Відчай
Доброго дня.
Мені 29 років. Я жінка, одружена, мама 2 діточок. Я співзалежна і не справляюся з життям. Намагаюся налагодити але таке відчуття ніби життя йде по якійсь програмі і я нічого не можу вдіяти. Чоловік регулярно вживає алкоголь. Будь-які розмови на цю тему тільки погіршують ситуацію. Мене це пригнічує, в мене постійна тривога, роздратування, неспокій у зв'язку з цим, та розуміння що не можу розслабитися і нормально жити, щось планувати, покладатися на нього чи в принципі розраховувати на нормальні відносини. Останнім часом коли чоловік переп'є виникають конфлікти зі сварками. Хоча я стараюсь стримувати свої емоції та нічого не обговорювати в таких ситуаціях і поводитися максимально делікатно... Ситуація погіршилася коли ми з чоловіком та дітьми почали жити окремо від батьків. Напевно до переїзду я була не настільки зосереджена на ньому, а думала про те як вирішити ту проблему що в нас немає окремого житла. Отже зараз я поступово дійшла до того що повністю фінансово залежу від чоловіка, до речі його це не влаштовує і на фоні цього теж конфлікти. Хоча справи по догляду за дітьми і по дому на 95% виконую я. В мене немає грошей ні на що, взагалі 0 на карті, чоловік мені особисто ніякі гроші не виділяє, але закриває комунальні платежі та купує продукти, і звісно часто скаржиться що не вистачає грошей. Я все розумію і сама хотіла б заробляти теж. Хоча не заради такого самого життя... В мене є багато навичок і досвід роботи в різних сферах, проте я просто зовсім немаю сил, натхнення, уявлення як мені вибратися, як почати заробляти та куди рухатися. Інколи я хочу переїхати, розлучитися, інколи ситуація в стосунках ніби налагоджується і я забуваю всі негаразди та хочу зберегти сім'ю, все як є. Але все ж основна проблема полягає в моєму стані — виснаження, знесилення, нерозуміння як покращити свій стан та вибратися з цього, почати знову заробляти і налагодити своє життя.
Мені потрібна від вас порада, поштовх до дій, що є таке чого я в цій ситуації не розумію, чому не змінюю нічого, чому не вирішую проблему? Я розумію що багато чого могла б змінити, принаймні для себе і дітей. Але як це зробити? Я ніби в пастці і всі мої зусилля обриваються. То проблеми і треба вирішувати, то ніби все добре і можна розслабитися.
Я дуже хочу жити нормальним життям, пізнати любов, підтримку, справжні сімейні відносини, а якщо ні то знайти друзів, коло спілкування, доброго, теплого, безпечного... Хочу нормального життя
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ситуація доволі розповсюджена, коли дружина сподівається, що чоловік раптом зміниться, перестане пити, тощо. Але вживання алкоголю це вже хвороба, від якої треба лікуватися. Але сам чоловік повінен признати це і вирішити із цим впоратися. Алкоголіку зовсім неможна пити, бо це на все життя. Виходьте із того, що, або Ви продовжуєте жити таким життям, яке Вас виснажує, але вирішуйте питяння радикально. Шукайте роботу, вирішуйте життя без задежності від грошей, вбез страхів і конфліктів. Так, треба прикласти зусилля, а не пливти по течії, тим паче, що Ви маєте навички і досвід у різних сферах діяльності. Робіть перший крок. Я думаю, що близькі в любому випадку вас підтримають. але вирішувати Вам.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Доброго дня, Iron!
цитата:
ВІДЧАЙ
Співчуваю Вам.
Відштовхнувшись від дна відчаю, можете спливати на поверхню, аби реалізувати свої бажання і наміри
цитата:
Важко, можливо, неймовірно важко усвідомити, що зараз потрібно узяти своє життя і покласти собі на розкриті долоні. Що з ним буде далі - залежить виключно від Вас(!)
Шукайте підтримку. Шукайте психологів, до працюють на безоплатній основі. Зверніться до центру социальної підтримки смі'ї, дітей і молоді. Там є такі психологи.
Починайте розбиратись з власним життям. Точніше зі способом його проживання.
Почніть маленькими кроками напрацьовувати свою здатність долати безсилля. Це про заробіток, про відчуття незалежності і, зрештою, про свободу особистості.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня.
