Війна.... Страх..
Добрий вечір. Благаю підкажіть, як не зійти з розуму...Страшно, просто страшно страшно, за всіх за дітей, за чоловіка, а він військовий і тільки що його одразу заберуть на війну, я не переживу того, що я без нього в цьому житті..., він потрібен мені,дітям, ми так його любимо, чому все так. Я боюсь, я боюсь залишились без ньогооооо, я знаю що і він хвилюється зараз, то його голова болить, то ще щось, але не показує цього, каже все добре і все. Я як дивлюсь на нього хочу плакати, і ледь стримую себе, щоб не нагнітати обстановку. Останніми днями я живу в цих новинах і перечитую все з надією знайти позитивні якісь новини. Я ітак в такому виснаженому стані, малі діти, недоспані ночі, емоц. вигорання, і тд а тут ще це все просто вибиває з колії, мені часто почалось паморочитись в голові, спазмує страшно шия і тд, як бути, я вже не можу........
Вопрос от: ; Возраст: 27

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Алла Григорівна Веленко
Доброго вечора, Олено! Заспокойтеся, будь ласка. Війни не буде. Це все маніпуляції влади. Старайтеся не дивитися новини.
психолог онлайн
Оксана Николаевна Третьякова
Доброго, Олено!
Абсолютно згоден з колегою: це все тільки маніпуляції влади - не піддавайтеся їм, ігноруйте ці всі політичні мапет-шоу, правди там немає. Не дивіться телевізор, правда знаходиться в іншому місці - в Вашій душі. Туди частіше зазирайте.
психолог онлайн
Добрий день, Олена.
Скажіть, будь ласка, Ви ділилися своїми переживаннями з чоловіком? Обговорювали з ним, що робити в найгіршому варіанті? Погоджуюся з колегами щодо ЗМІ - обмежте свій доступ, виберіть лише одне надійне писемне джерело, адже для них важливий скоріше рейтинг, а не психологічна стабільність аудиторії. Також Ви написали про емоційне вигорання та і тривожність можливо у Вас була і раніше, тому, якщо у Вас є можливість і бажання, то рекомендую також звернутися індивідуально до психолога-психотерапевта.
Дополнение от автора
Говорила з чоловіком, принаймі намагалась. Він не надто хоче говорити на цю тему і каже не видумуй, все буде добре і на тому вся розмова з його сторони.
психолог онлайн
Оксана Николаевна Третьякова
Ось і не видумуйте, слухайте чоловіка.
Краще свою фантазію спрямувати на щось інше - на творчу діяльність, наприклад, або на інтимне життя з чоловіком - він точно це підтримає))
психолог онлайн
Доброго дня Олено! Ваш стан зрозумілий. Але... Якщо Ви хочете, щоб з Вашим чоловіком все стало добре, паніка та сльози аж ніяк не допоможуть, а швидше все погіршать. Тому що жінка має надзвичайно велику силу або "проклинати", або "благословляти" своїх рідних... І те, як Ви себе поводите назвати благословінням аж ніяк неможливо... Інша справа як "взяти" себе в руки... Найкращий спосіб, звернутися до фахівця і пропрацювати всі свої страхи... Адже у цьому світі, вибачте, ніхто назавжди не залишається і страх когось втратити, який у Вас з'явився далеко не зараз, у Вас просто активізувався через певні події... Або Ви впораєтеся зі своїми страхами, або вони повністю підкорять Вас та "задавлять" Ваших рідних...
Дополнение от автора
щиро всім дякую за рекомендації ❤
психолог онлайн
цитата:
Він не надто хоче говорити на цю тему і каже не видумуй, все буде добре і на тому вся розмова з його сторони.
Так сумно це чути. Припускаю, що у чоловіка також підіймаються якісь його почуття, однак так як у нього є установка "Будь сильним" (це часто спостерігається у військових), він використовує стратегію дистанціювання від почуттів. На жаль, це лише погіршує ситуацію, адже психічна енергія нікуди не зникає, а переходить в іншу форму - базову тривожність, роздратування, психосоматику, депресію тощо + від цього страждаєте і Ви та Ваші дітки, адже ви також не можете виразити свої емоції тому, що не зустрічаєте відгуку з боку інших. Виходить парадокс: чоловік хоче, щоб Ви не впадали в паніку, але при цьому робить все для того, щоб Ваші емоції лише накоплювалися і ця паніка лише зростала. Для зменшення паніки необхідний так само аналіз і чіткий план дій, а у вашій сім'ї ця тема під забороною. Так формується емоційна безграмотність.
Фраза "Все буде добре, не видумуй" - це одна із форм токсичного позитивізму. По суті, замість того, щоб визнати Ваші почуття, розділити їх із Вами, Вам забороняють їх перепроживати. Звісно, чоловік це робить несвідомо, адже це засвоєна модель поведінки з дитинства, але Ваше завдання - це щиро казати, якої саме підтримки Ви зараз потребуєте. Наприклад: "Х, я розумію, що ти не хочеш, щоб я тривожилася і зайвий раз намагаєшся мене вберегти від обговорення цієї теми, однак це лише загострює мою тривогу. Мені стало б набагато легше, якби я розповіла тобі про свої почуття, ти мене б вислухав, розділив їх зі мною, а потім ми разом обдумали чіткий план дій, що робити в найгіршому випадку. Це як "план Б" у військовій справі - коли він в тебе є, то ти відчуваєш що в тебе є опора, що ти контролюєш ситуацію і тривога стає меншою. Як ти на це дивишся?".
Якщо, на жаль, так відбувається, що чоловік після цих слів не йде з Вами на контакт, то тоді однозначно рекомендую звернутися індивідуально до психолога, адже Вам необхідна підтримка.
Скажу ще наступне: це нормально, що Ви хвилюєтеся, це нормально, що Вам страшно. Ви не одна в цьому. Інший момент, щоб це не заважало Вашому нормальному функціонуванню.
Дополнение от автора
Щиро дякую Вам!!!!!