При одній лише думці про операцію з видалення зубів дуже сильно тремтять руки!
Доброго дня. 24 квітня я з’їздила до ортодонта (ортодонти виправляють зубний ряд), розповіла про те, що в мене три пари нижніх зубів розташовані нерівно. Мені ортодонт пояснила, що це відбулося через нижні зуби мудрості, які ще не вилізли, але лежать глибоко під яснами. А одну пару зубів мудрості мені порадили видалити. Я спочатку подумала,що верхні, але я не зовсім правильно зрозуміла лікаря. Мова йшла якраз про нижні, бо вони розташовані горизонтально та рухають сусідні зуби. Я одразу сказала, що боюся їх видаляти, так як вже читала про них і знаю, що доведеться розрізати та зашивати ясна. Ортодонт підтвердила, що їх дійсно доведеться розрізати, але сказала «можно пока с ними пожить, но лучше эти зубы убрать». При цьму знімки мені останній раз робили аж в 2013 році перед тим, як поставити брекети, тобто вони дуже старі. Тому я зрозуміла, що чекати в цій ситуації може бути небезпечно, так як може з’явитися карієс коріння. Тобто я розумію, що зуби видаляти в будь-якому випадку потрібно, при цьому чим швидше, тим краще. Але так як мені все одно страшно, я прийняла рішення їхати в обласне місто, щоб мені їх видалили під седацією (в моєму місті так не видаляють) – це короткий медикаментозний сон, тобто майже як загальний наркоз, але значно безпечніший та не впливає на психічні процеси. Мама спочатку наполягала на місцевій анестезії та казала, що це «безболісно», але в неї, на відміну від мене, всі зуби мудрості росли рівно та видалення було дуже простим, а в мене воно складне. Головним аргументом для мами були гроші – вся ця операція коштує 30 тисяч російських рублів, а в неї їх практично немає. Я запропонувала скасувати професійну чистку зубів, думала, що зможемо зекономити хоча б 3 тисячі, мама мені саркастично відповіла «Это прямо нас спасёт!». Я: «Это был сарказм?». М: «Да». Потім я пішла шукати інші лікарні, в яких могло бути дешевше, але мама мені вслід сказала: «Можем есть перестать!», а потім за кілька хвилин «Пойду почку продам». Наступного ранку вона мені сказала, що доведеться економити на їжі, але коли я запитала, чи можна їсти яйця або їй їх на великдень залишити (операцію планую на 20, 21 або 22 травня, бо 20 травня поїду до психіатра, і теж в обласне місто), вона роздратовано ухилилася від відповіді, сказала що «без мене розбереться». 3 квітня в мене через це все було дів істерики, я відчувала себе винною перед мамою.
Вопрос от: ; Возраст: 19
Дополнение от автора
Дякувати Богу, знайшлися люди, які мені пояснили, що я НЕ винна в тому що в мене така проблема. Наступного дня мама навіть попросила в мене пробачення за те що її слова образили, заділи мене. Я її пробачила й розумію, що для неї це також стрес. В результаті я все ж вмовила, переконала її в тому що під седацією краще все зробити, хоча б з таких причин:
1. навіть при чистці зубів/лікуванні я несвідомо відкидаю голову назад, і поки мені лікар не дасть команду тримати голову прямо, я навіть не помічаю цього і буквально задихаюся від води;
2. я можу несвідомо здригнутись, коли мені стає боляче при вколі анестезії: в мене така особливість, що коли її ставлять в тверду частину ясен, я майже нічого не відчуваю або біль стерпний, але коли її ставлять в м’яку частину (наприклад, під язик при лікуванні сьомих зубів знизу) – несвідомо здригаюся. Це не страх, а саме несвідомий рефлекс, який я не можу контролювати – здригаюся й все. При цьому мені боляче лише при вколі, при введенні біль вже зникає. Наприклад, коли мені ликували карієс в тих самих 7 зубах, я спочатку не знала як це буде, і коли здригнулася вперше, лікар запитала що сталося, я відповіла як є – що стало боляче й я несвідомо здригнулася. На другий раз я її просто попередила, що також буде несвідоме здригання, вона сказала що буде готова до цього, при введенні болю вже не було, та мене в результаті спокійно пролікували.
