Незнаю як допомогти подрузі!
Моя подруга мала великі проблеми з наркотиками, насильно батьками була покладена в спеціалізований заклад й півроку там лікувалася. Коли вийшла ми зустрілись й я зрозуміла що не спрацювало, як тільки ми вийшли з закладу ввечері вона пішла до незнайомих бариг питань чи є в них щось прийняти. Потім знов потрапила в той заклад. Знову повернулась, почала жити окремо, але я побачила що траву вона купити не кинула, бо це в її розумінні не наркотик. Я їй намагалась донести що то не норм, що видно що вона під чимось й з цим потрібно зав'язувати. Я знову зустрілась з нею сьогодні, десь рік війни ми не бачились, але переписувались. І вона все ще постійно курить траву, а ще вона розповіла про дуже глибоку сексуальну травму, над якою психолог почав працювати, в лікарні але видно що не закінчив. В неї з'явився сенс життя -вона продумує план помсти своєму кривднику. Я їй пояснюю м'яко що вона таким чином зіпсує собі життя й це не змінить того що сталося, що треба зайнятись своїм життям, привести його в норму, але в неї божевільні очі й нав'язлива ідея що це не закритий її гештальт. Я не знаю як їй допомогти. Я не знаю як донести локанічно й не нав'язливо що в неї серйозна психологічна травма, а не не закритий гештальт. Що їй потрібна кваліфікаційна допомога. Вона працювала на роботі місяць, зараз не працює. Кошти на психолога в неї наврядчі є, а я не маю змогу їй це оплатити зараз теж. Вона була найрозумнішою дівчиною що я знала в університеті, але зараз вона падає на дно і не зупиняється. Я вже 2 рази не знала як їй допомогти і просто приривала спілкування бо не знала як їй допомогти, але я не можу знову це зробити бо боюсь що цього разу це може закінчитися фатально і безповоротно. Що мені робити?
Питання від: ; Вік: 27

психолог онлайн
Ольга Владимировна Паничева
Доброго ранку!
цитата:
Що мені робити?
Сказати собі, я зробила для подруги усе, що було в моїх силах. І поступово ситуацію відпустити. Більше Ви нічого не можете вдіяти. Ваша подруга хворіє. Їй потрібне кваліфіковане лікування. І займатись цим мусять її батьки та близькі люди.
Щодо Ваших почуттів, то вони цілком зрозумілі - хочеться допомогти і врятувати... інакше починає дорікати сумління, мовляв, так треба робити, адже людина гине на очах. В тому-то й справа, що Ви не визнаєте власних обмежень і продовжуєте переживати щодо власної безпорадності. Треба припинити це робити. Ваше сумління може вже заспокоїтись.
На перший погляд, такий підхід виглядає занадто формальним, якщо не сказати біль жорстко. На другий - він абсолютно здоровий і дорослий. Відповідальний.
Так, буде почуття жалю до долі подруги. Але ж Ви точно не чарівник, що робить дива. Прийміть це як факт і зосередьтесь на власному житті.
психолог онлайн
ДОброго часу доби!
Ви дуже хороший друг! І те, як Ви переймаєтеся проблемою та життям подруги - це похвально.
Але безглуздо, нажаль..
цитата:
Я не знаю як їй допомогти. Я не знаю як донести локанічно й не нав'язливо що в неї серйозна психологічна травма, а не не закритий гештальт. Що їй потрібна кваліфікаційна допомога.
Все вірно Ви мислите, але це більше сходе на "приченить добро" ніж на допомогу.
На Вашу думку, допомога - це про що?
Коли те, що роблять батьки для дитини - це допомога, а коли - насилля над її свободою волі?
Взагалі, при яких обставинах допомога стає насильством\свовіллям іншої людини над тим, хто впав?
цитата:
Що мені робити?
Я б радила спочатку розібратися в собі.
Розумієте, все що ми робимо\не робиму, на що реагуємо\не реагуємо - це завжди істроія про нас. В данному випадку - про Вас.
Якщо я не помилилася, то при думках про подругу Вас накривають дуже глибокі та інтенсивні емоції. Якщо це так - по досліджуйте - чим вони мотивовані? Що ці переживання, думки підтягують Вашого особистого? Можливо з дитинства, або з підліткового віку? Що ці переживання, ця турбота каже про Вас (не про Вас як людину, подругу чи особистість, а про Вашу історію життя)?
Відредаговано автором 30-03-2023 09:48:29
психолог онлайн
Здравствуйте!
цитата:
Що мені робити?
Если вы хотите помочь свой подруге избавиться от наркотической зависимости, то эти рекомендации - для вас:
1. Будьте поддержкой.
Поддерживайте свою подругу и дайте ей понять, что она не одна в своей борьбе с наркотической зависимостью. Будьте терпеливой и понимающей, даже если вам трудно понять ее ситуацию.
2. Узнайте больше о наркотиках.
Изучите информацию, чтобы лучше понимать ситуацию вашей подруги. Это поможет вам более эффективно поддерживать ее и предоставлять нужную информацию.
3. Помогите ей изменить образ жизни.
Для этого необходимо будет заняться здоровыми видами деятельности, такими как спорт, творчество или волонтёрство.
4. Слушайте ее.
Будьте готовы выслушать свою подругу и дать ей возможность высказаться о своих чувствах и проблемах. Это даст ей понимание того, что ее принимают и поддерживают.
5. Избегайте критики.
Не критикуйте свою подругу за ее наркотическую зависимость. Вместо этого, поощряйте ее здоровый образ жизни и помогайте ей найти пути решения проблемы.
6. Будьте готовы к трудностям.
Борьба с наркотической зависимостью может быть долгой и трудной, поэтому настраивайтесь на то, что у подруги могут быть рецидивы. Важно оставаться терпеливой и поддерживать ее в любых обстоятельствах.
7. Помогите ей найти профессиональную помощь.
Обратитесь к наркологу или психотерапевту, чтобы ваша подруга могла получить квалифицированную помощь. Вы можете помочь ей найти нужного специалиста и сопровождать ее на приемы.
Если же вам для решения вашего вопроса понадобится индивидуальная консультация, то можете обратиться ко мне, я работаю с такими запросами и могу помочь вам и вашей подруге.
психолог онлайн
цитата:
Що мені робити?
Зрозуміти, що це НЕ Ваша відповідальність, а тільки її.
А також провести роботу над собою і відповісти самій СОБІ на питання:
- Навіщо мені це все?
- Чому я сприймаю ці її проблеми майже як свої власні?
- КОЛИ і ЯК я звикла до цього?
- Хто навчив? Або де та в кого я бачила подібну РЯТІВНУ поведінку?