Зауваження моїй 2,6-річній дитині мого батька
Доброї ночі! Не можу знайти вихід з тупикової для мене ситуації. Мій батько, та й інші родичі теж, постійно роблять зауваження моїй 2,6 річній дочці, втручаючись, наприклад, в її гру, коли вона грає сама і абсолютно зосереджена на грі. Зауваження на зразок: роби ось так, як я, ти не так граєшся; так не можна, туди не можна, це не можна; ану негайно поділися, бо я хочу; я хочу, щоб ти гралася за моїми правилами; йди сюди, завершуй гру негайно , що це ти таке малюєш, малювати треба котика, собачку і т.д.. Маніпулює нею- не поділишся зі мною, я плакатиму; не зробиш так, як хочу, я поїду додому чи піду геть і под. Говорить нісенітниці і намагається її переконати в цьому. Я в той час зазвичай знаходжуся десь поруч, щось роблю на кухні чи по дому. І мене зазвичай бісить таке втручання мого тата, коли дитина 100% зосереджена на своєму і не потребує нічого з боку інших дорослих. Пробувала пояснити тату, але марно. Він звинувачує мене, що я не дозволяю йому робити, як він хоче, що він не потрібен і под. Дитина реагує по-різному -то відстоює себе, то слухає, що говорить дід, то перериває гру і біжить до мене. Я зазвичай дратуюся, адже в цей час роблю те, що запланувала, а тут доводиться відкладати. Потім злюся, бо не можу нічого змінити, не можу відстояти свої і доччині особисті кордони, згадую своє дитинство і батькове успішне ламання мене подібним ставленням. Боюся, що якщо не втручатися, це може зламати й дочку, адже дід їй близька людина а і вона до нього прислухається. Від інших родичів теж часто чую фрази, що треба так, а не інакше, якісь заборони і повчання. Для мене це втручання інших і моя неспроможність відстояти належним чином свої і дитячі кордони. Мене вистачає на певні рази, але тиск надто сильний. Розумію, що живу в соціумі і можливі будь-які ситуації, а також те, що через мене дитина вчиться взаємодіяти з іншими людьми. Розумію, що поведінка і ставлення інших людей від мене не залежить, це їх вибір, і я не можу це змінити. Але разом з тим хочу навчитися конструктивно взаємодіяти, щоб не розпалювати конфлікт і водночас залишатися при своєму. Не уявляю, як це можливо. Дякую, якщо хтось проаналізує і я побачу якийсь інший бік ситуації.
Вопрос от: ; Возраст: 37
консультация психолога
Доброго дня!
Ви повністю правило у тому, что дитині не потрібно так багато втручань від дорослих, та ще й з негативним змістом. Але відстоювати кордони можете тільки Ви. Дитина в такому віці не спроможна зрозуміти, що для неї є травмуючим.
А от що з Вами? Ви пишите:
цитата:
згадую своє дитинство і батькове успішне ламання мене подібним ставленням
цитата:
Він звинувачує мене, що я не дозволяю йому робити, як він хоче, що він не потрібен
Ваші відносини вглядають так, наче саме між Вами і Ващим татом не все добре. А дитина - то повод "настояти на своєму " ? А Ви можете відмовитися від такої його допомоги з дитиною? І "відстоювати кордони" психологічні простіше, коли побудовані кордони економічні . Ви живете разом? Чи можна це змінити?

психолог онлайн
Сочувствую Вам, это очень сложно снова проживать чувства что в детстве и нарушения границ и Ваших и ребенка. Вы живёте вместе?
психолог онлайн
Добрий день. Як гадаєте, що відбудеться, якщо Ви будете наполеглевіші у відстоюванні? Річ у тім, що стиль спілкування з дитиною у Вашого батька є достатньо маніпулятивним і непрямим
психолог онлайн
Доброго времени суток!
В Вашей ситуации поднято сразу целый ряд вопросов, которые в формате сайта не решить.
Например, Вы ограничите вмешательство дела в дела дочери. А сможет ли она, когда подрастёт защитить себя от подобных людей? Может имеет смысл не дедушку изолировать, а учить ребёнка быть любящей внучкой и не предавать себя одновременно?