Ваша ситуація вкрай важка, але вихід завжди варто шукати. Нажаль, алкоголізм важке захворювання, яке потребує відповідального лікування, зміни в укладі житті. Для того повинна бути сильна мотивація та рішучість зі сторони хворіючого. Бажання лікуватись має бути власно хворіючої людини. Але в Ваших силах робити висновки згідно обставин, які склалися саме для Вас та ваших дітей.
З іншого боку Ви несете відповідальність за фізичний та психологічний стан Ваших дітей та за умови їхнього зростання. Саме від цього, на мій погляд варто відштовхуватись саме в Вашій ситуації. Шукати мотивацію для перемін - сворювати безпечний простір для зростання Ваших дітей.
Спробуйте проживати наступні дні з думкою про створення безпеки саме для Вас та Ваших дітей. І Ви почнете бачити можливості. Шукати варіанти.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Ви запитуєте "що є таке, чого я в цій ситуації не розумію, чому не змінюю нічого, чому не вирішую проблему?" - і тут же відповідаєте на своє питання - бо Ви зараз дуже виснажена. От і виходить замкнене коло. Питання в тому, як з нього вирватися. Відповідь - перестати робити те, що Ви робили до цього, і почати робити те, що Ви НІКОЛИ ЩЕ НЕ РОБИЛИ. Тобто, припинити БУДЬ-ЯКІ розмови з чоловіком (їх було достатно, і вони не діють) і припинити користуватися його грошима. Я не знаю, як Ви це зробите. Можливо, візьміть кредит, щоб стартонути, а потім поступово віддасте, коли здобудете грошову незалежність. Або щось іще. Але це треба робити - щось нове і ризиковане, інакше не вийде ніяких змін. Також розумію, що важко змовчувати нетверезій людині. Але й тут треба пробувати нові способи поведінки. Експериментуйте, поки не знайдете те, що Вас не руйнує і дає можливість зберегти свою силу. Іноді, коли мої клієнти хочуть на когось нападати і не можуть утриматись, то я їм даю якісь гумористичні поради, наприклад - "уявіть, що це не ваш чоловік, а ваш начальник. Ви теж будете пиляти його за випивку?" - і тоді жінки сміються і кажуть "ні". Іноді так простіше зрозуміти, що значить не втручатись в життя іншої людини, не повчати, а тримати дистанцію, при цьому зберігши повагу. Іноді лише такі жартівливі приклади дають уявлення і відчуття, як себе поводити. Як Вам така ідея?
Відредаговано автором 22-12-2023 16:03:21
психолог онлайн
цитата:
Доброго дня. Мені 29 років. Я жінка, одружена, мама 2 діточок.
Доброго дня. Скільки років Вашим діткам? Вони потребують постійного догляду чи ходять до школи/садочка?
цитата:
Я співзалежна і не справляюся з життям. Намагаюся налагодити але таке відчуття ніби життя йде по якійсь програмі і я нічого не можу вдіяти. Чоловік регулярно вживає алкоголь. Будь-які розмови на цю тему тільки погіршують ситуацію.
Ви насправді вже зробили перший і важливий крок, усвідомили свою співзалежність і безсилля.
цитата:
Мені потрібна від вас порада, поштовх до дій, що є таке чого я в цій ситуації не розумію, чому не змінюю нічого, чому не вирішую проблему?
Ви самі написали, що виснажені і знесилі. Для того, щоб розпочати пошук роботи, потрібно бути в ресурсі. Як думаєте, що саме Вас виснажує?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357155 для Тетяна Артеменко
Дякую за ідею уявити що це начальник, а не чоловік. Допомогло відсторонитися. Про кредит це варіант. Думаю про це, ще не наважилась. Я поступово підсіла на безвідповідальність, і коли прошу щось в нього то відчуваю себе дном, це все більше погіршує ситуацію. Важко признати що він нічого мені не повинен, хоча я багато вклала в сім'ю і фінансами раніше, і часом та зусиллями. Та це все фігня, тому що він став на ноги, а я зараз навпаки впала, і тепер він красавчик, а я гімно, тож буде робити що хоче і я ніколи не достукаюся і ніякого розуміння не досягну. Коротше все в точку, ні на що більше не сподіватися і якимось чином обходитися без його фінансів
психолог онлайн
Ви пишете, "Коротше все в точку, ні на що більше не сподіватися і якимось чином обходитися без його фінансів". Ну, так. Бо чоловік залежний від алкоголю, а Ви залежні від чоловікових грошей. Такий собі замкнений цикл залежностей. Тож принаймні в одному місці його варто розірвати
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357171 для Тетяна Артеменко
Я вчора уявила що це не мій чоловік набухався, а начальник, і преспокійно витримала дистанцію. В мене звільнилася купа часу і сил, і я нарешті навела порядок в квартирі і зібрала 4 пакети мотлоху. На сьогодні теж без проблем все спілкування. Продумувала варіанти що можу зробити, взяти кредит, зняти кімнату, з'їхати з дітьми поки просто, потім заробити на адвоката для розлучення або на кредитні кошти одразу. Чи назичити грошей в родичів якщо хтось дасть... Поки що детально не продумала як буду заробляти. Оце відкриття.
