как избавиться от страха?
мне постоянно страшно или волнительно за будущее свое и окружения. понимаю, что мир меняется не в лучшую сторону, и не хочется потеряться среди проблем при этом. по жизни одинокий, сложно иду на контакт.
Вопрос от: ; Возраст: 23

психолог онлайн
Добрый день!
Что сейчас происходит в Вашей жизни? Есть ли реальный страх, за что Вам приходится беспокоиться? Какие отношения с родителями?
психолог онлайн
Доброго вечора, nik8df.
Розкажіть,будь ласка, детальніше, коли Ви помітили виникнення у Вас цього "страху перед невідомістю"? Чи сталися з Вами, за цей час, якісь кардинальні зміни чи стресові події?
Ви написали, що "по життю є самітником". Чому? Ви чогось боїтеся?
Які у Вас стосунки із батьками, друзями? Чи Ви переживали булінг зі свого боку? Чим зараз займаєтеся у житті? У Вас є якісь хоббі?
психолог онлайн
Доброго времени суток!
За что конкретно переживаете и чего конкретно в своей жизни боитесь?
Дополнение от автора
в жизни не происходит ничего особенного - работа, дом. за ближайшее будущее мне нечего переживать. доход у меня есть, крыша надо головой. но кажется это все закончится. по роду деятельности мне положено много изучать новостей в мировой экономике, и мне страшно, потому что она разрушается
мені здається, що в мене якраз страх перед відомістю, бо розумію до чого все йде. нічого незвичного в житті не відбулось, переїхав працювати на квартиру, що для мене позитив. самотній, бо так склалося, не комунікабельний з дитинства. дівчини не маю. з батьками идейні непорозуміння, не відчуваю в них потребу
психолог онлайн
цитата:
и мне страшно, потому что она разрушается
Тобто у Вас почався цей "страх невідомості" якраз під час пандемії, адже це суттєво вдарило по світовій економіці? У Вас зараз існують якісь фінансові трунощі (пов'язані з роботою + переїздом на квартиру)? Насправді такі масові явища завжди викликають актуалізацію екзистенційного страху смерті і пандемія не виняток. Які саме "ідейні непорозуміння" у Вас з батьками? Вам заважає Ваша некомунікабельність і в чому вона проявляється (страх почати взаємодію, страх бути відторгутим, дратують люди тощо)? Ви б хотіли будувати стосунки? Чи є у Вас люди, які б могли Вас зараз емоційно підтримати?
Дополнение от автора
Так, страх почався разом з карантином. Чому Ви вважаєте, що це страх невідомості? Фінансових труднощів нема, я добре заробляю. Ми різної віри, політичних поглядів та чисто по людськи не сумісні. Страх спілкування, комплекси. Хотів би стосунки. Є друзі, проте ми епізодично спілкуємося
психолог онлайн
цитата:
Чому Ви вважаєте, що це страх невідомості?
Тому, що зараз звична стабільність у світі похитнулася і ніхто цього не очікував. Це фактор, який неможливо було передбачити, тому зараз люди більш гостро відчувають, що вони не здатні контролювати всі можливі умови - страх невизначеності, відсутності контролю, що походить від екзистенційного страху смерті. Ви побачили наслідки цього "коливання" через призму світової економіки (адже Ваша професійна діяльність з цим пов'язана). Постійний перегляд новин + професійний моніторинг економічного падіння + обговорення ситуації з колегами - все це "підкидує топливо" у Ваше вогище тривоги.
цитата:
Страх спілкування, комплекси.
В чому полягають ці комплекси? Що Вас найбільше лякає у спілкуванні? Чи був у Вашому житті негативний досвід спілкування? Чи хотіли б Ви пропрацювати себе у цій сфері?
цитата:
Є друзі, проте ми епізодично спілкуємося
Чому? Ви б хотіли спілкуватися із ними частіше?
Дополнение от автора
Мене пригнічують невдачі. Декілька разів я намагався пересилити себе та познайомитися з людьми, проте в мене не вийшло.
Іноді відчувається самотність, ні з ким поспілкуватися. А друзі в іншому місті. Переважно зайняті
психолог онлайн
цитата:
переїхав працювати на квартиру, що для мене позитив. самотній, бо так склалося, не комунікабельний з дитинства. дівчини не маю. з батьками идейні непорозуміння, не відчуваю в них потребу
Когда Вы говорите о каких-то глобальных изменениях и что Вас беспокоит Ваше будущее, то скорее Вы говорите о своей жизни, что у Вас есть страх того, что Вы столкнулись со своим одиночеством. Для того, чтобы с этим разобраться, лучше обращаться индивидуально
психолог онлайн
цитата:
Мене пригнічують невдачі. Декілька разів я намагався пересилити себе та познайомитися з людьми, проте в мене не вийшло. Іноді відчувається самотність, ні з ким поспілкуватися.
Мені здається, що Ви є занадто вимогливим до себе, тому так болісно переживаєте невдачі. Крім цього, Ваша самооцінка безпосередньо пов'язана із установкою "Будь ідеальним та сильним" тому, що, таким чином, Ви несвідомо думаєте, що заслуговуєте на любов і прийняття. Вам однозначно необхідно розвивати самоцінність.
Я б Вам рекомендувала звернутися на індивідуальне консультування до психолога, де Ви детальніше проаналізуєте Ваші страхи і комплекси щодо соціальної сфери (їхнє погодження, особливості), підвищете самоцінність і зменшите непомірні вимоги до себе, отримаєте психологічну підтримку + прокачаєте свої навички соціальної взаємодії.