Як пережити розлучення, якщо почуття ще є і бажання повернутися назад
Розлучилися з чоловіком рік назад але я досі не можу забути. Кожного дня думаю про нього, не можу себе зупинити щоб не написати повідомлення. В голові тільки дві думки, або помиритися з ним або померти. Я розумію що це занадто але не знаю що робити і як правильно думати далі
Вопрос от: ; Возраст: 24

психолог онлайн
Добрий день, Міра! Хочу підтримати Вас! Ваш стан, хвилювання, міркування зрозумілі, але це триває занадто довго і негативно впливає на життя. Вам потрібна допомога психолога. Чи є уВас родичі, подруги, близькі люди, які можуть підтримати Вас? Ви працюєте? Чим займаєтесь у вільний час?
Дополнение от автора
Дякую за відповідь. Так я
Працюю 14-15 год на добу щоб менше часу думати про проблему. Мої рідні не вважають це проблемою якій потрібно приділити увагу . Друзів як таких нема.
психолог онлайн
Не мучте себе, миріться. Попробуйте.
психолог онлайн
Ви розлучились з чоловіком і на це були причини. Чи готові Ви знову повертатися в стосунки, які не влаштовували? ЧомуВи розлучилися? Ви зараз мрієте про реальну людину, з якою розлучилися, чи про чоловіка, якого хотіли б мати?
Дополнение от автора
Причиною розлучення була його мама. Спочатку жили в її домі, потім моє терпіння закінчилося і ми перейшли на квартиру. До мене вона припинила говорити, час від часу говорили з чоловіком по телефону і кожна розмова закінчувалася одним і тим самим. Вона хотіла щоб він вернувся додому, про мене мова не йшла. Через місяць він сказав що його сім'я йому дороща і зібрав речі. Час від часу дзвонив, приходив натякав на примирення але прямо не говорив про це.
психолог онлайн
Тобто сепарація, відділення чоловіка від матері не відбулось, він повернувся у сімбіотичні стосунки. Чи зараз щось змінилось у стосунках між чином і матір’ю ?
Дополнение от автора
Він зараз живе з мамою
психолог онлайн
Його влаштовує таке життя? Чи хоче він щось змінити? Як яви думаете, чому чоловік скрізь Вас заблокував? Які стосунки були між Вами в шлюбі? В чому Ви розуміли один одного, де були конфлікти?
Дополнение от автора
Ми не говоримо. Він заблокував Мене скрізь. Не знаю що його влаштовує
психолог онлайн
А, он воно що. Ви неясно виразилися. Сказали, що є бажання помиритися, і я подумала, що вам пропонують миритися. А Вам, виявляється, ніхто нічого не пропонує, навпаки. Ви себе тішите тим, що нібито примирення можливе, і це залежить від вас. Але ні. Від вас нічого вже не залежить. Це такий тип чоловіків, мамусіних синочків. Я вам дуже співчуваю. У наступних своїх стосунках вибирайте самостійного чоловіка. А ваші страждання минуть. Думаю, вам не вистачило якоїсь емоції чи ставлення до бувшого чоловіка, щоб справитись зі втратою. Але цю роботу треба зробити. Звертайтесь.
Дополнение от автора
Я не до кінця можу зрозуміти де поділося те кохання що було. На даний момент якщо я хочу йому написати я пишу в СМС . Він розблоковує Фейсбук і може трохи написати. Йде мінімальний діалог але він є. І мені не зрозуміло одне чому він сьогодні говорить а завтра може і послати.
психолог онлайн
Якщо Ви шукаєте відповіді, де поділося кохання, це значить, що Ви шукаєте саме кохання. Ви можете це робити й далі, однак цим Ви себе додатково травмуєте.
Ви справді хочете, щоб Вам допомогли, чи Ви будете продовжувати шукати те, чтого немає?
Думайте й пишіть сюди. Бо якщо Ви шукаєте неіснуюче кохання, то я не з Вами.
