окр
Вітаю. У мене з підліткового віку ОКР (тоді я ще цього не знала). Я яскраво виражений педант з синдромом відмінника (не означає що роблю все на відмінно,  а просто не берусь,  або ж боюсь братися за щось, якщо не впевнена,  що зроблю  це відмінно). Мої обсесії- страх майбутнього, страх невідомості, страх облажатися. Ці думки лізуть мені в голову, з'являється сильна тривого. Заспокоююсь продумуванням свого майбутнього, але не просто, а в деталях, на довгий час і лише в ідеальному (нереальному) варіанті. Так по декілька разів на день.А ще мої компульсії це розставити речі на свої місця (до дрібниць, так щоб все етикеткою до мене і щоб посуд по зростанню розміра, і іграшки дитини прибираю прямо поки дитина грає). А ще натираю кухонну поверхню,  навіть якщо краплі впала,  або і без того. В дитинстві це було не так яскраво виражено, ускладнилося ще більше пісня народження дитини (сильна післяпологова депресія). А зараз, на фоні того, що відбувається в країні (війна в моєму місті, переїзд до іншої країни, залежність від сторонніх людей і т.д.) мій ОКР дійшов свого апогею. Відчуваю, що я на порозі панічної атаки (декілька разів перехоплювати подих, наче ким в горлі і сводило щелепи). Я зараз в країні, де медицина і ліки коштують дорого. Чи можете порадити, як мені допомогти собі?
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Наталія Крилова
Владимир Анатольевич Тарасенко
Анастасия, доброго часу доби!
Ви пишите про дуже важкі переживання, та самознущання. Але Ви не написали, хто Вам поставив діагноз ОКР. Ви були у лікаря? Як давно?
Які ліки приймаєте?
цитата:
боюсь братися за щось, якщо не впевнена, що зроблю це відмінно
Як реагували Ваші батьки, коли Ви не робили на відмінно?
Можете пригадати, коли вперше Ви помітили, що намагаєтесь робити лише на відмінно?
цитата:
А ще мої компульсії
Я б радила вибрати спеціаліста та розібратися з усім цим з психологом. Тому що кожна окрема звичка має свою історію. І не всі з них, обовязково це компульсії.. Це може бути цінність естетики, або інженерно-раціональний підхід до розташування речей, або ще чимось зовсім не маючим відношення до розладу..
Це зявилося в підлітковому віці.. післяродова депресія... З якоїпричини Ви до сьогодні не зверталися до психолога?
цитата:
Чи можете порадити, як мені допомогти собі?
Те шо ВИ описали, самостійно не розібрати - треа профессійний детальний незалежний погляд.
Те, що я побачила і на що б радила звернути увагу:
1 - не сформоване аутентичне ставлення. Ви намагаетесь бути найкращою, тобто є упереджене ставлення до себе, без жалю, ніжності та турботи. "Ти мусиш". Підозрюю, Ви не пробачаєте собі помилки, Вам важно бути поряд з тим, хто краще Вас. Чи я помиляюсь? Заради кого Ви хочете бути найкращою? Хто повинен це помітити, відмітити і Вас схвалити?
2 - розібратися із звичками - що є що.
Це все мона пропрацювати з психологом. Що скажете?
Дополнение от автора
Насправді я сама поставила собі цей діагноз. Не пам'ятаю вже як я про нього почула, але я все вичитала про нього і пройшла тест на ОКР. Можливо, звучить це дивно, але я майже впевнена, що це воно. Раніше я думала, що всі люди такі, але потім зрозуміла, що ні і що моя поведінка не нормальна. Просто я реально не можу не робити цього. Я не можу не терти столи, чи розтавляти чашки по кольору. Я це роблю навіть у інших, не лише в себе вдома. А ще мій страх, якщо я не заглушу його вигаданими варіантами майбутнього, то починаю плакати, злитись, нервувати. Не зверталася через матеріальну неспроможність. Антидепресантів не приймала. Я б не сказала, що я дуже вибаглива до себе, та і жалію я себе часто (здається, тільки те й роблю). Батьки були вибагливі бо їх старша донька (моя сестра) не виправдала їх очікувань. Я часто чула, що не маю бути такою як вона і я не була. Закінчила школу на відмінно, потім університет, заміж тільки після його закінчення, дитина тільки після весілля (бо сестра завагітніла рано, довелося швидко грати весілля будучи на 6му місяці вагітності і університету через це не закінчила).
Дополнение от автора
Я справді залежу від думки оточуючих і мені хочеться, щоб мене схвально оцінили. Але вважаю, що так у всіх (не бачу нічого дивного в прагненні бути гідним в очах інших). Я не те щоб не витримую поруч більш успішних людей, скоріше я просто їм заздрю.
психолог онлайн
цитата:
Я зараз в країні, де медицина і ліки коштують дорого. Чи можете порадити, як мені допомогти собі
Если у Вас нет возможности обратиться к врачу и получить медикаментозное лечение, тогда надо работать с психологом. Консультации могут проходить онлайн.
К сожалению, это единственный вариант того, как Вы можете помочь себе.
Самостоятельно с этой проблемой Вы не справитесь, как и не помогут Вам общие рекомендации специалистов на форуме.
Если же ничего не будете делать, то Ваше состояние будет только усугубляться -
цитата:
мій ОКР дійшов свого апогею
У Вас есть возможность начать работу с психологом?
Дополнение от автора
Зараз я не в змозі це собі дозволити. Я в чужій країні, з малою дитиною, можливості працювати немає. Тому я в звернулася на цей сайт.
психолог онлайн
цитата:
Тому я в звернулася на цей сайт.
Чем же Вам поможет этот сайт, если работа с психологом при наличии ОКР - это минимум 3-4 месяца работы?
