Проблеми спілкування з сестрою
Доброго часу дня!
Не знаю з чого почати, але розпочну якось. Нещодавно стався міні-конфлікт з сестрою. Вона обізвала мене непередбачуваною, що цим мене і розізлила. Після дня думок у собі я зрозуміла, що вона має таку вимову, як то зверхньо говорить (їй 20 років). Мама каже «ну то вік такий, типу ще молода дурна». Але ж дідько, бути людиною необхідно завжди бути!
В нас завжди були такі стосунки не сильно крепкі певно. Я її люблю, але від її манери спілкування до мене то ненавиджу. І від цієї ненависті мені погано, бо я ж маю бути старшою розумною сестрою і все таке. Я впевнена, що вона навіть про це вже не згадує, про той міні-конфлікт, а я людина, яка буде кулупати собі нервові клітини і мозок. Поки на примирення сама не хочу йти перша, бо вона ще більше зазнається.
От зараз згадую її поведінку і дійсно бісить вона мене! Така вся ділова, типу знає більше мене, типу я нічого в цьому світі не розумію. І мене це злить, бо я хочу бути в мирі з нею, але не знаю, що робити.
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Якщо вас злить, що вона вважає себе розумнішою за вас, хоча у вас 10 років різниці, то питання більше до вас, ви самі теж так думаєте? Для порівняння, якщо вона скаже вам про вас цілковиту і очевидну неправду, вас це образить? Тож, на мою думку, для налагодження стосунків з сестрою вам допоможе робота над розумінням власної самоцінності, прийняття своїх достоїнств і обмежень, щоб ви могли опиратися на них і не вибухати кожен раз, коли хтось висловить про вас свою субєктивну думку. Я - середня сестра із трьох, знаю і як це бути молодшою, і як бути старшою. Запрошую в терапію.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ірен, Ваш стан зрозумілий. У вас образа на сестру. А образа – це невиправдані очікування.
Не такого ставлення до себе Ви чекали від своєї сестри.
Подібні ситуації, безумовно, повинні регулювати батьки — це їхній прямий обов'язок і відповідальність. Те, що каже мама, означає, що вона ніяк не може вплинути на молодшу дочку і це вже не норма.
Що робити, щоб ситуація реально змінилася?
Потрібно змінити свою поведінку, почати вести себе по-новому.
Не дозволяйте сестрі так із собою поводитися. Не терпіть, а реагуйте одразу. Поясніть сестрі, що якщо вона продовжуватиме розмовляти в образливому тоні, то Ви припините з нею будь-яке спілкування (на якийсь час).
Це найпростіша, хоч і важлива частина нової моделі поведінки. А тепер найважча частина – залишатися послідовною та твердо виконувати свою обіцянку.
При кожній спробі сестри повернутися до колишнього образливого тону розмови пам'ятайте про свою обіцянку і припиняйте спілкування з нею.
Це називається вибудовування та утримання особистих кордонів.
Звичайно, на це знадобиться час та сили. Вам доведеться переучуватися у спілкуванні з сестрою, оскільки саме Ви дозволяла їй багато років поводитися так із собою
Відредаговано автором 24-06-2024 04:04:07
психолог онлайн
Яна Дмитрівна Кузик
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку, Ірен!
цитата:
От зараз згадую її поведінку і дійсно бісить вона мене!
Прошу уточніть, що саме бісить - сестра як людина чи окремий її вчинок?
Погодьтесь, ця відмінність має значення.
цитата:
Нещодавно стався міні-конфлікт з сестрою. Вона обізвала мене непередбачуваною, що цим мене і розізлила.
Пропоную Вам спробувати пройти крізь образу і усвідомити ПОТРЕБУ сестри в той момент. Вона тоді обізвала, а, може, висловилась щодо того, як сприймає Вашу манеру поведінки? Чи дали Ви собі змогу краще зроуміти, яких саме аспектів Вашої поведінки стосується оцінка "непередбачувана"?
Упевнений, це б дало користь Вам і перевело спілкування в діалог(!)
Так от щодо потреби сестри. Якщо ПРИПУСТИТИ (тільки припустити), що вона хотіла звернути Вашу увагу на певні особливості. Не звинувачувати, не обзивати - лише звернути увагу... аби Ви теж звернули.
Напевно, сестрі бракує досвіду безконфліктного спілкування. Вона користується рівно тим, що має в арсеналі.
Отже, з огляду на такий спосіб сприйняття ситуації, можливо, і Вам є над чим замислитись і над чим попрацювати, аби
цитата:
бути в мирі з нею
Також раджу Вам поцікавитись досвідом Маршала Розенберга та його ненасильницьким спілкуванням. Цей метод набув великого поширення в світі.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Ірен, доброго часу доби!
Дуже сильні емоції у Вашому дописі..
Пропоную трошки розібратися що з Вами відбувається в цьому конфлікті.
цитата:
Вона обізвала мене непередбачуваною
А що не так з "непередбачуванністю"? Це погано? Чому?
цитата:
вона має таку вимову, як то зверхньо говорить
Пихатість?
Так, коли зустрічаєшся з пихатою (высокомерная, надменная) людиною - це викликая супротив, іноді гнів, іноді злість, іноді..посмішку. Залежить від того хто ця людина для мене та як я до неї ставлюся.
А як Ви ставитеся до сестри - яка вона в Ваших очах?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Что вас так задело в слове "непредсказуемая"?
И в какой ситуации это было сказано?
Что плохого в том, чтобы быть непредсказуемой?
цитата:
дійсно бісить вона мене! Така вся ділова, типу знає більше мене, типу я нічого в цьому світі не розумію.
Это вам сестра так говорит? Или вы интерпретируете так ее слова?
цитата:
Мама каже «ну то вік такий, типу ще молода дурна».
Мама назвала вашу сестру дурной? Или это ваша интерпретация?
Если таки мамины слова, то почему слово "непредсказуемая" это ужасно, а "дурная" это ок?
Если мамины слова были только про возраст такой, а про типа молодая дурная это ваша интерпретация, то как получается, что в вашей голове обычные слова слышатся как оскорбление?
Ведь иногда люди говорят что-то обычное, а в голове слышится обидное и унижающее