Як позбутися нав‛язливих думок?
Хвилююся за дитину якій ще не виповнився рік. З дитиною наразі все добре. Коли була вагітна, в чоловіка проявилася психічна хвороба (гострий психоз - діагноз від лікаря), 4 місяці лікувався. Зараз з чоловіком все добре, працездатний. Проживаємо окремо. Але постійно виникають думки що з дитиною може статися щось подібне. Від цих думок не можу позбутися. Запитувала в психотерапевта чи передається генетично, сказав що Ні. Але ж я читала багато статей де від батьків дітям передавалися психічні захворювання..
Як позбутися своїх нав'язливих думок?
Вопрос от: ; Возраст: 23

психолог онлайн
Добрый вечер!
Развитие любого заболевания зависит от многих факторов, как генетических , так и среды, в которой они могут развиться, а в которых нет. Какой диагноз поставил врач? У человека может быть предрасположенность к какому-то заболеванию, но это не значит, что оно должно развиться. У человека может быть рецидив и без заболеваний у родственников, а может быть и наоборот
психолог онлайн
цитата:
Хвилююся за дитину
Ваши страхи могут быть оправданы.
цитата:
(гострий психоз - діагноз від лікаря)
Список патологических состояний и заболеваний, при которых может наблюдаться психоз, обширен. Поэтому Вам надо знать точный диагноз психического расстройства, который врачи поставили Вашему мужу.
Так, если это шизофрения (например), то генетическая предрасположенность передачи заболевания по наследству существует.
И тогда, чем раньше это будет выявлено (и назначено лечение), тем благоприятнее будет прогноз по выведению в длительную ремиссию.
цитата:
Як позбутися своїх нав'язливих думок?
В этом случае "навязчивые мысли" могут как раз "спасти" Вас и Вашего ребенка.
Если Вы будете внимательно следить за возрастными изменениями ребенка и его психическим здоровьем, с помощью личного обращения к психологу или вместе с ребенком - для его контроля и коррекции, в случае необходимости.
психолог онлайн
Станіслав Олександрович Русол
Lesia, доброго часу доби!
Нажаль, Ваша тревога не безпідставна, психоз може передаватися генетично - це один із кількох причин прояви виникнення цього захворювання. Але для того, зоб захворювання проявилося, щоб зявилися симптоми - необхідна провокація. Це так само як і з будь яким захворюванням будь якого рівня від онко до грипу - можна бути носієм, але самому не хворіти. І Ви і чоловік передали у спадок дитині цілий букет - це природньо. Але що з переданого проявиться - ось тут вже треа повивчати - через що детонують хвороби придбані у спадок. Я, як психотерапевт, відповім із своєї дзвіниці - через недбале ставлення до ментального здоровя. Тобто, коли батьки створюють для дитинкі НЕ здорову психоемоційну атмосферу та нічого з цим не роблять.. або через байдуже ставлення до хронічного стрессу, який зара має кожен українець.. або при недбалому ставленні до фізичної культури та інтелектуального розвитку... Факторів, які можуть спровокувати будь яку хворобу багато, але більшість з хвороб можна нейтралізувати.
Ви дуже турботлива мама! В іншому випадку Вас тут на сайті не було б. Тому раджу подумати, як Ви можете подбати про дитину у питанні здорового розвитку. Але це - друге питання!!! ДРУГЕ!
А от перше - це Ви самі! Щоб Ваш малюк ріс у здоровій психоемоційній атмосфері - Ви, мама, повинні бути емоційно збалансованною та мати в арсеналі ресурси самопомочі. У стосунках дорослий-дитина завжди працює правило літака - киснева маска спершу одягається на маму, а вже потім на дитину. Тож раджу зара потурбуватися про себе, про свій стан. Бо оце:
цитата:
постійно виникають думки що з дитиною може статися щось подібне. Від цих думок не можу позбутися.
дзвіночок, що Ви потребуете допомоги. Це може свідчити про підвищенну тривогу і з цим треа розібратися, бо Ваш стан має прямий вплив на стан дитини.
Правда життя така, що і з дитиною і з Вами може статися що завгодно. Ні Ви ні будь хто не може створити ні для себе ні для когось ще, ізольовані стерильні умови. Тому питання не в тому, щоб "нічого не сталося". А в тому, як запобігти можливим проблемам, хворобам, та як подбати про себе та про дитину, якщо...
Подбати про себе можна попрацювавши з психологом\психотерапевтом індивідуально, хоча б короткостровій терапії. Ви зможете розібратися з думками та напрацювати аутентичні когнитивні установки. Це дасть Вам стійкі навички турботи про себе. Або шукайте в інеті техніки стабілізації. Це дихальні, тілесні, медитативні практики яки допомагають знизити рівень тривоги. Та робіть їх кожного дня, як ранкову зарядку, а не тільки коли відчуваєте тривогу.
Мудрості Вам та подбайте про себе!Ответ отредактирован автором 26-05-2022 11:19:57