Дополнение от автора
Я не хочу шукати нового. Я хочу повернути те що було. Порадьте як можна повернути, що робити і як з ним правильно говорити
психолог онлайн
Так, Ви шукаєте те, що було. Це тому, що рана ще дуже свіжа. На жаль, ще нікому не вдалося воскресити те, що померло. А шлюб ваш помер. Разом з тим, ви жива, і краще би було вам подумати про живе. Раджу вам потурбуватися про себе, виявляючи любов і повагу. А померлий шлюб має бути похоронений з почестями.
Такою я бачу програму допомоги Вам як психолог. Якщо Ви приймете таку програму, дайте знати. Тоді будемо рухатися далі. Якщо ні, я нічим більше не зможу Вам допомогти.
Дополнение от автора
Рухаємось далі. Формат такий самий - повідомлення?
психолог онлайн
Так. Отож, похоронимо шлюб. Скажіть, що ви зараз з цього переживаєте з приводу втраченого шлюбу: 1.шок. 2. гнів. 3. заперечення ("цього не може бути"). 4. журба, туга. 5. світла туга.?
Дополнение от автора
2i 3 пункти
психолог онлайн
Другий пункт пройшли? Гнівались на бувшого? Злились? був він вам ненависним?
Дополнение от автора
Інколи ще 4
Дополнение от автора
Був, пройшла
психолог онлайн
Нам треба подумати про те, як повернутись до пункту 2 - гнів. Вам треба гарненько розсердитись на бувшого. Знаєте, так серйозно розсердитись, по-справжньому
Дополнение от автора
Нерви мене беруть кожен раз коли в нього проявляються нові фото в Фейсбуці з його співробітниками жіночого роду
психолог онлайн
Та Ви повинні радіти, що вже відмучились, а ці дурненькі жіночки лише стоять перед обривом, в який вони скоро зваляться, якщо не одумаються, і, не доведи г_споди, заведуть з ним роман!
Дополнение от автора
Я радію бо знаю який він є. І знаю що з нього навіть нічого взяти бо нічого не має. Я утримувала сім'ю нашу повністю у фінансовому плані. Але деколи шкода що зі мною він так не вів себе як з ними. В основному ці фото на природі, на відпочинку тому мене і бісить бо в нас того не було. Ми не ходили майже нікуди бо він не ходив в місця де ніколи не був, казав що то треба знати як себе вести, і люди пафосні а йому буде соромно. Мені просто обідно що зі мною не робив того що з ними, от і все
психолог онлайн
Я щось не зовсім розумію - Вам важливо, щоб людина була хороша, чи щоб кудись водив? Якщо він чинив негідно по відношенню до Вас, о невже б Вам полегшало,якби він Вас кудись повів?
Дополнение от автора
Людина повинна вміти і відпочити а не тільки працювати, в моєму випадку я не відпочивала ніде крім дивана і телевізора. Я вела до того що як сімейній людині відпочинок на дивані може набриднути рано чи пізно
Дополнение от автора
Тепер я вас теж не розумію. Те що жінка тягне на собі сім'ю це вас не насторожило лише те що ми не ходили ніде
психолог онлайн
Ну, почнемо з того, що те, що Ви сама утримували сім"ю і не проводили разом часу, має насторожити в першу чергу Вас, а не мене )) Мене насторожує те, на що Ви зараз скаржитеся - ваш душевний біль і ваші думки про смерть. Але дуже добре, що Ви зараз розізлилися на мене. Ви на правильному шляху. Тільки замість мене попробуйте перенести злість на вашого бувшого чоловіка.
Дополнение от автора
Ми проводили кожні вихідні разом, але вдома. Розумієте. Не десь - а вдома
Дополнение от автора
Як я можу зараз злитись на нього коли ми не говоримо. Те що він колись ображав це я вже пережила. Було всякого - і швидку викликали, тиск, серце, посуд битий.. Я вже це пройшла.
психолог онлайн
ну, добре, вдома так вдома. У Вас був добрий шлюб. Але йому настав кінець. Ми не будемо вже говорити про ваш шлюб, бо його вже немає. Ми будемо говорити про те, як Вам жити тепер, коли цей шлюб закінчився.
