Як зрозуміти за яким сценарієм я живу
Моя мама померла коли я була маленька, тато через рік знайшов собі іншу, з нею пє і курить, я від 17 років з ними не живу. Тато часто мене наказував коли я неслухала його, наприклад нехотіла іти сигарети або водку купити, мачуха його наговорювала проти мене. Зараз всьо в минулому але я дуже боюся що цей сценарій повториться зі мною, що мій чоловік буде пити чи буде такий як мій тато. Дивилася відео що дочка може вибрати собі чоловіка такого як батько неосознано, або навіть якщо батько дочки пив, то і чоловік може потім почати пити навіть якщо напочатку кажеться іншим. Наскільки це правда і як це змінити?
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Инна Владимировна Черняева
Здравствуйте, София!
Да София, сценарий может повториться, так как способы взаимодействия с близкими ребенок воспринимает бессознательно из взаимодействий матери и отца между собой и их взаимодействия с ребенком. Повторится ли у вас этот сценарий здесь на сайте понять сложно. Лучше всего , если есть интерес и возможность, пойти и разобраться в себе и семейной истории с психологом.
психолог онлайн
Инна Владимировна Черняева
Доброго дня, Софія.
Дуже співчуваю, що Ви не отримували в дитинстві любові і прийняття, на які заслуговували. Сценарій кожної людини індивідуальний і його необхідно досліджувати. Я зустрічала варіанти, коли у людини існує протилежний сценарій від сценарію її батьків із залежностями (контрсценарій), який при стресовій ситуації може перевернутися в сценарій батьків; зустрічала випадки, коли людина робить свідоме перерішення і не повторює сценарій батьків; існують варіанти, що у Вас може бути такий самий сценарій як і у Ваших батьків, але він буде проявлятися по-іншому: созалежні стосунки замість алкоголю тощо. Я б Вам рекомендувала пройти індивідуальну психотерапію у психолога-психотерапевта. Для психоедукації почитайте книгу Дженет Дж. Войтц "Дорослі діти алкоголіків".
психолог онлайн
цитата:
Наскільки це правда і як це змінити?
Сценарные проявления можно отследить в момент, когда вам плохо, внутренний диалог может раскрыть сценарий. Но, важно понимать, что сценарий это неосознанный процесс и исследовать его самостоятельно почти невозможно.
Дополнение от автора
А сценарій формується тільки за відносинами з батьками? Я читала що сценарій може формуватися за улюбленою казкою дитинства, помню моя улюблена була Василина Прекрасна, пройшло багато часу, я трошки забула про що точно в ній була. А декілька днів тому прочитала і здається в мене є багато схожого як в казці. Наприклад Василіні мама залишила ляльку яка їй допомагала коли їй було важко, а я часто коли мені погано і коли я одно зазвичай ночю, ніби розказую все мамі, поплачу і потім сльози пропадають і ніби одразу легше. Я всьо дитинство здається була зовсім інша як мачухіна дочка або мої брати, наприклад мене важко вговорити зробити шо я нехочу, а їх легко, вони всі курять, а я ненавижу коли хтось курить. І хлопців собі вибирають завжди таких які некурять, мені здається мій хлопець зовсім нетакий як тато, він не курить, розумний, добрий, має хорошу роботу..
психолог онлайн
Доброго дня Софіє! Вже те, що Ви почали замислюватися над такими складними питаннями, говорить про те, що Ви не тільки внутрішньо стійка (адже знайшли в собі сили не піддатися на страшні пропозиції батька та мачухи), а ще і розумна дівчина. А отже, вже маєте внутрішній ресурс для того, щоб розібратися з так званими "родовими сценаріями". "Родовий сценарій" - це тоді, коли діти фактично повторюють життя своїх батьків. У тому числі, підсвідомо можуть обрати чоловіка схожого на батька. Особливо так трапляється, коли діти дуже сильно засуджують своїх батьків. (Особливо важко від осуду відмовитися, якщо батьки ведуть асоціальний спосіб життя). Тоді життя створює всі умови, щоб ми самі опинилися у схожих обставинах і спробували правильно себе поводити маючи такі ж умови життя... Але, якщо ми намагаємося розібратися у собі, у своєму житті та у житті своїх батьків. Якщо готові до складних, інколи нелегких, але таких ресурсних оновлюючих внутрішніх трансформацій, ми маємо всі шанси не просто зробити своє життя відмінніим від батьків, а ще і наповнити його щасливим змістом. І особливо допомагають сімейні розстановки та медитації "перезапису "родових сценаріїв"... І ще, родові сценарії можуть "запуститися", а можуть і "не запуститися". Це вже буде залежати від дуже багатьох факторів: від переосмислення свого життя та життя своїх батьків, до реальної внутрішньої роботи над собою...
психолог онлайн
цитата:
А сценарій формується тільки за відносинами з батьками?
Це перші люди від яких ми засвоюємо модель взаємодії зі світом, з іншим та з собою. Він створюється дитиною під їхнім впливом, тому так. Можуть бути ще й інші важливі батьківські фігури, який сприяли формуванню Вашого сценарію (бабусі, дідусі тощо). Взагалі, сценарій - це дуже складний конструкт, який має безліч компонентів і розписати їх Вам тут буде дуже тяжко. Згідно із теорією Транзакційного Аналізу, життєвий сценарій остаточно формується до 3 років (пізніші дослідники говорять до 7 років), проте людина здатна його змінити: під час психотерапії, коли відбуваються війни, катаклізми, пандемії.
цитата:
Я читала що сценарій може формуватися за улюбленою казкою дитинства
Скоріше це один із інструментів-технік, який дозволяє досліджувати Ваш сценарій. Він його не формує.
Дополнение от автора
Дякую за відповіді)