Як переконати людину кинути пити?
Нещодавно в моїх батьків була річниця, 20 років шлюбу. Весілля в батьків не було, просто розписались, тому річницю вони ніколи не справляли(мама навіть не пам'ятала дату розпису, поки я не змусила її подивитись в свідоцтво, тато теж не пам'ятав дати). Святкування в нас не було, я просто купила торт. Мама була рада, а моя 16-річна сестра сказала, що краще б мої батьки розлучились. Я розумію, чому вона так каже. Мій тато має алкогольну залежність, яка триває вже більше, ніж моє життя, і чим далі - тим гірше. Мені раніше здавалося, що коли ми з Ірою були маленькі, тато кинув пити на кілька років, але мама каже, що це неправда. Просто тоді він одразу йшов спати і ми не бачили його п'яним. Я чудово пам'ятаю, як в мої 12 років тато вперше на моїх очах пішов у запій, той страх і сором. Просто тоді він уже починав говорити до нас у такому стані. З тих пір ми періодично бачили вдома п'яного тата. Спочатку я намагалась тікати від нього, потім звикла і стало навіть байдуже. Але не байдуже було моїй сестрі і мамі. В березні 2022 року я, сестра, мама і сім'я маминої сестри евакуювались на два місяці до Швейцарії. Майже весь цей час тато пив. Мама телефонувала до нього і чула його п'яний голос, вона ненавидить його коли він п'яний. Але найгірше те, що в п'яному стані він стає дуже непередбачуваним, а часто - агресивним. Нещодавно був випадок, коли я випадково вдарила його дверима. Тато тоді захотів погратися з котом. Він часто коли пив, любив хапати наших тварин за морду. Мене дратує коли він це робить, тому я вирішила забрати в нього кота. Це було надворі, я забрала кота, відпустила його і він пішов, але коли я хотіла зайти до хати, випадково вдарила тата дверима. До цього він був спокійний, але після удару він почав голосно кричати нецензурною лайкою(але не вдарив). Найдраматичніший момент стався рік чи два тому в грудні, коли тато відмовився від алкоголю на вихідні, а в понеділок у нього почалась Біла гарячка. Нам з сестрою мабуть пощастило, що він не підняв руку на нас, але він страшно кричав на сестру(бо вона була поруч) і вкотре побив свою маму. Швидку ми не викликали, бо він пішов з дому, а через деякий час гарячка минула. Бабуся намагалась лікувати тата, зв'язувалась з наркологом, навіть ходила до ворожки, але нічого не допомогло. Я знаю, що не можна змусити людину кинути залежність, але як переконати її почати боротись з нею?
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Добрий день.
Сумно читати вашу історію, але вам варто зайнятися власним життям.
Допомогти дорослій людині, яка не просить допомоги і має залежність це дуже сумнівна справа.
Також рекомендую вам почати роботу з психотерапевтом.
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
Я знаю, що не можна змусити людину кинути залежність, але як переконати її почати боротись з нею?
Як не прикро, але, на жаль, ані змусити, ані переконати кинути залежність неможна(!)
Ваш батько мусить прийняти рішення сам(!) Шкода, що батько залежний від алкоголю, а мама співзалежна від чоловіка алкоголіка.
На деякі зрушення можна сподіватись в разі, якщо мама почне позбавлятись співзалежності. Цей процес неминуче викличе зміни у звичному сценарії відносин в родині.
психолог онлайн
Вітаю. Дуже шкода, що ваш тато має залежність. Але переконати хвору людину, що вона хвора (а ще і такою хворобою, яка часто ще і руйнує особистість, вольові центри..) - це абсолютно неможливе завдання. Більше того - переконаннями ви, як родичка, скоріш за все лише нашкодить і вам і йому - тому що спровокує новий етап сварок-очікувань-реальності. Якщо ви хочете вийти з замкненого кола - дуже раджу вам звернутись по допомогу для співзалежних, тобто для родичів. Це - хитра хвороба, і більше того - вона частіше за все сімейна - в тому сенсі що страждає і ходить по колу вся сім'я. Існують, звичайно, клініки і реабілітаційні центри для самих хімічно залежних - але отакі намагання кинути щось на пару днів або "якось само минеться" часто роблять злий жарт і людина мов би стверждується що вже нічого не допоможе. Чому вам потрібно почати з себе? Тому що по-перше ви (і за можливістю ваша мама) навчитесь правильно реагувати і діяти без шкоди для себе і для залежного. По-друге - це допоможе вам у майбутньому - тому що є ризик для людей, які прожили в таких обставинах - знаходити собі, нажаль, подібні ситуації. Дуже добре, що ви хочете допомогти - тому прислухайтесь до людей, які справді успішно пройшли цей шлях. Сил вам і мудрості!