Але тут мова йде про цілу операцію. Тому її дійсно краще під седацією робити. Але не дивлячись на те, що:
1. я переконала та вмовила маму;
2. у мене пройшло почуття вини;
3. в тій лікарні, в яку я записалася, дуже досвідчені спеціалісти;
4. сама лікарня вважається ледь не найкращою стоматологією Росії…
В МЕНЕ ВЖЕ КОТРИЙ ДЕНЬ ТРЕМТЯТЬ РУКИ ПРИ ОДНІЙ ТІЛЬКИ ДУМЦІ ПРО ОПЕРАЦІЮ… Я не знаю що з цим робити та як заспокоїтись, допоможіть мені будь ласка!

психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Доброго дня) Ну власне, в першу чергу хочу щиро сказати, що Ваш страх має місце, він об*єктивний, адже як я розумію це буде перша Ваша операція і дійсно доволі складна. Тут єдине що, було б не зайвим подумати над тим, що в цьому лякає найбільше? Операція? анастезія? наслідки? І продумати максимально всі варіанти аж до відновлення після процедури. Це може допомогти знизити тривогу)
І дійсно, кращі спеціалісти та умови, не гарантують нам внутрішнього спокою. ПРодумайте всі ситуації до найменших деталей. Особливо зо стосується частини, де Ви ще будете в свідомості.
Можливо страхи є і за частину процедури, коли ви не впливатимете на неї.
Також можна виписати всі моменти Вашого впливу на ситуацію. Адже страхи, часто з*являються там, де ми не здатні тримати під контролем ситуацію.
Сміливості та спокою Вам, і удачі)
психолог онлайн
Добрый день!
Скажите, а чего именно Вы боитесь? Что самого страшного может произойти? Вы говорите, что у Вас очень хороший врач. Вы делали КТ всех зубов, чтобы можно было детально все рассмотреть? Если Вы попадете в руки хорошего стоматолога, то все может произойти под обезболиванием и даже перед тем, как делать укол, то место обезболивают. Прислушайтесь к себе, Вы доверяете этому врачу? Как она к Вам отнеслась? Была ли она достаточно заботлива с Вами? Это очень важно доверять врачу, ведь он эти операции проводит достаточно часто. Я думаю, что Вас может еще пугать тот факт, что Вас чего-то лишают, какой-то Вашей части, но с другой стороны, это мешает росту других зубов, происходит их оздоровление
Дополнение от автора
Ні, це не перша операція, в мене була вже операція в 2016 р. на ноги, метою якої було виправлення контрактур (у мене ДЦП), і після неї я 2 місяці була в гіпсі, потім рік відновлювалась. А ще потім (не пам'ятаю точно, в 2016 чи в 2017 р.) була друга операція з виправлення косоокості, після неї відновлювалася місяць.
Я сама не знаю, що мене лякає. Я навіть не можу зрозуміти, що саме відчуваю. Швидше за все це не стільки страх, скільки тривога, хвилювання.
Самої операції я не дуже боюся - оскільки вона буде під седацією, я просто засну, прокинуся та все буде вже готово, тобто я нічого не відчуватиму, в тому числі анестезії. Плюс те що мама спочатку виражала нерозуміння, цей фактор теж дає про себе знати. А ось наслідків, можливо, боюся, тому що мені сказали що там накладаються звичайні шви, які треба знімати, а не ті що розтворяються самі. При операції на очі мені накладали саме такі, і це було добре, але при першій знімали, мені було боляче. Адміністратори стоматологічної лікарні сказали що враховуватимуть той факт що я мала психотравматичний досвід, та намагатимуться домовитись щоб мені розчинні нитки наклали, але ж не факт що так буде... У мене так ніколи руки не тремтіли, навіть перед першими двома операціями я значно спокійніше була.
психолог онлайн
Вы можете поделится своими страхами и переживаниями с анестезиологом и врачом, который смогут Вам объяснить, что этого не стоит боятся. Вы можете тоже их попросить, чтобы перед тем, как Вам их будут снимать, они могли сделать обезболивание, но, возможно, что это не пригодится