Развод
Здравствуйте. С мужем развелась 5 месяцев назад (есть ребенок 3 года), я вроде как справляюсь работаю, стараюсь все успевать. Но мне очень тяжело бывает, потому что муж уже 4 месяца как живет с другой, ребенком вообще не интересуется. Мне очень больно от этого всего.
Часто бывает плохое настроение хотя стараюсь себя контролировать.
Вопрос от: ; Возраст: 24

психолог онлайн
Здравствуйте!
Сочувствую вам.
Какую помощь хотели бы получить на сайте?
психолог онлайн
Доброго дня, maritime1.
Співчуваю Вам через розлучення, це завжди травматично. Те, що Вам зараз психологічно боляче - це цілком нормально, головне - не намагатися "задушити" цей сум, гнів, а випустити його назовні. Чим більше Ви його контролюєте, тим Вам важче, адже Ви не звільнюте свою внутрішню вазу від негативу для наповнення її позитивом.
При втраті (а розлучення сюди також входить, бо це втрата стосунків), людина проходить наступні стадії: заперечення, гнів, торги, депресія (сум), прийняття. Щоб прийти до "прийняття", Вам варто цілком перепрожити попередні стадії. Припускаю, що Ви зараз знаходитеся на стадії депресії.
Ви велика молодчинка, що не опустили рук, працюєте і доглядаєте за дитиною, проте дозвольте собі не бути "завжди сильною", попросіть про підтримку і допомогу. Щастя матері - це щастя дитини (спочатку вдягніть кисневу маску на себе, а потім на іншого). Хоча Ви намагаєтеся це приховати, але дитина на невербальному рівні відчуває Вашу депресію, тому потурбуйтеся про себе.
Що я можу порекомендувати:
1) напишіть лист своєму чоловіку, у якому розкажіть все у деталях: за що Ви на нього ображені, про Ваші почуття (гнів, сум і т. д.). Перечитайте цей лист, не бійтеся плакати. після цього спаліть або порвіть лист. Після написання Ви можете відчути слабкість - це дуже добре, Ви емоційно очистилися, ляжте відпочиньте;
2) попросіть про емоційну підтримку у своїх рідних (батьки, брати-сестри, подруги), більше розповідайте іншим про свою втрату - чим частіше Ви будете про це говорити, тим швидше і безболісніше Ви її переживете;
3) за можливості, зверніться до психолога на індивідуальну консультацію (можна через онлайн), який би Вас підтримав та допоміг Вам пройти "всю петлю втрати стосунків";
4) "випустіть свій гнів на колишнього" - побийте інтенсивно подушку (але не пораньте себе), поки не відчуєте втоми. Після цього відпочиньте.
5) "балуйте себе" - кожного дня замайтеся хоча б 30 хвилин улюбленою справою, приймате теплу ванну із пінкою;
6) поговоріть з чоловіком про те, що Ви хотіли б, щоб він іноді провідував дитину, адже він її батько, а для психологічного розвитку дитини потрібна участь двох батьків. Так, ви розлучилися, однак це ніяк не стосується дитини. Заключіть із ним договір, що раз на тиждень, о такій-то годині, такого-то дня і скільки-то годин він буде проводити час з вашою дитиною.
Я вірю у Вас і впевнена, що Ви варті кращого! Цінуйте себе, потрурбуйтеся про свій психологічний стан, щоб Ви могли зробити свою дитину щасливою та знайти людину, з якою побудуєте гармонійніші стосунки. Удачі!