Як допомогти партнеру подолати тривожність
Живу с хлопцем, йому 26, з самого початку війни він був налаштований на все найгірше. Чим далі тим гірше його думки. Через війну виїхали в інше місто. Вдень працює відволікається, під вечір в нього дуже сильний страх, навіть коли немає повітряної тривоги. Кожні 5 хвилин він перевіряє новини, не спить пів ночі, бо боїться, що щось прилетить. Хоча живемо зараз в місті, де все спокійно. Спить нормально тільки вдень, вночі сняться кошмари, часто прокидається, дуже довго не може заснути. Постійно каже, що це ніколи не закінчиться і ми всі помрем. Казав, що втомився жити в постійному страху, говорив, що зробив би щось з собою, але не наважиться. Дуже боїться зими. Став злим, постійно немає настрою, бувають інколи дні, коли настрій краще, може сміятись спілкуватись, але зазвичай повна апатія, не хоче нічого робити. Під час повітряних тривог бувають панічні атаки. Вважає що скоро помре, чи серце не витримає чи ще щось станеться. Намагалась багато разів вмовити звернутись до лікаря, аде відмовляється, не вірить що це йому доможе. Каже від того що я почну пити якісь пігулки ракети літати не перестануть, тільки гроші витратимо.
Не знаю як йому допомогти і як вмовити звернутись до спеціаліста. Дякую
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Запропонувати партнерові звернутися по допомогу до психіатра (для діагностики причин тривоги на рівні організму і психіки, а також призначення медикаментів - під час війни багато чия психіка не витримує) і психотерапевта (для опанування способів полодання тривожності, адаптації до стресових умов. У Вашого партнера нормальна реакція психіки на ненормальні стресові умови життя під час війни, але якщо це заважає йому жити, треба професійна допомога.
Доповнення від автора
Ну я ж і питала як вмовити звернутись до спеціаліста? Я розумію, що треба але якщо він не хоче.
Доповнення від автора
психолог онлайн
Вітаю. Це нормально хвилюватися за стан людини з якою у нас стосунки. Але
цитата:
Вмовляють малих дітей, бо за них батьки несуть відповідальність. Що відбувається у ваших стосунках, що ви займаєте дорослу позицію в парі і опікуєтеся вашим партнером? Чому не можете прийняти, що він не хоче мінятися і хочете «причинити йому добро насильно» Ось з цим я би рекомендувала вам попрацювати з психологом для себе.
психолог онлайн
цитата:
Я розумію, що треба але якщо він не хоче.
Якщо не хоче, то не хоче. Ви ж силою його не потягнете. Та й обманом не вийде.
Проте ситуація і стан хлопця доволі складні і наіть важкі.
Тому визначатись потрібно Вам.
Скільки у Вас вистачить сил і терпіння переносити його тривожні прояви, нарікання і страшилки зробити щось погане з собою?
Можливо. Ваша свідома і дуже серйозна заява з цього приводу спонукає хлопця звернутись до психотерапевта.
Відредаговано автором 11-11-2023 10:26:38
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354431 для Владимир Анатольевич
Дякую
Я думала вже про це думала, але боюся, що такі мої вчинки тільки підштовхнути можуть його, і справді діло до самогубства дійде. Я розумію що це його вибір і його життя. Але як потім жити з цим. Ти знав, що людина хоче щось з собою зробити і не допоміг
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Ти знав, що людина хоче щось з собою зробити і не допоміг
Ви не можете відповідати за рішення і тим паче життя інших людей. Намагаючись спасати хлопця, ви, наче, забуваєте турбуватися про себе.
В нього є батьки, родичі? Ви маєте з хлопцем говорити про ваші переживання і показати свої кордони, можливо заручитися допомогою його родичів,якщо хлопець адекватно не здатен оцінювати свій стан. Йому необхідна медикаметозна підтримка.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354442 для Віталія Юріївна
Батьки є, не звертають увагу на його слова, не вірять, що він на це спроможен, кажуть не звертай увагу, все пройде
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Це печально. Може така відмова батьків визнавати проблеми і допомогти сину теж є одним із причин стану вашого хлопця.
Друзі в нього є? Ще якісь рідні? Люди, яким він довіряє?
Ви для себе теж маєте бачити свої обмеження і приймати їх. Це не означає про бездіяльність, це означає про неможливість впливати там, де закінчується зона вашої відповідальності і впливу. І так, Це непросто.
психолог онлайн
цитата:
Ніби здоровий глузд вступає в конфлікт з мораллю.
А я вбачаю Ваше тяжіння до ролі Рятівника з нахилом у почуття вини, а це вже не про мораль.