Вранці без психування відпустила його до мамки. Мені прям сподобалось. Цікаво чому нормальне спокійне спілкування не складається без цих прийомів (уявляння що це начальник а не чоловік, і фантазування про розлучення). Але це шикарний інструмент
І ще подумала що тут проблема в мене що я свою людську гідність і цінність приклеїла до того, скільки грошей я заробляю, ну і спроектувала на нього це — ніби це не я сама, а він сильно ненавидить мене за те що зараз я мало і нестабільно заробляю. Ну і сильно переживала через те що "він" мене страшенно не любить через те що не заробляю, а все інше взагалі не цінує. Що в нього в голові насправді не знаю, але з того спілкування яке було останнім часом зрозуміла що його ця вся ситуація не влаштовує також.
Ну з кредитами і без його гаманця ще й при тому що я зараз уявлення не маю як заробити, супер весело і класно не буде. Не знаю чи коли вся відповідальність буде на мені, чи замотивує це мене гарно заробити і влаштувати собі і дітям нормальне життя, не знаю що я зможу. І не знаю якщо я залишуся, чи не буде далі з ним ще гірше коли він буде випивати, як я реагуватиму, чи не буде набагато гіршого.
Зараз думаю про те, чи можливий якийсь дієвий але менш радикальний крок ніж кредити, розлучення і невідомість на противагу тому всьому як було (і певно ж буде розвиватися далі)
психолог онлайн
Цікаве у Вас спостереження на рахунок проекції - що це може бути лише ваша нелюбов до себе через нинішню нездатність заробити (а чоловік просто є предметом проекції вашого Я). Може, це й вірна версія. Тоді випливає, що якщо Ви дозволите самій себе поважати, то інші люди Вам вже не страшні. Тепер про радикальні методи. Може, вони й не треба. Ви ж ні перед ким не звітуєтесь покроково, як швидко Ви виходите з цієї ситуації. Ви можете вибрати і повільний, м"який режим. Сьогодні дистанціювались від нетверезих витівок чоловіка, а завтра можна нічого й не змінювати, а просто пожити в цьому. А от коли з"явиться вже якась сила і впененість, тоді можна почати рухатись в бік фінансової незалежності. До кожного нового стану треба звикнути.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357189 для Тетяна Артеменко
Ох, я наївна подумала що з цим прийомчиком мені завжди так буде легко і комфортно.
Але до вечора сьогодні мені вже просто хочеться ридати і вмерти. Якого фіга я повинна шукати якісь прийомчики аби мені було тільки безпечно зі своїм чоловіком, аби тільки не спровокувати...
психолог онлайн
Ну, Ви ж вибрали ці стосунки, цей шлюб, і Ви продовжуєте в ньому залишатись. "Прийомчик" - це лише швидка допомога, рятівний круг на дуже короткий час, коли є небезпека. Життя на таких "прийомчиках" не побудуєш. Щоб змінити щось глобально, треба міняти всю систему. Це ж правило. Для цього треба працювати в психотерапії і досить тривало. В середньому десять років життя - це рік терапії. Тобто, Вам до терапевта треба ходити мінімум три роки (Вам біля тридцяти). Короткострокове консультування не допоможе - з тієї причини, що треба працювати з базовим рівнем (концепціями). Я це рекомендую не всім, а лише декому. Іноді достатньо пройти короткий поведінковий тренінг, і життя змінюється. Переважно буває так. Але це не ваш варіант. Тож, набирайтесь сил і починайте рухатись у бік змін
Відредаговано автором 23-12-2023 21:58:49