Біль
Доброго дня. Як справитись з втратою рідної людини. Мій братик загинув на війні . А я неможу дихати неможу жити біль така наче я в пеклі. В мене маленький син. Я розумію що повинна жити далі триматися . Але не можу втримати ту біль що пронзає моє тіло і душу . Як мені втриматись ? Як жити ? Він був для мене всім .
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Марія Радченко
Dabi, доброго вечора. У Вас зараз період гострого горя, він дуже тяжкий. Якщо хочеться плакати, кричати, говорити, писати про свій біль, дозволяйте собі це робити.
Через деякий час болю вже не буде настільки багато. Але шлях від відкритої рани до шраму досить довгий. Дозволяйте собі бути слабкою, якщо є така потреба, приймайте підтримку оточуючих. Якщо не справляєтесь, зверніться до психолога, щоб Вам допомогли протриматись перші тижні чи місяці після втрати. Потім буде легше, адже навіть після самої темної ночі наступає світанок.
Доповнення від автора
Доброго вечора. Я щиро вдячна Вам . Мені треба з кимось говорити . Але я розумію що більшість не розуміють мене і мені тяжко погоджуватись з ними або примати їхні співчуття. Коли тобі говорять така доля це його вибір чи тобі треба жити . Я все розумію але це не ті слова . Слово тримайся взагалі заводить мене в гнів . Чи це нормально?
Дякую Вам за відповідь
психолог онлайн
цитата:
Мені треба з кимось говорити . Але я розумію що більшість не розуміють мене і мені тяжко погоджуватись з ними або примати їхні співчуття.
Напевно, більшість людей, які Вас оточують, не були в схожій ситуації або не знають, що сказати, щоб Вас підтримати. Ви не повинні з ними погоджуватись, маєте право на свої власні почуття.
цитата:
Коли тобі говорять така доля це його вибір чи тобі треба жити . Я все розумію але це не ті слова .
Які слова Ви б хотіли почути?
цитата:
Слово тримайся взагалі заводить мене в гнів . Чи це нормально?
Дякую Вам за відповідь
Будь ласка.
Гнів являється природньою реакцією для людини, яка переживає тяжку втрату. Напевно, це слово посилює Ваше внутрішнє напруження, якщо незрозуміло, за що та яким чином триматись. Начебто у Вас має бути опора, яку насправді дуже складно знайти в такому стані.
Є певні етапи горювання. Злість - один з них, людина може не раз проходити через цей етап перш ніж дійде до прийняття втрати. Вона злиться, коли усвідомлює, що зміна, яка відбулась в її житті - реальна, і вже нічого не змінити.
Якщо відчуваєте, що більшість людей, які знаходяться поряд, Вас не розуміють, можете пошукати групи підтримки для українців, які втратили близьких людей із-за війни. Як правило, їх ведуть психологи. Можливо, Вам буде легше спілкуватись з людьми, які знаходяться в схожій ситуації.
Доповнення від автора
Напевно я хочу чути протилежне що слово тримайся недоречне . Що треба час .
Можливо мені потрібно просто поговорити на різні теми і про те що його поруч немає . Йому було 29 він мріяв про сім'ю . Була кохана . Все обірвалось один момент . Коли я розмовляю з його дівчиною я неможу наговоритись я знаю її лише з похорон . Не встигли познайомитись особисто раніше. Але я бачила братика він розцвів мені того було достатньо я не могла нарадуватися. Я прикипіла до неї мені як баний лист. Мені інколи здається що я занадто нав'язлива. Але нічого не можу з собою подіяти.
Я дуже вдячна Вам що вислухали мене . І дали чудові поради.
Доповнення від автора
Останнім часом . Я просила у Бога якщо потрібно комусь піти то що б забрав мене . Тепер неможу покинути думки чому він мене не почув .
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 353910 для Тетяна Штапова
Напевно я хочу чути протилежне що слово тримайся недоречне . Що треба час . Можливо мені потрібно просто поговорити на різні теми і про те що його поруч немає . Йому було 29 він мріяв про сім'ю . Була кохана . Все обірвалось один момент . Коли я розмовляю з його дівчиною я неможу наговоритись я знаю її лише з похорон . Не встигли познайомитись особисто раніше. Але я бачила братика він розцвів мені того було достатньо я не могла нарадуватися. Я прикипіла до неї мені як баний лист. Мені інколи здається що я занадто нав'язлива. Але нічого не можу з собою подіяти. Я дуже вдячна Вам що вислухали мене . І дали чудові поради. 29-10-2023 22:35:50Доповнення від автора Останнім часом . Я просила у Бога якщо потрібно комусь піти то що б забрав мене . Тепер неможу покинути думки чому він мене не почув .
---
Так болить зкожним днем все більше
психолог онлайн
цитата:
Звичайно, було б краще, якби люди говорили те, що Вам потрібно, але вони не знають, що б Ви хотіли почути, а що навпаки дратує. Ви можете їм про це казати.
цитата:
Йому було 29 він мріяв про сім'ю . Була кохана . Все обірвалось один момент .
Це дуже несправедливо.
цитата:
Коли я розмовляю з його дівчиною я неможу наговоритись я знаю її лише з похорон . Не встигли познайомитись особисто раніше. Але я бачила братика він розцвів мені того було достатньо я не могла нарадуватися. Я прикипіла до неї мені як баний лист. Мені інколи здається що я занадто нав'язлива. Але нічого не можу з собою подіяти.
Ви втратили одну й ту саму людину в один і той же час, тому можете відчувати в тій чи іншій мірі, що відбувається з іншою. Якщо дівчина також готова з Вами розмовляти, це може бути суттєвою підтримкою як для Вас, так і для неї.
цитата:
Я дуже вдячна Вам що вислухали мене . І дали чудові поради.
Буду рада, якщо мої поради Вам допоможуть.
цитата:
Можу уявити, як Вам тяжко жити з такими думками. Прийняти своє безсилля дуже непросто. Але на жаль, не завжди все відбувається так, як просить людина.