Чи вважається це булінгом?І що тоді робити
Вже десь цілий рік мене напевно булить моя сусідка по парті.Але я невпевнена в цьому,бо вона мене не б‘є.Все почалось з того, що вона не попереджала мене коли буде сідати до своїх подруг,коли одної з них немає в школі і через це,я часто була без книжок,бо ми їх ділимо і вона не хотіла давати свою,потім спеціально коли мені потрібно було повторити,говорила що не взяла.І коли я питала чому,казала того,а коли починався урок діставала книжку.А коли я брала з її сумки називала мене неадекватною хоча сама так робила і не попереджала мене.Через деякий час спеціально деякі книжки неносила і коли я питала чого,то насмішливо відповіла бо не хочу.Також дуже часто,наприклад: коли я питаю яка тема чи вправа вона каже незнаю хоча в неї записано або коли групова робота вона спеціально закриває свій листок,щоб я не побачила,але коли такі більш важчі уроки як алгебра,геометрія вона постійно просить мене допомоги і майже завжди я допомагала їй,хоча вона геть нічого невчила і навіть дякую мені не казала.А після уроку різко це забувала і іноді несмішно жартувала надімною.І особливо був неприємний жарт про 18+.Він почався з того моменту коли ми робила лабораторну роботу з фізики і там потрібно було дути в пусту ручку щоб записати який був звук і коли я це робила вона і її подруги почали жартувати надімною через це,але вони теж таке робили але ж це ІНШЕ.Або коли ми граємо в волейбол вона дуже часто кричить аут щоб я не подала подачу або сміється коли в мене нічого не вийшло.Навіть вчителька їй раз зробила зауваження.Або пару раз вона ставила ноги на мій стільчик і після цього він ставав брудний.І найгірше в цих ситуаціях, що вона дуже вміло може робити вигляд що вона нічого такого не зробила, а я істеричка.І це так правдоподібно, що я навіть іноді задумуюсь чи я взагалі адекватна?Взагалі було дуже багато таких ситуацій, коли вона до мене так ставилась.І в деякий момент моє терпіння лопнуло я почала сильніше відповідати на її «словечка» але це нічим не допомогло.І перестала допомагати на деяких уроках.Тоді вона взагалі на мене обідилась і більше почала робите все те про що я розповіла вище,крім насмішок про …
Я не знаю через що вона так мене ненавидить.Що я їй не так зробила?Я адекватно до неї відносилась,допомагала.
І що робити в такій ситуації.Класному керівнику не хочу казати,бо це нічим не допоможе і погіршить ситуацію.Батькам теж ні,бо винна буду я,бо не дала здачі.Але я незнаю як її давати, не бити ж?
Питання від: ; Вік: 14

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня.
На булінг це дійсно схоже. Хоча нема биття, але є психологічне насильство, маніпуляції та газлайтинг (називання неадекватною, коли Ваше сприйняття нормальне).
Виникає питання, чому Ви сумніваєтесь, булінг це чи ні? Звідки сприйняття ситуації "якщо не б'ють, то може й не булінг"? Які у Вас відносини з батьками, що вони Вас винною можуть зробити?
Можна звернутись до шкільного психолога або попросити батьків записати Вас до психолога індивідуально, щоб опрацювати цю ситуацію і пошукати з неї оптимальні виходи.
Шкода, що в школі на булінг не реагують, бо такі ситуації повинні бути вирішені з залученням вчителів, батьків і психолога. Підлітки можуть поводити себе надмінно через почуття власної неповноцінності, і виміщати це на ровесниках. Тобто, Вашої вини тут взагалі нема, скоріш за все на Вас просто проектують власних тарганів в голові.
Самотужки можна, по-перше, звернутися до психолога. По-друге, можна припинити спілкування з людьми що на Вас токсять, не давати списувати, не допомагати, бо це невдячна справа. Спілкуватися з тією частиною класу, яку вважаєте більш-менш адекватною. Може добре допомогти впевненіше себе відчувати позакласне спілкування (в кружках, секціях), та якісь хоббі, які дають відчуття, що я важлива і цінна людина не зважаючи на те, як до мене ставиться хтось токсичний.
Крайньою мірою може бути перевод у іншу школу або ліцей, де Вас чіпати не будуть. Я не особливо вірю, що на новому місці булінг обов'язково повториться, бо насправді колектив колективу рознь і не в кожному класі є задири. Удачі!
