Как наладить отношения с девочками
В цьому році моя дочка закінчила школу і вступила до ВНЗ, на той факультет, про який давно мріяла. Загалом, навчанням задоволена. Проте є проблеми в гуртожитку. Дочка завжди прагнула спілкуватися з однолітками, але її погляди часто відрізняються від інших. Її цікавить філологія, лінгвістика, мистецтво. Багато читає на ці теми. Багато хто не розуміє її. Так сталося, що її поселили з двома дівчатками. Я не кажу, що вони погані, чи неправильні. Я розумію, що в кожного свій характер, свої погляди. Але так відкрито насміхатися...або взагалі ігнорувати її, чи вказувати на те, що вона \"заучка\". При чому , коли їм щось потрібно, то моя дочка завжди допоможе. Вона не хоче , щоб був конфлікт, намагається уникати . Але.. для цього вона іде з кімнати. Коли намагається займатися, дівчата навмисне включають музику, запрошують друзів... Можливо, в цьому наша з чоловіком вина, що ми вчили виходити з ситуацій без конфліктів.. Але це вже переходить всі межі. Я розумію, що вона повинна сама знайти вихід, що якщо я буду втручатися, буде гірше. Але що робити? Як правильно вчинити? Що порадити?
Вопрос от: ; Возраст: 38

психолог онлайн
Добрий день! Розумію Ваші хвилювання. Дочка просила у Вас поради, допомоги? Якщо так, що б Ви їй порадили? Чи завжди потрібно уникати відстоювати себе? Які можливі альтернативи виходу з цієї ситуації Ви бачите? Можно переїхати в іншу кімнату (де гарантія, що не повториться те ж саме?), можно зняти квартиру, можно домовитися з дівчатами про час для занять тощо. Напишіть всі можливі варіанти, виберіть найкращий, розробіть план дій та впроваджуйте його у життя. Чи достатньо у дочки навичок соціального спілкування?
Дополнение от автора
Доброго вечора. Так, дочка просила допомогти. Спочатку я радила просто поговорити з дівчатами, щоб вона проаналізувала свої вчинки, можливо щось вона не так зробила. Та цього, як виявилося, не достатньо. Моя дочка вчиться на факультеті іноземної мови, цікавиться мистецтвом, часто відвідує виставки. Чомусь це заважає дівчаткам... кажуть, що "випендрюється". Дочка любить спілкуватися, але коло її спілкування - це , зазвичай, такі як і вона. Часто бере участь в організації різних квестів..і.т.д..Ми ніколи їй не вказували , які мають бути друзі. А можливо , варто і піти на конфлікт..
психолог онлайн
Чи є у дочки там подруги, чи дівчата близькі по духу, уподобанням? Може краще переїхати до них в кімнату! ?Чи знімати разом з кимось квартиру?
Дополнение от автора
вона лише на І курсі. Є знайомі, з якими їй комфортно, є про що поговорити, спільні інтереси, але в основному це місцеві. Є дівчатка в гуртожитку, з якими вона на даний час виконує завдання, каже, що у них в кімнаті є місце, але вона боїться запитати, боїться нав"язуватися. Каже" якщо їм комфортно вдвох (вони 3 курс), чи не буде це вторгненням з моєї сторони, і те, що я піду з кімнати, чи не оцінять як мою слабкість"... Я не знаю, що їй порадити...Вона мені розповідає, ділиться, каже "Мамо, все буде добре", а я в середині розриваюся..бо толком ніякої поради дати не можу.
психолог онлайн
При розмові з дочкою Ви можете висловлювати свою точку зору, якщо дочка запитує. Але вирішувати дайте їй право. Можливо все так жахливо, як Ви себе уявляєте, дочка Вас запевнює:»Все буде добре». До речі , сьогодні лише 19 вересня. Дайте можливіст дівчині адаптуватися до нових умов. Чому запитати про переїзд до дівчат буде вторгненням? А може вони зрадіють? Слабкість через те, що переїхала туди, де краще буде себе почувати? Якщо переїхати можливості немає, тоді треба домовлятись і пристосовуватись, відстоювати себе.
Дополнение от автора
Майже так само я їй відповіла на ці запитання. І сказала, що саме вона має вирішувати, як правильно вчинити. Сказала , що це період "притирання, пристосування", в кожного він різний. А я як завжди, прийму і підтримаю...Вона дівчинка розумна, знайде вихід. Я вірю в неї. Вона все життя була борцем, з немовляти. Я Вам дякую, за поради. Я, навіть, трішки заспокоїлася. Просто потрібно було з кимось поділитися і почути іншу точку зору.
