Дивна самотність
Доброго дня! Чесно кажучи, я не зовсім впевнена, що треба було писати сюди... Можливо, ви заспокоєте мою розтривожену душу:) Так сталося, що я дуже люблю самотність. До такої статі, що вже дуже довгий час одна. Школу я закінчила в 17 і нікуди не поступила, хоча була відмінницею. Просто як подумаю, це ж студенське життя - завжди треба буде спілкуватися, через силу веселитися... Я можу зробити вигляд, що мені дуже цікаво говорити з людьми, але насправді я відчуваю себе найкраще тоді, коли absolute alone. Я читаю, малюю, дивлюся ТВ, працюю, їм... - все сама. Правда, так було не завжди. В школі я була дуже соціальною. У мене було багато друзів, хлопців немало.Але в 11 класі, готуючись до ДПА я багато часу проводила саменька. І мені було дуже комфортно. Я знаю, що я дуже гарна, цікава і не дурна. Переїхавши в інше місто, я, відповідно, не захотіла далі ні з ким підтримуватися зв'яки, рідко дзвоню до батьків. Живу САМА. І вкотре повторююся - я супер себе почуваю! Але питання тепер в іншому... Я шизанута?... Ну, тобто, людина істота соціальна і я якби повинна прагнути спілкування, відносин і таке інше, особливо будучи молодою... Хіба ні? Але чому я так не хочу цього? Я насолоджуюся своєю самотністю вже доооовгий час і тільки тепер замислилася, що може зі мною не все в порядку? Скажіть будь ласка, як ви думаєте: самотня людина, яка отримує від цього задоволення...з нею все в порядку? =)
Вопрос от: ; Возраст: 20

психолог онлайн
Жанна Мукановна Середняк
Здравствуйте, Каролина!
Вы написали интересный вопрос на который сложно ответить однозначно...
Вообще, что такое норма?
На сегодняшний день Всемирная Организация Здравоохранения предлагает следующее определение «нормы»: норма – этический стандарт, модель поведения, рассматриваемая как желательная, приемлемая и типичная для той или иной культуры. Но на практике, с определением психической нормы все обстоит гораздо сложнее. Например, в США сейчас самый распространенный тип личности – нарциссический, по сути это та модель поведения, которая диктуется масс-медиа, как желательная. Но разве можно назвать нарцисса, который зачастую не способен на полноценные зрелые отношения и не воспринимает отдельного человека как личность, а лишь в качестве некой функции, нормой поведения? В психоанализе, как обычно, вопросов больше, чем ответов - поэтому и понятия «нормы» в нем нет. Психоаналитики скорее ориентируются на субъективное ощущение человека – комфортно ли ему жить таким, какой он есть на данный момент, в рамках заданной культуры.
Вы пишите, что Вам вполне хорошо находиться в одиночестве. С одной стороны, вроде бы и не о чем тревожиться. Но в тоже время, Вы пишите об этом на сайте психологической помощи... И читаю Ваше сообщение, я ощутил Вашу тревогу (как мне показалось). Следовательно, возникает вопрос: "А что же стоит за Вашим одиночеством и тем, что Вы отрицаете то, что данное состояние может Вас тревожить?"
Можно предположить, что это - симптом, а причина корнями уходит в раннее детство...
психолог онлайн
Абсолютно согласна с коллегой.Если сейчас Вы задумались над вопросом "...Я насолоджуюся своєю самотністю вже доооовгий час і тільки тепер замислилася, що може зі мною не все в порядку? Скажіть будь ласка, як ви думаєте: самотня людина, яка отримує від цього задоволення...з нею все в порядку? =)..." то может быть уже достаточно было время получать удовольствие в одиночестве и настало время для того, чтобы получать его в общении с людьми? Может быть Вы накопили что-то, чем можете поделиться. Есть время разбрасывать камни, а есть и собирать.Желаю удачи!
Дополнение от автора
Дякую, що написали свої думки.
Так, насправді я трішки хвилююся. Тому що мої думки заводять мене в кут. Ну от, я починаю думати про сенси життя і про те, що це все якесь...божевілля! Я помітила, що я не розумію життя. Ця філософська мазня мене лякає. Людина, яка задумується над всякими вищими матеріями -божевільна ж? Буває так задумуюся, що потім важко згадую своє ім'я. Дивлюся на людей і не знаю, що думати. Я прокручую в голові ситуації, діалоги, цілі історії... Але все-одно іду в квартиру, включаю свій улюблений серіал, і ... я спокійна)
Що скажете?
психолог онлайн
Каролина, понимаю Вас и Вашу тревогу...Но за Вашими вопросами может стоять очень разные причины. Онлайн ответить на них крайне сложно...