Як позбутися почуття провини?
Я лезбійка, можливо бі, у всілякому випадку в мене була дівчина. І я їй зрадила. Це було три роки тому. Я розумію, що ми були ще малі для цього, я рано почала відносини, але мені не було навіть з ким про це поговорити, ніхто мене не навчив. Відносини тривали рік, і на той момент в мене була подруга, вона була дуже... неприємною. Постійно лапала мене, я пам'ятаю як я ридала і з усієї сили била її, бо мені було неприємно, що мене постійно лапають, коли я маю людину, яку люблю, я її просила не чіпати мене, погрожувала припинити з нею спілкування, все марно . Одного разу ми просто... зробили це? Я не знаю, я майже не пам'ятаю, і я знаю, що не хотіла цього. Просто мабуть подруга все ж таки добилася свого. Я не витримала, і в той же день зізналася про це дівчині. Вона поговорила з моєю подругою, а потім заблокувала мене, сказавши, що ми розлучаємося. Я тоді мабуть днів 13 не могла себе зібрати до купи. З подругою через два місяці розірвала всі зв'язки, ми постійно сварилися. Ці всі роки я спілкувався з колишньою, ми в одному класі вчилися. Вона дуже складна людина, в плані її характер дуже тяжкий, вона холерик і запальна доволі. Я ж меланхолік і вирішую все розмовою, мені складно її розуміти. Цього року вона вступила в коледж в іншому місті, ми перестали зовсім спілкуватися. Я намагалася їй писати, нічого не виходить, думаю, вона змінює своє життя, і мені там не місце, адже я несу за собою її біль. Раніше не так гостро було, бо вона була на очах, в школі ми спілкувалися. А тепер нічого немає, і відчуття провини накриває з головою, десь раз в три дні. Я знаю, що якби ми обговорили з нею все, було б легше, ми б знайшли компроміс. Але, як я і казала, в неї складний характер. Як тільки я намагалася підняти цю тему, я чула у відповідь: забудь, живи своїм життям. Вона не дає і слова сказати. Вона дуже змінилася, і мені неодноразово казали, що це моя провина. Вона така через мене. Я ні разу не намагалася пояснити їй своїми устами, що тоді сталося, що було до цього. Я не хочу виправдовуватись перед нею. Мені дуже шкода, що я причинила їй біль, мені дійсно немає як щось виправити. Я все ще її люблю. Я не знаю, що мені робити. Мої вік та орієнтація відштовхують мабуть, як і ситуація, але я щиро вірю знайти підтримку та допомогу хоч тут. Я з'їдаю себе цим.
Вопрос от: ; Возраст: 15

психолог онлайн
Шкода, що Ви так довго носите в собі такі важкі переживання.
Але я б запропонувала подивитись на події з іншого боку.
Можливо, на момент самих подій ваш вчинок і був сприйнятий подругою, як зрада.
Але.
Якщо роздивитись ваші стосунки в часі, то можна побачити, що подруга ніяким чином не проявляла своє бажання знов бути з Вами.
Отже, вона не хотіла цього.
Тому ваш вчинок не вплинув на неї прям аж так сильно, щоб "змінити її назавжди "(це більше схоже на маніпулювання).
Як би вона хотіла поновити стосунки, а Ви відмовляли їй всі ці 3 роки, то було б зрозуміло, що їй боляче.
А так вона жила собі своїм життям і все ок. Обрала інше місто, продовжує жити далі.
Через що тут відчувати провину?
Можливо, подруга хотіла навісити на Вас це відчуття, що і робила, щоб якось "відігратись".
А Ви це вирощували в собі, з її "допомогою".
Загалом, щодо самої ситуації, я б запропонувала Вам спрямовувати свої думки, оминаючи цей інцидент.
Помилки є у кожного в житті.
Ви усвідомили цю помилку.
Ви вибачитись і навіть не один раз.
Хоча насправді, вибачатись достатньо один раз.
Якщо людина прийме рішення пробачити, вона пробачить.
Вам дійсно є сенс просто забути все і жити своїм життям.
Нічого страшного Ви не зробили, щоб картати себе аж 3 роки.
Якщо захочете, можете написати листа (якого не треба відправляти), в якому буде ваше вибачення, ваша вдячність за хороше, та те, що Вас образило в поведінці подруги. Все, що пригадаєте.
Листа можно перечитувати час від часу, якщо щось нове пригадається- можна дописати.
А коли відчуєте, що Вам вже не хочеться в те все занурюватись- то можна його спалити.
Тримайтесь, вірте в себе, пробачайте собі помилки, ніхто не ідеальний в цьому світі, та й не треба бути ідеальним.