Саме час розізлитися на себе, на свою безпомічність, залежність, на свій стан підвішеності. Як Вам така ідея?
Дополнение от автора
Я вже більше року від всіх оточуючих чую що сама винна, я себе гризу вже рік. Хоча в тому винні обоє. Тому я до вас звернулася бо такими думками можу дійти до самогубства
психолог онлайн
Так, Ви можете спробувати вибрати самогубство, але це вас не врятує від болю. Існує ілюзія, що стане краще, коли вбити себе. Це похибка. Краще не стане, бо нІкому буде отримати той досвід, який наступить після смерті. Тож давайте спробуємо щось поміняти за життя, бо після настання смерті ми цього вже зробити не зможемо.
Тож, ви себе вже добряче погризли за цей рік. Чудово. Хоча насправді мали гризти бувшого партнера. Але Ви його любите і жалієте гризти. Ви сподіваєтесь, що він повернеться. Є погана новина - він не повернеться.
Тож чи готові Ви трохи погризти його через те, що він вам заподіяв страждання? Напряму Ви гризти не зможете, але цього і не треба. Погризіть його непрямим способом. Згідні? Якщо так, то напишіть про це, а потім я Вам відповім, як будемо його гризти
Дополнение от автора
Уважно вас слухаю
психолог онлайн
Завдання - написати список із 20-ти пунктів, чому ваш бувший партнер вам не підходить / що Вас у ньому не влаштовує. (Писати не сюди, сюди напишете лише своє відчуття, коли закінчите вправу)
Дополнение от автора
Після написання списку ні захвату ні особливого захоплення не відчула. Якась пасивність чи як пояснити правильно... Якось так
психолог онлайн
Дякую, що написали. А тепер складіть список рис партнера, якого би Вам хотілося мати.
Дополнение от автора
Склала, якщо знову говорити про відчуття після написання - мрійливий настрій і надія що такі чоловіки є і мені пощастить
психолог онлайн
Чудово! Рада за Вас.
Тепер коротко про те, що робити далі.
Якщо щось померло, то треба дати йому спокій, чи не так? Тому Ви не "розриваєте" "могилу", не "відкопуєте" звідти померлі стосунки і не пробуєте їх реанімувати. Це значить, що Ви утримуєтесь від контактів зі своїм бувшим чоловіком, не турбуєте його дзвінками, повідомленнями, СМС, переказами через третіх осіб і т.п. Натомість терба звершити грамотно ритуал "погребіння". Думаю, для початку спробуйте написати бувшому лист-прощання, в якому Ви опишете все, що хочеться сказати, і словами, якими хочеться це сказати. Але головна умова - Ви не відправляєте цей лист бувшому, а залишаєте в себе. Потім про нього поговоримо.
Далі. Ви крок за кроком проживаєте свою втрату по тих п"яти кроках, про які я писала. Слідкуйте, щоб всі п"ять задач Ви пройшли у повній мірі. Це може зайняти від 1,5 до 5-ти років. Іноді достатньо 1 року. В цей час знайдіть те, що Вас буде підтримувати (це може бути що завгодно). Опирайтесь на цю підтримку.
Далі побачимо.
Пишіть.
Дополнение от автора
Дякую за поради. Справа в тому що я писала таке вже кілька разів і не допомогло. Тому звернулася до вас бо сама не змогла впоратися
психолог онлайн
Мало писати, треба ще відреаговувати з допомогою психолога. Очно. Тут лише загальні рекомендації, які не годяться для того, щоб ви змогли впоратися з ними самостійно. Пишучи сюди, Ви маєте розуміти, що психолог лише натякає на якусь канву і нічого не бачить з того, як Ви рухаєтесь по процесу. Психолог ніяк тут не працює. (якщо пощастить, то іноді клієнт справляєтьсяч сам. Але це вкрай рідко). Це не робота. Тому далі - шукайте живого психолога і працюйте. Чи хоча би по скайпу. Бо так і будете жити, застрягши у цій ситуації.