Психічні розлади літньої жінки
Моя мати(87р) має психічні розлади здоров'я. Постійно робить незрозумілі речі. В розмові завжди надуманий негатив. Стверджує, що нею керує невідомий голос. Неможе себе контролювати в своїх діях. Допоможіть будь ласка! Моя нервова система на межі. Що робити?
Питання від: ; Вік: 53

психолог онлайн
Наталия Горская
Людмила Олександрівна Павлова
Скорее всего это уже необратимые процессы из-за возраста. Обратитесь к психиатру, возможно немного можно облегчить ее состояние. Но таких людей уже нельзя оставлять одних, нужен контроль - либо сиделка, либо спец.учреждение. В одиночку такой груз не подьемный.
Мама с вами живет?
Как давно такое состояние?
Обращались ли к психиатру?
Кто за ней присматривает кроме вас?
психолог онлайн
Наталья Михайловна Харченко
Скоріш за все, це прояви так званого Сенільного Психозу (або старечого психозу), пов'язаного з віковими змінами в психіці. Або вона хворіла ще й до того.
Вам, Володимир, бажано не відкладаючи звернутися до лікаря-психіатра, щоб він якнайшвидше призначив лікування Вашій мамі.
Іще, за мамою потрібний постійний догляд - щоб вона не утнула чогось такого, небезпечного для себе та для оточуючих. Ви живете з нею разом? Хто за нею доглядає?
Відредаговано автором 17-04-2023 16:42:48
психолог онлайн
Маму до спеціаліста (психіатра), вам, якщо ви не збираєтесь працювати з психологом, хочете все пережити самотужки - прийняти маму такою яка вона є, а собі освоювати навички релаксації і саморегуляції, наприклад "Аутогенне тренування"( Шульц, Иоганн Генрих ), метод " Ключ" ( Хасай Аліїв)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339464 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Щоб показати психіатру, потрібно їхати 90км. За станом здоров'я, окрім психічного, неможливо її десь везти. Незначні відхилення розумові спостерігалися протягом 2-3 років. Але різко за декілька місяців психіка дуже змінилась. То предмети розмовляють з нею, то хтось приходить(насправді ні), то втрачає навики як правильно харчуватись і т.п. Живемо на одному обійсті, але вона в окремій будівлі. Я сам обслуговую її (їжа, туалет і т.п). Після ковіду у мене дуже постраждала нервова система. Я просто вже не можу витримуввти психологічно ці витівки, як і день, так і в ночі. Десь її віддати в заклад совість не позволяє. Я це не зможу зробити. Може є якісь методи, щоб полегшити її і мій стан. Може є медикаменти, щоб поводилась спокійно. Я вже у відчаї....
психолог онлайн
Наталья Михайловна Харченко
Не обязательно везти маму куда-то. Психиатр может приехать к вам, вы просто оплатите ему дорогу.
Относительно того, что совесть не позволяет отдать куда-то маму в спец.учреждение.
А что совесть говорит? Что вы должны ценой своего психического здоровья сидеть с мамой?
Или вы должны отказаться от жизни - работы, семьи, отношений, удовольствий, чтобы сидеть с ней в 4х стенах?
Ей это чем-то поможет?
Если с мамой разговаривают предметы, то она не в себе. И ничем вы ей не поможете. Ей нужен спец.уход и лекарства. Это раз.
А второе это то, что любая адекватная мама хочет своему ребенку добра и хорошей жизни. А вашу жизнь вряд ли сейчас назовешь хорошей.
Ну и третье, это сайт психологов. Психолог не врач, не выписывает лекарства. Да и адекватный психиатр не выпишет ничего без осмотра. И скорее всего препараты будут рецептурные.
Поэтому найдите психиатра, который приедет и осмотрит маму. И какие-то варианты с клиниками, центрами, сиделками.
Обеспечить маме лекарства и уход это и будет вашей посильной помощью и заботой о ней.
А выше головы вы не прыгните - находится с мамой 24/7 вы не можете физически. А оставлять ее одну реально опасно для нее же самой.
Відредаговано автором 17-04-2023 18:17:30
психолог онлайн
цитата:
Після ковіду у мене дуже постраждала нервова система. Я просто вже не можу витримуввти психологічно ці витівки, як і день, так і в ночі. Десь її віддати в заклад совість не позволяє. Я це не зможу зробити.
Співчуваю Вам, це справді складно, тим більше коли в людини залишилась людяність (сьогодні це не часто зустрічається), але ж -
цитата:
Може є якісь методи, щоб полегшити її і мій стан. Може є медикаменти, щоб поводилась спокійно. Я вже у відчаї....
Якщо справді у відчаї, то Ви пострараєтеся зробити, що Вам радять психологи? А у вашому випадку БЕЗ психіатра не обійтись.
цитата:
Щоб показати психіатру, потрібно їхати 90км.
Не обов'язково їхати з нею, можете з'їздити поки що самі - порадитись. Може пропише транквілізатори та антидепресанти й без неї, або домовтеся з ним, що відвезете лікаря до себе.
цитата:
Живемо на одному обійсті, але вона в окремій будівлі. Я сам обслуговую її (їжа, туалет і т.п).
Треба постійно спостерігати за нею, щоб чого не утворила, бо вона не в собі, сприйняття і мислення в неї не здорові, з викривленнями. Залишати саму - небезпечно, як я й писав вище.
цитата:
Незначні відхилення розумові спостерігалися протягом 2-3 років. Але різко за декілька місяців психіка дуже змінилась. То предмети розмовляють з нею, то хтось приходить(насправді ні), то втрачає навики як правильно харчуватись і т.п.
Це і є прояви Сенільного Психозу: галюцінації, деградація мислення та життєвих навичок. Нажаль це буде тільки підсилюватися з часом. Щоб це не відбувалося дуже швидко, щоб хоча б трохи загальмувати паталогічний процес, Вашій мамі треба буде приймати транквілізатори, яки випише Вам лікар.
Доповнення від автора
Дякую всім. Тепер зрозумів, що мені також потрібно звернутися до психолога. Іноді потрібні слова можуть суттєво покращити свмопочуття і розуміння того, що відбувається.
психолог онлайн
цитата:
Може є якісь методи, щоб полегшити її і мій стан. Може є медикаменти, щоб поводилась спокійно.
Да, медикаментозное лечение улучшит состояние вашей мамы, так как у нее вероятнее всего присутствует деменция.
Вы можете получить консультацию психиатра онлайн - платно или бесплатно (по направлению семейного врача). Врач выслушает вас и сможет увидеть и услышать (по видео или аудио) вашу маму.
Например, на сайте helsi.me есть 15 таких специалистов.
Также психиатр выпишет вам электронный рецепт на лекарства, по которому вы и получите лекарства в аптеке.
И поэтому вам не придется ездить в больницу самому и возить куда-то маму или врача.
цитата:
Я просто вже не можу витримуввти психологічно ці витівки, як і день, так і в ночі.
цитата:
мені також потрібно звернутися до психолога
Вместо того, чтобы сейчас тратить деньги на индивидуальную работу с психологом, лучше наймите на эти деньги сиделку.
Когда вы сможете отвлечься от ухода за мамой, ваше психологическое состояние нормализуется.