Подарунки на новий рік
Доброго дня. В сім'ї є традиція дарувати подарунки на новий рік. І чім більше наближається грудень, тим більше я розумію, що в цьому році не хочу та маю сил як моральних так і фінансових на них. Сім'я велика, тому зазвичай маю готувати 6 подарунків. Я зараз живу окремо, але переїхала не так давно від родичів, на початку літа. Я не можу зрозуміти, чому цього не хочу? Можливо, через те що відчуваю, що це ніби обов'язок якийсь, хоча ніхто з сім'ї так не казав. Не розумію, як мені бути, якщо не подарую, то ніби відчуваю, що буду поганою в очах сім'ї або викличу додаткові питання чи є в мене проблеми. І дарувати не маю сил та настрою. Підкажіть як розібратись в цій історії та зрозуміти, чому є такі думки
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Я думаю вы уже в своем посте указываете причины - нет финансовых возможностей и не нравится, что как будто принуждение есть. Подарки, если идут не от души, не хочется дарить, это правда. Особенно, если вы ничего с этого не получите, я имею в виду удовольствия. Получается и себя ущемите в деньгах и удовольствия нет. В чем смысл тогда?
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Підкажіть як розібратись в цій історії та зрозуміти, чому є такі думки
Які саме думки?
Ви частково описуєте можливі причини, чому ви не хочете дарувати подарунки:
цитата:
якщо не подарую, то ніби відчуваю, що буду поганою в очах сім'ї або викличу додаткові питання
Також з вашого тексту здається, що ви ніби втомлена, а пошук подарунків, зазвичай, велика робота.
Можете ще раз сформулювати ваше питання до психологів?
психолог онлайн
Соломія Лехіцька
Доброго вечора!
Розкажіть, будь ласка, детальніше про Вашу сімейну ситуацію. Які у Вас стосунки з родичами? Що означають подарунки у Вашій родині, і про що цей ритуал - особисто для Вас? Чи примушували Вас раніше дарувати подарунки, чи ображались, коли Ви не даруєте, чи дарували самі Вам щось "на відчепись"? Якщо так, то дійсно могла сформуватися неприязнь до такого способу вираження любові. А подарунки - це саме один зі способів виразити любов, який не повинен бути примусовим: як людина хоче, так і робить, залежно від того, що відчуває. А що відчувєте Ви?
Доповнення від автора
"Які саме думки?"
---
Що я не хочу нічого нікому дарувати, хоча це не природньо для мене, раніше я любила дарувати людям подарунки.
---
Які у Вас стосунки з родичами? Що означають подарунки у Вашій родині, і про що цей ритуал - особисто для Вас? Чи примушували Вас раніше дарувати подарунки, чи ображались, коли Ви не даруєте, чи дарували самі Вам щось "на відчепись"?
---
В мене близькі стосунки з родичами. І подарунки ніколи не були чимось "на відчепись", майже завжди коли у когось свято чи на новий рік кожен питає, що та чи інша людина хотіла би в подарунок, тобто щоб людині потрібна була ця річ. Але я не пам'ятаю, щоб хтось нічого не дарував на новий рік, тому і не знаю як до цього віднесуться родичі, з якими не хочу сваритись через це.
Моє питання полягає в тому, що я не розумію, чому зараз не хочу дарувати подарунки. І як пояснити сім'ї, що я не хочу дарувати подарунки, щоб не зіпсувати відносини з ними
психолог онлайн
Какие мысли и переживания, когда думаете, что нужно покупать подарки?
Если можно, более развернутый и подробный ответ
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354690 для Валентина Михайловна
Думаю, що потрібно всім написати та взнати побажання щодо подарунків, вирішити що буду дарувати по своїм фінансовим можливостям та побажаннями, потім кожен подарунок потрібно знайти та замовити, а потім ще все це забрати, запакувати та відправити/віддати родичам. При цьому розуміючи яку суму я потрачу, а розумію, що на себе я дуже рідко можу дозволити собі таку суму спокійно потрати та не корити себе, за те що багато собі щось купляю, хоча розумію, що це далеко не так.. Іноді навіть буває, що подарунок який дарую, співпадає з тим, що сама собі хотіла купити, але собі я в цей момент не можу вже це купити через фінанси
психолог онлайн
Возможно в этом году вам наконец-то хочется выбрать себя, а не в ущерб себе дарить родным?
Вы ж сами пишите, что накладно это для вас.
Я бы предложила вам в этом году все же выбрать себя и самой решить, какую сумму вы готовы потратить и сделать какие-то милые недорогие подарки, сувениры, а саму себя побаловать и купить то, что хочется в рамках бюджета
психолог онлайн
Наталия Горская
Добрий вечір.
