Відсутність сформованого світогляду
Добрий день, в мене є одна проблема. Всередині мене відсутні рамки моралі, в мене немає навіть внутрішнього орієнтиру. Я не розумію що добре, а що погано. Звісно в мене є принципи(типу не нашкодь), але в глибині я всеодно не розумію їх суті. Я не знаю як себе поводити в суспільстві щоб мене не відторгали і я залишалась соціалізована, в мене ніби ступор. Звісно я хочу себе поводити відкрито та відверто, але це приносить погані наслідки для мене, і створює проблеми які погано впливають на моє життя. Тому я себе стримую, але в мене немає золотої середини між стримуванням і проявом себе. Коли я себе стримую, веду відсторонено та агресивно, також псуються стосунки з подругами які мені ще потрібні в майбутньому і з ними не вигідно псувати спілкування.
Тому я не розумію що мені робити з цим. Я виписувала на листку свої умовні правила поведінки, але воно не йде мені, і я повертаюся до імпульсивної та байдужої до почуттів інших версії себе
Питання від: ; Вік: 16

психолог онлайн
Марія Радченко
Добрий день. Те, що Ви описуєте схоже на формування певного типу розладу особистості (якого саме треба досліджувати), але Вам ще 16 р і це можна корегувати, так як особистість формується до 21-23 років. Добре, що Ви це помітили, і навіть виписали певні орієнтири, отже вони у Вас є, просто у період імпульсивності або поганих психологічних станів вони можуть коливатися, і скоріш за все в ці періоди не потрібно довіряти своїм новим думкам та поглядам. Ці стани не є проявом справжньої Вашої особистості в ці періоди. Авжеж, в ідеалі психотерапія Вам би допомогла, можливо також ліки нормотиміки (коректори настрою) також стабілізували Ваш стан, тому що в нормі цінностей і орієнтири здебільшого незмінні, авжеж Ви ще їх для себе формуєте, і це нормально досліджувати та змінювати себе, але якщо це не занадто все нестабільно відбувається. Якщо у Вас псуються відносини з друзями, то скористайтеся їх зворотнім зв'язком, зробіть собі записи, що конкретно їх ображає і відштовхує, запишіть по кожному другу списки у вигляді конкретних Ваших дій та фраз. Потім цю інформацію можна буде проаналізувати, подивитися як різні люди реагують на той самий прояв. І оцінити чи дійсно цей прояв шкодить Вам і його можна підкорегувати, але не ламаючи себе, не шкодячи собі, адже Ви маєте дбати не тільки про інших, не ображати їх, але і про себе, щоб Ваші потреби задовільнятись, Ваша особистість могла вільно себе почувати та проявлятися поряд з іншими людьми. Зазвичай це можна поєднати екологічним способом.
З повагою, клінічний психолог Шкляревич Маргарита.