Як перестати дуже чутливо сприймати будь-яку критику, порушення моїх границь?
Дуже болісно сприймаю зауваження, критику, рекомендації, поради, коли хтось говорить як мені бути і що мені робити. Через це майже ні з ким не можу нормально спілкуватись, постійне напруження. Хочеться розслабитись і відноситись спокійно/бути байдужою щодо того, як хто мене сприймає, хто що говорить і думає. Але по-суті у відчаї від того, що моє ставлення до цього таке чутливе... мені дуже тривожно і некомфортно від відчуття, що деякі люди, з близького оточення проявляють негатив, висловлюють свої поради, про які я не прошу. Не хочеться таке переживати, а з іншої сторони - якщо уникати спілкування, страшно втратити близьких людей, залишитись зовсім самій. Хвилююсь, що навіть якщо заведу нові знайомства - може бути точно те саме. Як мені навчитись тримати удар, як насолоджуватись спілкуванням, не зважаючи на такі негативні моменти?
Сама в спілкуванні стараюсь вислухати, бути поруч, коли в людини якась проблема, з повагою і розумінням віднестись до переживань, підбадьорити, прислухатись до прохань - буває, що навіть прямо питаю людини, чого б їй хотілось в тій чи іншій ситуації, щоб не вторгатись куди не потрібно. Коли хочеться щось порадити, перепитаю, чи потрібні поради. Навіть в суперечках стараюсь говорити від себе, без нападок, а висловлювати щодо ситуації свої почуття і думки. І хотілося б такого ж ставлення до себе.
Вопрос от: ; Возраст: 28
консультация психолога
Добрый день Анна. Подобные явления требуют проработки с психологом.
Невозможно всем нравиться и невозможно всегда быть хорошей и полезной.
Так и до социофобии недалеко или схватить паническую атаку можно.
Без работы с психологом не справиться!

психолог онлайн
Доброго дня, Анно! Схоже, що Ви дієте за правилом "Стався до людей так, як ти хочешь, щоб ставилися до тебе". Це так? А як Ви ставитеся до себе?
психолог онлайн
Анна, доброго дня!
Ви написали, що "Дуже болісно сприймаю зауваження, критику, рекомендації, поради, коли хтось говорить як мені бути і що мені робити."
Як саме сприймаєте критику? Що відчуваєте? Що думаєте про себе в такі моменти?
Часто буває так, що за цим може стояти залежна самооцінка від думки інших і тому важко відстоювати свої права.
Як мені навчитись тримати удар, як насолоджуватись спілкуванням, не зважаючи на такі негативні моменти?
Індивідуальна робота з психотерапевтом може допомогти Вам краще зрозуміти себе і навчитись турбуватись про свої межі в асертивний спосіб.
З повагою Вікторія Левицька
психолог онлайн
Здравствуйте.
Что с вами происходит, когда вас критикуют, делают замечания? Какие чувства, мысли у вас появляются в этот момент? Как вы сами реагируете на критику, замечания других людей?
психолог онлайн
Доброго дня, Анна.
цитата:
мені дуже тривожно і некомфортно від відчуття, що деякі люди, з близького оточення проявляють негатив, висловлюють свої поради, про які я не прошу.
А хто саме, з Вашого найближчого оточення проявляє до Вас негатив і дає непрохані поради? Можливо Ви "включаєтеся" на якусь конкретну тему чи конкретних людей?
цитата:
Не хочеться таке переживати, а з іншої сторони - якщо уникати спілкування, страшно втратити близьких людей, залишитись зовсім самій. Хвилююсь, що навіть якщо заведу нові знайомства - може бути точно те саме. Як мені навчитись тримати удар, як насолоджуватись спілкуванням, не зважаючи на такі негативні моменти?
По перше, Вам необхідно навчитися відстоювати особистісні межі (конструктивно заявляти людям, що Вам не подобається) + Ви маєте полюбити себе і підвищити свою самоцінність (адже якщо у Вас "прозорі" кордони, то і самоцінність Ваша низька) - це вже запит на індивідуальну роботу із психологом-психотерапевтом.
цитата:
Так, дуже часто ми робимо для інших людей те, що хотіли б отримати від них, однак особливість ось у чому: не всі люди, насправді, мислять за Вашою логікою, їм потрібно казати, що саме Вас не влаштовує, щоб вони могли змінити стратегію спілкування із Вами - це доросла позиція. Водночас, якщо люди не поважають Ваші кордони, після того, як Ви їм про це сказали чи знецінюють Вас, то запитайте себе - чи потрібні Вам ці люди у Вашому найближчому оточенні (Ви маєте право відфільтровувати токсичних людей зі свого життя).
психолог онлайн
Похоже, что к другим вы умеете относиться с уважением к их границам, чувствам. Но почему-то не столь деликатны с самой собой - позволяете другим критиковать вас, давать советы. А разве вы просите это? Разве вам нужна их критика и мнение, как они вас видят?
Важно научиться говорить о том, что вам неприятно, когда вам дают оценки, советы баз запроса. И останавливать людей, когда их начинает распирать от желания что-то "ценное" сказать вам.
И да, часть людей таких вы потеряете. Но часть, адекватная, с уважением к вашим чувствам, останется, потому что они спокойно воспримут ваши слова и просьбу. Но стоит ли переживать, что отсеются те, кто говорит вам только неприятные вещи и не слышит ваши просьбы?
психолог онлайн
Доброго дня, Анна
Такі стани часто спостерігаються у людей, яких в дитинстві виховували строго, під тиском. Якщо було небезпечно відстоювати свою думку перед дорослими, якщо карали за те, що щось зробив не так, як від тебе хотіли. А також якщо вимагали бути "хорошою дівчинкою", можливо ваші батьки також сильно хвилюються про чужу думку і роблять не як хочуть, а думаючи "що люди скажуть".
Це досить поширена проблена і з нею досить успішно працює психотерапія. Вам було б корисно звернутися до психолога, ви з ним би навчилися як відстоювати свою думку так, щоб не було конфлікту, зміцните свою самооцінку, вибудуєте особистісні границі і це дозволить вам бути спокійною, незалежно від думки оточуючих
психолог онлайн
Анна, добрый вечер!
А как Вы выражаете свою агрессию? Вы усеете отстаивать свои границы? Вы переживаете, что, если Вы отстоите свои границы, то люди от Вас отвернуться? Я думаю, что здесь может быть другая сторона, что Ваши отношения от этого как раз окрепнут
психолог онлайн
Добрий вечір! По- перше, попрацюйте над самооцінкой,бажано щ психологом. По- друге, оточуйте себе людьми, які поважають межі інших людей. Те що Вам некомфортно з тими, хто знецінює Вас, швидше говорить про Ваше психологічне здоров»є!