступово бути незалежною, та й психологічно особливо. Адже після слів батька чи навіть матері, яка не має своєї думки. Він внушає мені, що я неправильно вчиняю для себе, що це все дарма, просто я навіть не можу до хлопця приїхати надовго, так як постійні скандали, що жертвую собою заради кохання, хоча як я можу жертвувати, якщо я з ним протягом двох років якщо звести до купи скільки ми були вживу, то це лише було 3 місяці, було багато причин, університет, курси і т.д. І тепер я вже сама сумніваюсь чи я правильно роблю, хоча я не хочу далі вчитися, як він й хоче батько, я вже нічого не хочу, я дуже втомлена, і мені самотньо, я просто хочу бути з хлопцем і все. Але я маю плани на рахунок роботи, просто не зараз, хоча розумію, що потрібно швидко сепарацію зробити. Та й в мене така ситуація, що батько будує будинок, і багато навіть вклався заради моєї кімнати, вони уявляють моє життя, що я буду далі з ними, і в їхні плани не входить мій хлопець, якого я справді люблю і не використовую заради втечі, так як це зовсім спонтанна зустріч була.
психолог онлайн
цитата:
Деколи мені кажуть, що мені не повезло із батьком, але сам факт, що я маю з цим жити все життя мене засмучує і подавлює в собі
Справа НЕ в везінні чи невезінні, для чогось даються саме такі батьки. Як вважаєте, яка може бути користь для Вас в цьому? А вона ТОЧНО Є. Може це й дивно чути, але це 100% так. Все в житті нам на БЛАГО, навіть подібні речі.
цитата:
Я із дитинства памʼятаю свого батька агресивного, холодного, який грубіянив всій родині, бив матір, зривав всю злість на неї, згодом дійшло до мене, постійні вказівки, що я товста, що я безтолоч і т.д, вже не пам’ятаю його слова, але я завжди плакала. Він ніколи не проявляв адекватну любов до мене, тільки через холод, тільки через критику, бо він бажає кращого. Він завжди був до всіх вимогливий, а коли щось не так, як він хоче, то всі повинні страждати і принижуватися, починаючи з мене, закінчуючи колегами. Я завжди ніби повинна була заслужити любов своїми досягненням, оцінками, хорошою поведінкою, він ніколи мною не цікавився, поки в мене щось хороше не вийшло. Він не хотів ніколи дітей, та й мені завжди каже, щоб я рано не заводила дітей і думала про себе, як він й робив, він був наче дорослою дитиною, який як розізлиться, то вдарить когось, розібʼє речі об стіну
цитата:
Моя мати теж далеко не подарунок, хоча більш адекватніша і лояльна, але все хоче, як вона собі спланувала. Контроль, маніпуляції що вона нещасна, пасивна агресія, типу вона вища за мене, а я нічого не тямлю в цьому житті, і так було завжди, я навіть підсвідомо обирала людей, які є домінантними та високомірні, які знають краще, аніж я, а я маленька дівчинка, яка беззахисна і вона не знає, як собі дати раду. Гіперопіка, хоча вона впринципі мене підтримує
Ви народилися в НАРЦИСИЧНІЙ родині, в якій обоє батьків - нарциси. Тільки мати, скоріш за все, - нарцис прихований.
За це говорять усі ознаки, що Ви описали:
- крайня егоїстичність (обох),
- самозакоханість та пихатість (кращі експерти у всьому),
- агресивність,
- холодність, байдужість, малоемпатійність,
- маніпулятивність,
- брехливість, нещирість, ліцемірство,
- заздрість та ревнощі,
- токсичність у спілкуванні (ігнор, знецінення, насміхання, приниження, нав'язування своєї волі).
цитата:
та й багато аб’юзивних подруг було, які насміхалися, якщо я чимось відрізнялася, дуже багато в мене образ і болі в цьому
Не дивно, що й подруг таких самих вибрали як і батьки. Частіше за все саме так і трапляється. По звикли тільки до таких токсичних, патологічних стосунків.
цитата:
Коли у мене щось хороше стається, це коли всі заздрять, бо в мене хороший хлопець, також що я фінансово завдяки батькам можу позволити собі усе, що я доглядаю за собою, і що в мене зі сторони усе чудово, хоча я намагаюся так показувати. Оскільки я зараз маю наче синдром хорошої дівчинки або перфекціонізм
Так, заздрість для нарциса - це норма і цінність. Як і перфекціонізм - закономірний наслідок виховання подібними батьками. І те, і інше зустрічається в подібних випадках часто. Ви повинні бути ідеальною й найкращою - щоб вони могли Вами похизуватися перед іншими - для самовдоволення. НЕ заради Вас.
цитата:
вони уявляють моє життя, що я буду далі з ними, і в їхні плани не входить мій хлопець, якого я справді люблю і не використовую заради втечі
А якже ж?! Вас треба використати по максимуму. Щоб витягнути з Вас побільше користі. І не дадуть побудувати власне життя. Тому ЄДИНИЙ варіант: це ВТЕЧА від них, без адреси. Щоб не знайшли. Бо знайдуть обов'язково. Вони як кліщі або вампіри - постійно смокчуть "кров"-сили і просто так не відпускають.
І БЕЗ психотерапії з психологом з подібної психологічної залежності від таких батьків не вийти.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360402 для Павел Леонидович
Дякую за слова та підтримку, я обовʼязково звернуся до спеціаліста!
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Будь ласка. Тільки Вам бажано співпрацювати з психологом, який знає що це і неодноразово мав справу з нарцисизмом. Той, хто не розбирається в питанні не зможе допомогти Вам в повній мірі нейтралізувати нарцисичну отруту та навчити як потистояти маніпуляціям батьків та їм подібних.
Вам в допомогу пропоную уважно прослухати психологів, які що називається в темі.
Нарциссическая семья. Родители нарциссы:
https://www.youtube.com/watch?v=uCEeSBWirio
МАТЬ НАРЦИСС. Признаки нарцисса. Разбор речи нарцисса:
https://www.youtube.com/watch?v=NcT4WY56i2Q
Манипуляции скрытого нарцисса:
https://www.youtube.com/watch?v=eubZHaMK9ng
Как скрытый нарцисс выедает ваш мозг и уничтожает вашу здоровую психику:
https://www.youtube.com/watch?v=SHHGNjayzx8
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360457 для Павел Леонидович
Дуже дякую! Я перегляну весь матеріал та пошукаю спеціаліста саме з цієї проблемою.