В таком случае надо обращаться к врачу за медикаментозным лечением.
Если Вы находитесь в Европе и оформили статус временного переселенца, то медицинское обслуживание будет для Вас бесплатным. А антидепрессанты назначить может и семейный врач.
психолог онлайн
Доброго ранку, Анастасія!
цитата:
У мене з підліткового віку ОКР (тоді я ще цього не знала). Я яскраво виражений педант з синдромом відмінника (не означає що роблю все на відмінно,  а просто не берусь,  або ж боюсь братися за щось, якщо не впевнена,  що зроблю  це відмінно). Мої обсесії- страх майбутнього, страх невідомості, страх облажатися. Ці думки лізуть мені в голову, з'являється сильна тривого. Заспокоююсь продумуванням свого майбутнього, але не просто, а в деталях, на довгий час і лише в ідеальному (нереальному) варіанті. Так по декілька разів на день.А ще мої компульсії це розставити речі на свої місця (до дрібниць, так щоб все етикеткою до мене і щоб посуд по зростанню розміра, і іграшки дитини прибираю прямо поки дитина грає).
Дійсно, Ваше описання вельми схоже на ознаки ОКР. Проте, на мою думку, його природу ще треба дослідити - походження, впливи, значення у Вашому контакті з реальністю і таке інше. Безперечно, цей механізм, назвемо його поки що так, служить певним "добрим" Вашим цілям. Ймовірно, допомагє впоратись із тривогою, страхами, які необхідно контролювати. А ще проявляється звичка надавати аж занадто велике значення думкам інших людей про Вас, тобто так себе виявляє залежність від оцінювання іншими на фоні недооцінювання самої себе(!) Начебто прагнете їм догодити і постійно робите запит - вдалося чи ні?..
цитата:
Зараз я не в змозі це собі дозволити. Я в чужій країні, з малою дитиною, можливості працювати немає.
Порівняно з вартістю послуг психолога за кордоном, в Україні вартість набагато менша. І онлайн варіант спілкування з ним буде вельми зручним. Отже підшукати собі доступного психолога, вважаю, цілком реальним.
Також раджу Вам переглянути кілька відео на моїй сторінці цього сайту. Там обов'язкого знайдете цікаве і корисне для себе.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Насправді я сама поставила собі цей діагноз. Не пам'ятаю вже як я про нього почула, але я все вичитала про нього і пройшла тест на О
Самодіагностика, як и самолікування шкідливі для Вашого здоровя )
Вибачте, але мушу жартувати. Ментальне здоровя набагато складніше за діагностування та лікування ніж діагностика та лікування тіла. Тож не шкодьте собі ще більше, не ставьте собі діагнози.
цитата:
Не зверталася через матеріальну неспроможність. Антидепресантів не приймала.
Але без цього не обійтися. Вам потрібна кваліфікована діагностика та допомога. І це не питання грошей - невролог є у кожній поліклінніці безкоштовно. А по програмі захисту біженців у Вас має бути медичне покриття. Зверніться до центру біженців де Ви щараз знаходитесь. Запитайте лікаря та психотерапевтичну підтримку - це так само є. Формат сайту не може надати Вам допомогу, Так само як по інтренету неможливо запломбувати зуб.
цитата:
Батьки були вибагливі бо їх старша донька (моя сестра) не виправдала їх очікувань.
Маючи таку атмосферу дитинства - Ви фізично не могли вирости аутентичною, без перманентного бажання бути найкращою та без відчуття провини. Не розібравшись з дитячими установками та закладеними сценаріями - Ви не позбудитесь звички перфекционірувати. А це знову таки - робота з психологом.
цитата:
Я справді залежу від думки оточуючих і мені хочеться, щоб мене схвально оцінили. Але вважаю, що так у всіх
Ми соціальні і не можемо існувати без взаємодії з іншими людьми, без їньої думки про нас. "Я" народжується лише коли стикається з іншим "Я". Цікавитися думкою важливих, авторитетних людей - це мудро та природно. Але бути залежное від іншого "Я" - ЦЕ навряд чи для Вас норм, бо Ви в своїх дописах сами розповідаєтет як Вам з цим не "ок"...
Дуже раджу звернутися до служби допомоги біженцям та шукати лікаря та психолога...
психолог онлайн
Доброго дня Анастасіє! Як на мене, у таких випадках як у Вас, медикаменти, то лише підтримка на якийсь певний час, "заморожування" проблеми. Але в жодному разі, не її вирішення. Адже те, що з Вами відбувається, як на мене, має форму певних дитячих установок, які перейшли на рівень психо-соматики. Тому і вирішувати проблему потрібно з трансформації цих самих установок, які застрягли на рівні підсвідомості. Тобто, Ви стали дорослою жінкою, але Вами керують патерни створені під впливом подій та спілкування з батьками в дитинстві... Окрім того, установка "бути відмінницею" спрацьовують тоді, коли ми надміру внутрішньо залежні від близьких людей. І таким чином намагаємося заслужити чиюсь прихильність та любов. Тоді, як батьки все одно більше того, що дали, дати не зможуть, бо не вміють по іншому. Тобто, вцілому, сіормований глибинно неправильний світогляд. Що прив'язує Его до несуттєвого і робить слабкою та схильною підпадати під маніпуляції та дії оточуючих... Ви пишете про те, що потребуєте поради, а далі спробуєте працювати самостійно... Скажу так, якщо людина готова до змін і готова працювати над собою, їй інколи буває достатнім зрозуміти напрямок, в якому потрібно рухатися, з тим, щоб інколи, на роздоріжжі, просто узгоджувати напрямок руху з психологом... Тому спробуйте домовитися з обраним психологом індивідуально, відповідно Ваших фінансових можливостей. Тим паче, що консультації онлайн так само результативні, як і очні...