Втрата близької людини
Помер мій улюблений дядько, з яким я близько спілкувалася і мала довірливі стосунки. Я не знаю як пережити втрату? Плакати вже не можу. Погано ще те, що в умовах сьогодення не має можливості поїхати на похорон і попрощатися з ним. Зараз в стані апатії.
Питання від: ; Вік: 39

психолог онлайн
Добрий день, Ната.
Втрата близької людини - одна з найвпливовишіх подій на психіку людини в житті. Зараз Вам необхідно сконцентруватися на повазі до своїх відчуттів. Дозволити собі відчувати жаль та скорботу. Повага до своїх відчуттів це також про турботу про себе - про пом'якшення вимог до власних очикувань. Жалоба по близькій людині це нормальне відчуття. Необхідно дати собі час на прийняття події, яка від вас незалежить.
психолог онлайн
Доброго ранку.
Прийміть найщиріші співчуття Вашій втраті.
Ви пишете, що не можете поїхати на похорон і від цього Вам ще гірше... Але ж, насправді, поховання, то лише ритуал, тоді, як спілкування між вами відбувалося, і впевнена, відбувається на рівні ваших душ. А в цьому ніхто і ніколи Вам не може зашкодити.
Ви пишете, що немає вже сил плакати... Але ж сльози тому, хто пішов у засвіти не лише не допомагають, а можуть лише зашкодити... Не відпускаючи його туди, куди вже прийшов час іти, Ви його душу прив'язуєте, але ж він вже не має тіла, тому не може, ані повернутися, ані рухатися далі, куди йому вже призначено.
Тому, прислухайтеся до себе... Насправді, за чим Ви більше плачете? Можливо, Ви більше жалієте, що пішла людина, яка була Вам другом? Тобто, жалієте себе?..
І ще. Якщо Вам так важко на душі, це, як на мене, може свідчити, що саме Ви можете йому допомогти і полегшити перехід. Просто не знаєте як, не має е сил, і не володієте певними знаннями. То, може краще, пропрацювати цей етап разом із психологом, а не заганяти себе у прірву розпачу та депресії?
психолог онлайн
Ната, дорого дня!
Щиро співчуваю вашій втраті.
Можу поділитися тим, що я роблю в тяжких ситуаціях.
1. Намагаюся прописати абсолютно все, що відчуваю.
В тілі, які емоції, стани. Це допомагає "повернутися" в реальність та відчути себе тут і зараз.
2. Прописати, що я можу зробити прямо зараз. Щось не глобальне. Комусь подзвонити, попросити про допомогу, надіслати гроші близьким.
3. Подумати, що я можу зараз зробити ДЛЯ СЕБЕ! Щось пов'язане із тілом. Випити чай, повільно подихати свіжим повітрям, побити подушку, зробити гарний макіяж.
4. Я сідаю складати план дій на найближчий час. Це знімає напругу та тривогу. Головне потім дотримуватися цього плану :)
Бажаю вам удачі. Пам'ятайте, що поруч є люди, які можуть дати вам підтримку.
психолог онлайн
Мої співчуття.
Тоді, Nata, можна попрощатися з дядьком внутрішньо.
Сказати йому, яким рідним та дорогим він для Вас був, за що саме Ви йому вдячні, як сумуєте за ним тощо.
І спробувати відчути в середині своєї душі його відповідь на це.
Це можна зробити самостійно, а можна разом із психологом.
Відредаговано автором 02-12-2023 01:33:49