А вот это
цитата:
перериває гру і біжить до мене. Я зазвичай дратуюся, адже в цей час роблю те, що запланувала, а тут доводиться відкладати.
Это уже про Вас - сможет ли всегда ребёнок обратиться к Вам? Или только когда Вам удобно..
И таких моментов в Вашей истории много.
Вам сложно и Вам явно нужна помощь специалиста. Очень рекомендую поработать с психологом.
Мудрости Вам и позаботьтесь о себе!
психолог онлайн
Похоже, что ваш отец считает, что детские потребности, чужие границы и мнение, отличное от его, не стоит принимать в расчет, и вы росли в достаточно жестких рамках.
Вы абсолютно правы, что защищаете ребенка, уважаете ее пространство и потребности.
Но быть хорошей для дочери и для папы одновременно вряд ли получится. И если ваш отец взрослый человек и может сам справляться со своим недовольством и переживаниями, то ваша дочь не справиться без вашей поддержки. Тем более, что грядет кризис 3х лет, а в этом возрасте ребенку важно давать определенную свободу, а не прессовать жесткими рамками.
Говорите настойчивее о том, как вы хотите, чтобы обходились с вашей дочерью, не ведитесь наманипуляции отца в духе "я не нужен", "уеду" и тп.
Говорит так, вы можете спокойно ответить "хорошо, папа, это твое решение, его уважаю, можешь ехать. Но это моя дочь и я воспитываю ее по другому, так, как считаю правильным и прошу тебя уважать мое мнение".
Вы живете вместе? Или отец приезжает в гости?
Дополнение от автора
Дякую всім за відповіді, аналіз ситуації і підтримку. Ми живемо окремо, тато приїжджає до нас і ми їздимо до батьків. Якщо я наполегливіше у відстоюванні, батько ображається і кричить. Сенс вчити доньку спілкуватися з різними людьми, є. Так і намагаюся робити. Тільки, на мою, думку, дідусь надто переграє і часто створює типові штучні ситуації. І це не є природнім.Хоча, звісно,у житті буває й так. Дитина може завжди звернутися до мене, і не тільки коли мені зручно. Правда, буває звертається, а я кажу їй, щоб зачекала, коли завершу щось, а тоді вже зробимо, що вона хоче. Мені справді важко. Про те, що виховую доньку та, якивважаю за потрібне, казала батьку, тільки це нічого не змінило.
психолог онлайн
А що саме страшного в татових образах? Чому це на Вас діє?
психолог онлайн
Отца вы не измените, увы.
Главное, чтобы ваша дочь видела, что вы не поддерживаете такое отношениевежливо, но твердо отстаиваете свои границы и границы ребенка, что вы заступаетесь за нее. А дальше, когда ваша дочка станет старше, чтобы у нее был выбор - хочет она общаться или нет, и как. Возможно, ваш отец сможет договориться с ней и они найдут общий язык и пойдут на уступки друг другу, возможно нет.
Дополнение от автора
Дякую, поки так і робитиму - ввічливо і твердо відстоюватиму свої і доччині кордони.
Що страшного в татових словах - вважаю, що всі слова,які чує людина, впливають, достатньо раз їх почути, а надто в дитячому віці, коли людина росте і вбирає в себе все, що чує і бачить.
психолог онлайн
Я мав на увазі, що страшного у тому, що він образиться?
Дополнение от автора
Не зрозуміла Вас з першого разу. Що страшного - нічого, бо це його відчуття. Було б приємніше, якби не ображався.
психолог онлайн
Так, я невдало сформував питання. То можете дозволити йому ображатися собі? Добре, то виходить що наразі ніщо не стоїть на заваді захисту своєї доньки і свого стилю виховання.
Дополнение от автора
Так, спробую дозволити ображатися! Відповідіиусіх додали мені якоїсь внутрішньої сили щодо відстоювання кордонів і сьогодні це було значно простіше для мого сприйняття. Дуже дякую усім!!!