психолог онлайн
Доброго вечора! Співчуваю Вашій ситуації, але все-таки треба розповісти про неї батькам або хоча б іншим близьким дорослим, яким Ви довіряєте (старша сестра, бабуся, хрещена і т.д.). По закон батьки несуть відповідальність за Вас до Вашого повноліття, тому звернення до психолога можливе лише з їхнього дозволу. Удачі Вам
психолог онлайн
Марія Радченко
Алла Володимирівна Романенко
цитата:
ЧИ ВВАЖАЄТЬСЯ ЦЕ БУЛІНГОМ?
А якже, ще й яким?! Майстерним и жорстоким. І биття зовсім необов'язкове, тим більше, що моральне побиття - більш болюче і хворобливе.
цитата:
Я не знаю через що вона так мене ненавидить.Що я їй не так зробила?
А для таких як вона не треба "не так", тут достатньо ДЛЯ ТОГО, щоб САМОСТВЕРДИТИСЬ за Ваш рахунок, показати свою ВЛАДУ над Вами, свій вплив - яка вона крута в порівнянні з Вами тощо.
Бо Ваша сусідка - справжня токсична замозакохана нарциска. А нарциси полюбляють маніпулювати іншими та самостверджуватись. Ображати та принижувати. І роблять це майстерно, бо це в них - ВРОДЖЕНЕ.
Тільки їй не треба про це розповідати, бо не дасть ніякого результату - тому що Вас саму звинуватить в нарцисизмі та ще й почне дражнитися - як вони це вміють. Але є речі, яких вони не люблять і бояться. Про це скажу нижче.
цитата:
Я адекватно до неї відносилась,допомагала
Це не має значення, як Ви до неї ставились. Справедливість тут не працює, бо в таких її немає в принципі.
цитата:
Класному керівнику не хочу казати,бо це нічим не допоможе і погіршить ситуацію
Так і буде, погіршить - бо всі будуть ставитись як до слабкої, яка побігла за захистом, бо сама не в змозі себе захистити.
цитата:
Батькам теж ні,бо винна буду я,бо не дала здачі
Ось і головна причина того, що не вмієте захищатись, бо батьки й самі морально Вас "б'ють" - звинувачують, замість підтримки. А я б запитав у них: "А як саме дати здачі? А? Навчіть! Ви ж досвідчені батьки! А мене, бачите, не навчили...то хто ж винний, а?!" Вчіться ПРОТИСТОЯТИ батькам також, на них й вчіться, як на макетах)) - бо заслужили, не навчили й ще кусають...
цитата:
Але я незнаю як її давати, не бити ж?
Бити справді не потрібно
цитата:
І що робити в такій ситуації
По-перше, треба перестати до неї ставитись як до нормальної людини, бо вона - такою НЕ є. Поставити її та подібних до неї "поза законом", тобто по відношенню до них розповсюджуються зовсім інші правила. А саме:
- Ви маєте право її ігнорувати (показово не дивитись і не бачити взагалі) незалежно від того, як вона себе з Вами поводить - лагідно посміхається та просить:
цитата:
коли такі більш важчі уроки як алгебра,геометрія вона постійно просить мене допомоги
або веде себе як покидьок:
цитата:
насмішливо відповіла бо не хочу...ставила ноги на мій стільчик
- БЕЗ РІЗНИЦІ. Ви маєте на це право. Тим більше, що вони ДУЖЕ цього не люблять, коли їх не помічають, їх роздуте ЕГО сильно від цього страждає.
Перестаньте з нею здоровкатись, проходьте ніби біля пустого місця - її для Вас не існує.
По-друге, Вам просто НЕОБХІДНО навчитись бути ЖОРСТКОЮ (не жорстокою) і ТВЕРДОЮ, бо Ви - занадто м'яка, чим ця нарциска (і думаю, не тільки вона) і користується. Наприклад, коли вона в черговий раз поставить свої ноги на Ваш стільчик, доречно НЕ ДИВЛЯЧИСЬ на неї ЛЬОДЯНИМ тоном ГОЛОСНО, твердо та жорстко сказати: "швидко прибрала свої брудні ноги з мого стільця!" і якщо вона не стане поспішати з цим, додати ще раз "Швидко! Інакше я ..." і далі повинна пролунати реальна погроза, яка 1) не буде порушувати правил і 2) яку Ви ТОЧНО зможете виконати. І якщо не послухає - ВИКОНАТИ. І так треба робити неодноразово, щоб людина раз і назавжди запам'ятала, що Ви слів на вітер не кидаєте.