Дякую. З повагою, мама, яка все близько бере до серця) І, можливо, допомога більш потрібна їй, аніж доньці) Гарних і щасливих днів Вам)
психолог онлайн
Можна порадити доньці звернутися до психолога в тому місці, де вона навчається, тоді і вона отримає кваліфіковану допомогу, і Ви трохи заспокоїтесь.
Можливо дійсно, їй варто змінити кімнату, щоб жити з тими, з ким є спільні інтереси. Але те, що Ви описали, - не тільки про конкретний випадок. А й про те, що дівчина не може відстоювати свою думку, боїться навіть спитати в тих, які їй здаються приємними та «нормальними».
Звичайно, ніхто не любить дуже «правильних» дітей, це не секрет. Часто вони самі це й викликають, бо вважають себе кращими, ніж ті, хто навчається гірше, або цікавиться «не тим, що розвиває» (можливо це вони й мали на увазі «випендрюється»?).
Є багато прикладів, коли людина і навчається гарно, і друзів має багато, і спілкується відкрито, тобто, «заучка» - це більше про стиль життя, ніж про навчання.
Людина, якій цікаве навчання, може бути цікавою особистістю, і тоді не має значення, хто сусіди по кімнаті.
В будь якому разі, Вам важливо підтримувати і спілкуватися з нею, але не нагнітаючи тривогу, а запевняючи, що вона зможе впоратися, бо вже змогла впоратися багато з чим (Ви, напевно, зможете навести приклади).
А для того, щоб зуміти доньку запевнити, важливо Вам в першу чергу, самій в це повірити. Повірити в те, що ваша розумна дівчинка, яка змогла вступити до ВНЗ, змогла поїхати жити до іншого міста, зможе і це, і багато чого іншого подолати)))
Дополнение от автора
Дякую. Дійсно, Ви праві, це не про конкретний випадок. Я їй радила проаналізувати те, як вона себе показує. Адже , в більшості, проблема в нас самих. Можливо, вона сама не розуміє того. Та я сподіваюся, що це своєрідна "школа життя", відкриє ії оченята, і покаже, що не все в житті може бути "правильним, чітким", як було біля мами і тата. Хоча вдома вона спілкувалася з різними дітьми, і такої проблеми не було. Навіть зараз познайомилася з однолітками (і місцевими, і такими, як вона - приїзжими), які "різні", не всі "правильні відмінники", але з ними цікаво їй. Можливо, розгубилася, бо вперше сама, вперше потрібно приймати самостійні рішення. Із невеликого містечка в велике місто - це теж своєрідний стрес. Може все по краплинці і спровокувало таку ситуацію. А мама просто дуже хвилюється, але тримає себе в "ролі спостерігача"))) і просто мами.Я дуже вдячна за Ваш коментар і слушні поради)
Дополнение от автора
Та чому я хвилююся? Напевне тому, що свого часу , я теж була "кинута" одна в величезний океан . Бльохкалася, плакала, хотіла з кимось поділитися, порадитися, а не було... А мамі своїй я не хотіла казати, бо їй і без мене вистачало проблем. А мені так іноді потрібна була допомога...а просити боялася. Напевно, тому зараз я боюся пропустити... і хвилююся.
психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго ранку! Розумію Вас! Але своєю тривожністю Ви будете лише підсилювати невпевненість дочки. Дочка в Вас хоче бачити люблячу, надійну мати, яка завжди підтримає, порадить тощо, цього достатньо. Якщо у Вас є можливість і бажання, попрацюйте Ви з психологом над собою. Дочка, якщо сама захоче, звернеться теж за підтримкою психолога. "Дякую всім, хто мені колись не допоміг,"- колись почула від близької мені людини. Негативний досвід - це дуже важливий досвід у нашому житті, які робить нас сильнішими і мудрішими!
психолог онлайн
Так часто буває, що ми «переносимо» наші страхи на наших дітей і намагаємось захистити їх від того, що самі пережили.
І це добре, що Ви усвідомлюєте це, адже це дає Вам можливість свідомо «зупиняти» себе в своїх хвилюваннях, відмежовуючи свою історію, від шляху своєї доньки («так, стоп, це же про мене, а не про доньку»).
А ще, ваш негативний досвід має дуже значущі наслідки, адже у вашої доньки внаслідок цього Є така Мама, як Ви, з якою вона МОЖЕ ділитися, яка її розуміє і підтримує.