Не можу змусити себе щось робити
Добрий день! Ось уже через 3 місяці я закінчую університет і я цьому дуже рада, тому що я ненавиджу цей заклад, кожного дня він приносить мені дискомфорт. Тому я дуже хвилююсь, щоб справді закінчити університет, тобто здати всі екзамени та захистити диплом. Але я не можу себе заставити писати цей диплом. Так, я щось іноді роблю, але я сама бачу, що те, що я зробила геть нікуди не годиться, але в той же час я не хочу сидіти над ним і працювати.
Взагалі таке відбувається з усім. Я знаю, що мені щось треба зробити, але я не можу і не хочу. Буває починаю вивчати певну інформацію, читаю текст і тд і розумію, що я нічого не розумію. Я просто читаю той текст і нічого не можу ні зрозуміти, ні переказати власними словами, ні запам‘ятати. Мені не хочеться старатись. Відчуваю себе тупою і нездатною мислити.
Я не знаю що відбувається зі мною. Я й раніше часто лінилась, але все ж якось заставляла себе працювати, але зараз…взагалі.
Будь ласка, підкажіть чому таке може відбуватись і що з чим робити?
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго, Іра!
Ваше підсвідоме чинить опір тому, що Ви не хочете робити. Це така психологічна форма протесту проти того, що Вас змушують робити (люди або обставини). Взагалі, у Вашому житті Вас часто змушували робити те, що Ви зовсім не хотіли робити? Наприклад батьки?
психолог онлайн
Доброго дня, Іро!
цитата:
підкажіть чому таке може відбуватись і що з чим робити?
Занадто мало інформації для конкретних висновків. Тому ситуацію потрібно дослідити.
Ось Ви зазначили
цитата:
Я й раніше часто лінилась, але все ж якось заставляла себе працювати, але зараз…взагалі.
Чи було щось у Вашому житті, що не викликало спротиву? Коли не доречно було лінитись?
А якщо змушували себе, заставляли, то поясніть, якими словами? Якими мотивами? Той голос, що лунав, на кого з рідних був схожий?
Феномен ліні, взагалі, дуже цікавий. В його основі не втома і не просте небажання. Він тримається на тому, що людина або не мала, або втратила зв'язок із своїм пріоритетними бажаннями, найголовнішою цінністю, яка створює натхнення. Тому спитаю, Ви свої бажання відчуваєте і усвідомлюєте? Які вони насправді? Що Вас дійсно радує і надихає?
цитата:
Взагалі таке відбувається з усім. Я знаю, що мені щось треба зробити, але я не можу і не хочу.
Зазвичай так і говорять, що НЕ МОЖУ живе на вулиці НЕ ХОЧУ.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336445 для Владимир Анатольевич Тарасенко
«Чи було щось у Вашому житті, що не викликало спротиву? Коли не доречно було лінитись?»
Так, здається. Іноді я знаходжу що мені подобається і роблю це деякий час, але потім швидко перегораю і більше не берусь за справу.
«А якщо змушували себе, заставляли, то поясніть, якими словами?»
Важко відповісти. Я сама зараз не можу зрозуміти як я себе заставляла щось робити і звідки брала мотивацію.
«Тому спитаю, Ви свої бажання відчуваєте і усвідомлюєте? Які вони насправді? Що Вас дійсно радує і надихає?»
Насправді зараз мені важко усвідомити чого я справді хочу. Іноді ловлю себе на думці, що ось хочу щоб в мене було так і так, але потім ця думка зникає і я починаю вагатись п чи справді я цього хочу.
Пам‘ятаю дуже чітко ситуацію з дитинства, коли мама постійно мені казала, що я нічого не хочу і нічого мені не цікаво, коли мені не хотілось чимось займатись, що вона пропонувала.
психолог онлайн
Здравствуйте!
Не хотите, потому как не заинтересованы.
В написании диплома, возьмите себе за правило каждый день читать инфу, выделяйте 1-2ч в день, хватит на больше, увеличьте время. Чтоб сильного сопротивления не было, Вы должны себе позволить просто почитать и не понять! И это нормально, втянетесь, найдете инфу. Т.к. Вы уже установили цель написания диплома неинтересного Вам, то эту цель делите на маленькие задачи, и выполняйте их каждый день, без придирок к себе. Поверьте все уложиться в голове.
психолог онлайн
цитата:
Ваші бажання були замінені бажаннями мами - Ви колись погодились на це, щоб не втратити її прихильність, її любов. Але ця підміна зруйнувала Вашу власну систему мотивації. Тому зараз Ви нічого не хочете. І протестуєте проти маминої системи мотивації. Бо якщо не протестувати, то ніби остаточно відмовляєтеся від себе і втрачаєте власне "Я" . Що неприпустимо в принципі.
Вихід один: відмовитись від батьківського і повернути собі своє. Але зробити це самотужки навряд чи вийде. Тільки в індивідуальній роботі з психологом.
психолог онлайн
Здравствуйте, Ира!
цитата:
підкажіть чому таке може відбуватись?
цитата:
лінилась
Лень - это отсутствие мотивации и ее наличие говорит о том, что Вы делаете не то, что хотите, а то что должны делать.
И поэтому у Вас наступает конфликт "хочу" и "должен".
цитата:
і що з чим робити?
У Вас есть 3 варианта решения этой проблемы:
1. Прислушаться к себе и своим желаниям. Но тогда, вероятно, Вам надо быть готовой к тому, что Вы не закончите университет, потому что не захотите писать диплом и сдавать экзамены.
2. Применить к себе волевое усилие (если у Вас есть сила воли) и заставить себя получить диплом. Только при этом надо понимать, что обычно психика не терпит таких издевательств над собой и уходит в сопротивление, которое проявляется в виде психосоматических заболеваний.
2. Попробовать перевести свои "долги" в "желания". Но для этого Вам потребуется индивидуальная психотерапия и готовность тратить свое время (минимум 2 месяца), силы и деньги на такую работу над собой. То есть у Вас должна быть сильная мотивация менять себя.
Есть еще вариант оставить все, как есть и пустить ситуацию на самотек и/или же делать все в последний момент.
Но он сработает только в том случае, если Вы позволите себе быть
цитата:
тупою і нездатною мислити
и не стараться -
цитата:
Мені не хочеться старатись.
Так как в условиях цейтнота хорошо написать диплом и сдать экзамены вряд ли получится.