По-третє, НЕ ПОКАЗУЙТЕ їй і таким як вона своїх справжніх почуттів, тим більше якщо Вам боляче чи Ви ображені - реагуйте на все від неї з посмішкою. Бо подібні аб'юзери одразу ж починають по цим почуттям бити - Ви ніби відкриваєтесь перед ними, показуючи незахищені місця.
По-четверте, Вам треба підготувати на найчастішіі від неї підколи - ГОСТРІ та ЮМОРНІ відповіді, відповіді-шпильки, які можуть сильно її вколоти - і ГОЛОСНО, при всіх, відповідати їй ЗІ СМІХОМ - і справді висміювати її. Бо нагадаю: вона ПОЗА ЗАКОНОМ. І для неї, як для нарциса, це буде ДУЖЕ БОЛЯЧЕ - щоб наступний раз, коли захоче Вас принизити - 20 разів подумала, чи варто це робити.
Наприклад на її вигук "аут" можна щось придумати коротеньке й влучне наче ляпас, на зразок: "сраут")) Вибачте за мою французьку)), але в цій ситуації і серед підлітків це буде доречним і смішним - всі з неї будуть сміятися, а вона надовго замовкне. І це треба сказати ГОЛОСНО, щоб усі почули. І якщо вчителька чи хтось інший почне Вас стидати за це - просто з посмішкою зробите реверанс)) і можете вибачитись (теж с посмішкою), але не перед нею, а перед оточуючими))
Впевнений, більшість класу одразу ж почне Вас поважати за такий захист себе.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Додам ще.
Якщо почне напоказ жалітися на Вас комусь: "Вона мене ображає..." тощо (а вони полюбляють цей прийом - зробити з себе жертву, а жертву зробити нападником), з єхидством пожалієте її: "Ах ти ж бідненька...йди, я тебе пожалію..." чи придумаєте щось своє.
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
Співчуваю вам і радію, що ви сюди написали і поділились з нами. Ця дівчина клінічний нарцис, я згодна з Басанським Павлом Леонідовичем. Він дуже влучно описав алгоритм взаємодії з таким видом.
Ця ситуація вчить вас зустрічатись з несправедливістю, проявляти агресію та ставати стійкою. Ця дівчина живе за якимось своїм укладом, а ви маєте виставити кордони щоб це не відбувалось за ваш рахунок. Ви не її фрейліна чи козел відпущення. Треба вчитись захищатись, давати відсіч і відсторонюватися. Ваші емоції ми розуміємо і співчуваємо, а в неі нема емпатії, тому виводити її на чисту воду - брудна справа. Там води нема, там сухість і жорстокість. Головне в її світі вона, і вона вважає себе центром. Життя розіб’є їй дзеркало самолюбовання, ваша ж задача зберегти себе і свій емоційний стан.
Не треба мати з нею ніякої справи! Ця людина не для дружби і їй не можна довіряти. По можливості не показуйте їй своєї вразливості, вона живеться вашими негативними реакціями і демонструє свою силу, владу, зверхність. Книжки носіть самі, не давайте їй, скажіть, що ви передумали ділитись і можете собі дозволити бути неадекватною, зате ви вільні від договору з ненадійними людьми. Посміхніться тут :) Треба реагувати парадоксами. Є така книга «Психологічне айкідо», там багато прикладів як поводитись в різних ситуаціях. Мороз на її звинувачення чи навпаки ваш контрнаступ на неї. Слова - найкраща зброя! Ними можна бити і кусатись! Вона вкусила палець, ви їй півруки! Виходьте з позиції жертви і діставайте свою агресію! Тільки не втрачайте людяність як вона. Коли вона відчує вашу силу, то буде шукати іншу жертву, бо її ігри вже не зможуть відбуватись у вашому полі.
Чи ще є друзі та близькі люди у вас? Переключіться на спілкування з ними і заберіть центр уваги з цієї дівчини. Краще вкладатись в інші стосунки!
Відредаговано автором 22-02-2024 13:39:14