Дитина постійно гладить, щипає, притискається до мого горла
Донці 2 роки та 7 місяців. Останнім часом вона постійно (може і 100 разів за день) чипає моє горло та шию: гладить, щипає, притискається своїм горлом до мого та все в цьому дусі, засинає також держачись за моє горло або обіймаючи за шию. Чи це нормально для дитини цього віку, чи варто звернутися до фахівця?
Питання від: ; Вік: 34

психолог онлайн
Добрый день, Катерина!
цитата:
Донці 2 роки та 7 місяців.
Ваша дочь по возрасту входит в тот возрастной период, которому присущи манипуляции родителями.
Поэтому она, с одной стороны, с помощью такого поведения познает окружающий мир. А с другой - прощупывает ваши границы.
цитата:
Останнім часом вона постійно
Поэтому если такое поведение дочери началось недавно и вы не будете фиксировать ее внимание на этом (ругать, отталкивать, запрещать, проводить назидательные разговоры о том, что так делать нельзя), а начнете постоянно переключать ее на что-либо другое и говорить о себе в формате "Я-сообщения" (о своих чувствах и желаниях), то через непродолжительное время такое поведение у дочери должно будет прекратиться само по себе.
Дочка просто это перерастет (перейдет на следующий этап возрастного развития). И сможет сделать это быстрее, если поймет, что вы противостоите ее манипуляциям.
И только в случае, если такое поведение не будет заканчиваться и/или начнет прогрессировать, тогда вам необходимо будет обращаться к специалистам.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго ранку!
цитата:
Донці 2 роки та 7 місяців. Останнім часом вона постійно (може і 100 разів за день) чипає моє горло та шию: гладить, щипає, притискається своїм горлом до мого та все в цьому дусі, засинає також держачись за моє горло або обіймаючи за шию
Своєю поведінкою донька намагається реалізувати певні потреби в контакті. Перелік цих потреб може бути вельми широкий - від вираження почуття любові до бажання тримати вас біля себе через побоювання втратити. Які її мотиви достеменно, мабуть, ніхто не скаже. Завжди будуть певні припущення, але досить схожі на правду.
Тому придивіться уважніше на те, що відбувається поза вказаним феноменом? Які між вами стосунки? Скільки часу ви проводите з нею? Чим саме наповнена ваша взаємодія? Як загалом поводить себе донька, в тому числі з іншими рідними людьми, наприклад, татом і так далі? Зрештою, цікаво знати, як ви зараз реагуєте на її прояви?
Всі ці обставини важливі для розуміння ситуації і, відповідно, для висновків, на підставі яких будуть озвучені поради і рекомендації.
психолог онлайн
Доброго дня Катерино!
Маленька дитина завжди діє на рівні інтуїції. Тобто, намагається висловити ту потребу, яка у неї існує і доступним для неї способом. При чому робить це несвідомо, не спеціально!
Горло пов'язане із висловлюваннями почуттів, з комунікацією... І якщо дитина так робить, отже, їй чогось дуже не вистачає... Чого саме конкретно -, сказати дистанційно дуже важко, бо потрібно багато іншої інформації саме про Вас. Адже, далеко не завжди збільшення розмов з дитиною приносить очікувані результати... Дитина реагує здебільшого на внутрішній стан, а не зовнішню поведінку мами... І це стосується саме вміння давати необхідне дитині тепло... Що дуже буває складно, коли і сама мама його недоотримала, наприклад, в дитинстві... Тобто, як на мене, це питання не самої дитини, а, найперше, питання що стосується безпосередньо Вас.
Я б Вам радила взяти консультацію у психолога, тим паче, що зараз це можна зробити зручним способом онлайн. А вже потім самі зрозумієте, у якому напрямку рухатися. Бо ігнорування проблеми може лише призвести до її збільшення.
психолог онлайн
Схоже на якусь фіксацію. Важко сказати.