Ви пишете, що "не маєти сил, як фізичних так і моральних". Це стосується лише питання вибору подарунків чи інших аспектів життя також?
Якщо питання лише про подарунки, то можна пошукати причину цього і способи вирішення. Що подарунки символізують для Вас? Чи вдається Вам вгадувати бажання близьких? Чи подобаються подарунки, які Ви від них отримуєте? Чи хочете Ви ці свята провести якось по-іншому?
В іншому випадку зверніть увагу на свій загальний стан. Можливо Ви виснажені і просто не маєте сил на це. У Вас в житті відбулись важливі зміни. Адаптація до змін потребує ресурсів і бережного ставлення до себе. Чи достатньо Ви спите і відпочиваєте, як харчуєтесь? Потурбуйтесь про себе, можливо зверніться за допомогою.
психолог онлайн
Добрий вечір
Ви вказали, що вам 30 років і тільки пів року живете окремо. Ви раніше весь той час жили з цими родичами, яким маєте дарувати подарунки? Можливо, саме цього року у вас зʼявилася потреба сепаруватися і належати собі в різних сенсах, в тому числі фінансово.
«І як пояснити сім'ї, що я не хочу дарувати подарунки, щоб не зіпсувати відносини з ними» - неподаровані подарунки не є приводом псувати стосунки, які перед тим були щиро хорошими. Теплі сімейні взаємини тримаються на любові, повазі, теплому ставлені, спільних приємних спогадах, підтримці. Подарунки при цьому не обовʼязкові. Тому якщо в сімʼї у вас дійсно теплі стосунки, то ніхто і не подумає ображатися. А запитання чи у вас все гаразд є нормальним виразом турботи, чому б вам спокійно не відповісти, що все добре, просто переїзд потребував коштів. Тут два варіанти: або цей факт сприймуть з розумінням, або у вас стосунки насправді в сімʼї викликають питання.
Ви нікого не зрадили, не вчинили погано, тому ви не можете бути поганою, через просто не куплені речі. Тут важливо чи ви внутрішньо для себе не будете поганою?
Це нормально, що ви хочете заощадити. Обирайте себе. Людина, яка не подбала про себе, не може добре дбати про інших.
психолог онлайн
Валентина Михайловна Жемчужникова
цитата:
як пояснити сім'ї, що я не хочу дарувати подарунки, щоб не зіпсувати відносини з ними
Чи значить це, що ваші відносини умовно хороші тому, бо ви даруєте подарунки? Знаю, що у сім'ях, де є цінність один одного, в перше чергу, точно можно сказати про свій стан і отримати підтримку, а не розрив відносин.
Ще мені здається, що у вас є якісь серйозні питання до вирішення, а ця тема, наче верхівка айсбергу.
психолог онлайн
А чи ділитись Ви своїми почуттями з родиною, можливо з кимось у Вас з родичів більш близькі стосунки?
Чи казали Ви комусь з родичів про те, що маєте зараз непросте матеріальне становище та нестачу внутрішнього ресурсу при думках про новорічні свята?
Можливо близькі люди зрозуміють , якщо Ви будете ділитись з ними думками та почуттями?
Завжди можна розповісти, що настрій зараз геть не святковий, що навіть нема сил думати про подарунки, не те, що їх шукати.
Адже насправді близькі люди зрозуміють ваш емоційний стан.
Ну, звісно, якщо Ви дасте їм такий шанс.
А ще дуже важливо дати Собі дозвіл зважати на Свої почуття і бажання.
Сказати собі -"і нехай, зеачить в цьому році у мене буде так".
При цьому може так бути, що коли Ви знімете з себе "обов'язок ", то з'явиться і бажання.
І тут важливо знов прислухатись до себе.
Не питати хто що хоче.
А зрозуміти, що САМЕ ВИ хочете і готові подарувати.
Для когось це може бути якійсь символічний подарунок , не дороговартісний, але "з теплом", чиїсь подарунки можна об'єднати (якщо є сімейна пара), тощо.
Але тільки ЯКЩО на це раптово з'явиться бажання та енергія.
Адже коли в магазинах почне звучати новорічна музика та з'явиться відповідний антураж, то і ваш настрій може змінитися.
Хоча, не завжди це спрацьовує.
Наприклад, минулого року багато людей відзначали це свято чисто номінально.
А загалом Вам важливо було б розібратися з вашим відчуттям зворотнього зв'язку з родиною, з вашим очікуванням їхньої оцінки на досить поверхневому рівні.